Ik ben de mogelijkheden/limieten aan het onderzoeken van het B202 turbo blok. Ik ben in het bezit van een 900SE 2.0T van 1992. Ik ben benieuwd naar de volgende informatie
* Hoeveel vermogen van het standaard onderblok, zuigers en drijfstangen, maximaal aan?
* zijn er zuiger upgrade mogelijkheden? Ik kom vaker de saab 9000 zuigersupgrade tegen bij andere saab modellen, is hier voor de 900 classic nog iets voor?
* Dient er aan het motormanagement nog iets aangepast te worden, of, tot welk vermogen ondersteund het standaard motormanagement nog veilig? En welke upgrade mogelijkheden zijn er?
* De versnellingsbak is het zwakke punt bij een opgevoerde 900 classic, wat is het maximale koppel wat zo'n bak kan hebben? en waar breken de versnellingsbakken, iemand daar bekend mee?
* Welke (bekende) turbo upgrades zijn er verkrijgbaar?
Ik ben de mogelijkheden van 250pk en +-350 a 400 Nm koppel (op de krukas) aan het onderzoeken voor de 900SE, met het behoud van de huidige motor karakteristiek, namelijk: Turbo spoelt op bij 2300-ish tpm en is op volle druk bij ongeveer 3000tpm. het max koppel zou ik tevens graag rond de 3500 tpm willen hebben. Ik ben bewust dat met zulke vermogens toenames de koppel en vermogenskromme gaat verschuiven, maar hier in de buurt blijven zou echt gaaf zijn. Met deze setup GTI'tjes aandrukken zou toch echt heel gaaf zijn!
Mochten er mensen antwoorden of ervaringen voor bovenstaand hebben, ik hoop dat je ze met me wil delen!
Groet,
David