waarschuwingslicht/ pechknipperlicht happert

1978-1993
herohavenga
Geregistreerd lid
Berichten: 119
Lid geworden op: za 02 feb, 2008 19:50
Regio: NL - Provincie Groningen

waarschuwingslicht/ pechknipperlicht happert

Bericht door herohavenga » vr 31 jan, 2025 10:45

Iemand suggesties voor het repareren van de pechknipperlicht van mijn 900 classic uit 1993 ?

Als ik de pechknipperlicht aan doe, werkt de linker voorknipperlicht niet. Als ik met de knipperlichthendel de knipperlichten aan doe, werken zowel rechts als links alle vier de knipperlichten wel. Doe ik de pechknipperlichten aan en tegelijk met de knipperlichthendel de linker knipperlicht aan. Dan doen alle vier de pechknipperlichten het wel.

Wie helpt mij met dit raadsel?
Saabs en Citroens 2cv/Dyane

Gebruikersavatar
olav99
Donateur (3x)
Donateur (3x)
Berichten: 1141
Lid geworden op: vr 24 okt, 2008 9:41
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

Re: waarschuwingslicht/ pechknipperlicht happert

Bericht door olav99 » vr 31 jan, 2025 12:11

Ik vermoed dat het hier om een massaprobleem gaat, maar er zijn vast forumleden die dit beter kunnen duiden. Ik heb in ieder geval al veel over vreemde lichtverschijnselen gelezen waarbij de oplossing vaak lag in het losnemen en opschuren van de massaverbindingen op de carrosserie.

Gebruikersavatar
Ronnes
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 3847
Lid geworden op: ma 01 okt, 2007 21:15
Regio: BE - Antwerpen / Anvers

Re: waarschuwingslicht/ pechknipperlicht happert

Bericht door Ronnes » vr 31 jan, 2025 13:57

Alarmschakelaar staat parallel over de richtingaanwijzer. Wat gebeurt er met het dashboardlampje links? Reageert dit hetzelfde als de voorknipper? Ik denk dat de oorzaak in de schakelaar zit of aansluiting 7 op de schakelaar is los/geeft slecht contact. Massa kan je uitsluiten want je krijgt alle lampen brandend.
Afbeelding
Saab 96 '61 ('86-98 ~ '11- )
Saab 9-3 Cabrio LPG '05 ('11-)
Saab 93B '58 ('12-)