Elevation12,000 schreef: ↑zo 01 dec, 2024 15:06
Moet je een gevorderde sleutelaar zijn om dit te fiksen?
Zoals vel0city al noemt is dit inderdaad een brandstofleiding. Niet mee door blijven rijden dus!
Het is niet per sé extreem moeilijk om die te vervangen, maar je moet wel weten wat voor materiaal het is, hoe je daarmee omgaat, en die slangen lopen ononderbroken van tank naar brandstofrail en liggen ín de auto, onder het tapijt. Dat maakt het behoorlijk gepruts om e.e.a. netjes te vervangen.
De juiste manier zou wat mij betreft volledig vervangen zijn. De leiding die je nodig hebt is in het universele circuit in de juiste maatvoering wel leverbaar, de koppelingen op de tank en aan de rail ook. Ik denk dat een gebruikte leiding inmiddels zo broos is dat je erg voorzichtig moet doen om geen lekkages te creëren.
Ik heb zéér slechte ervaringen met het vervangen van deze leiding voor iets anders dan het originele kunststof. Voor mijn eigen 900 had ik destijds in eerste instantie een 'gewone' brandstofslang laten maken door een hydrauliekboer, maar omdat 'ie onder het tapijt ligt in de auto ging dat gigantisch stinken. Echt tot op hoofdpijn niveau na 15 min rijden, niet te harden gewoon. Het juiste materiaal hiervoor is Polyamide.