Een korte vraag: waarvoor dient dit knopje?
Gaat om een T8 van december 1981.
En een tweede vraag: ik dacht dat verwarmde stoelen standaard waren, zeker op een Turbo. Of gaat dat enkel op voor Nederlandse 900’s? En voor Duitse niet bijvoorbeeld?

Thanks voor de tip, dat wist ik niet. Zal nog eens goed kijken:)olav99 schreef: ↑zo 29 dec, 2024 18:20Of de stoelen verwarming hebben kun je in ieder geval aan de onderkant zien: er is dan extra bedrading aanwezig (naast die van de gordelverklikkers). In de stof van de zitting zul je dan ergens ook de aftekening (slijtage stof) zien van een metalen schijfje ter grootte van ca. een 50 cent eurostuk, de temperatuurvoeler die de verwarming in- of uitschakelt, maar dit alles was je mogelijk al bekend?

Hij is vandaag verkocht weet ik uit zeeeeeeeer betrouwbare bronRik H. schreef: ↑zo 29 dec, 2024 23:17Da’s een knopje uit een hele leuke 900 T8 uit 1981, heb ik ook nog even verlekkerd naar gekeken.
Maar het besef dat het buiten mijn budget lag, kwam gelukkig op tijd.
Waarmee ik zeker niet wil zeggen dat de auto te hoog geprijsd was, maar het paste mij even niet.

Dat durf ik nog steeds niet te zeggen, maar ik denk van niet. Uit de folder begrijp ik dat die op de 5-deurs standaard was, maar 3-deurs staat niet benoemd. Maar ik weet ook weer niet 100% zeker van welk modeljaar die folder is. En ik weet ook niet of een Duitse Saab misschien anders uitgerust was dan een Nederlandse.olav99 schreef: ↑ma 30 dec, 2024 0:08Inclusief de stoelverwarming?

Dank je wel! En jazeker, eenmaal op de dam hier gaan we op het gemak alles nalopen uiteraard.olav99 schreef: ↑do 02 jan, 2025 18:38Hier 10W40 in een T8 die in maart 83 te boek is gesteld.
En liever rijden met bijgemengde ietwat verkeerde olie dan stil komen te staan zonder olie. Na het ophalen gewoon alles verversen.
Veel plezier met het ophalen!

Haha nee niet ex-Sil. Al heeft Sil me vooraf wel geholpen met zijn blik op de wagen, want hij had hem toevallig al wel even van dichtbij gezien. Ook daar is dit forum nuttig prettig in se