Saab 99 T16 ombouw
Geplaatst: ma 07 okt, 2024 14:59
Hallo Forumleden,
Ik heb het ambitieuze plan om mijn Saab 99 (1984) om te bouwen naar een T16, met een B202L blok van een 900. Dit doe ik als een project voor school. (Mijn doel kwa vermogen is niet heel groots, de standaard 175 PK zou ik al mooi vinden, 220 zou het einddoel zijn) Ik ben me druk aan het oriënteren over wat ik moet hebben, weten en kopen om dit te laten slagen. Mijn plan in grote lijnen:
-b202L blok
-KMS MD35 ECU (niet saab dus)
-ontstekingscassette retrofitten, aansturen met ECU
-originele bak houden, kosten drukken
-intercooler monteren, waarschijnlijk non-saab
-custom uitlaat, gezien de B202 niet in de 99 geleverd is
Mijn vragen: Zijn er mensen die dit hebben gedaan, en hier specifieke tips uit hebben geleerd? (eerdere forum threads?)
Zijn er specifieke dingen waar ik rekening mee moet houden bij de ombouw?
Is er iemand die een T16 blok heeft liggen, en die zou willen verkopen? (over PB uiteraard)
Bij voorbaat dank!
Ik heb het ambitieuze plan om mijn Saab 99 (1984) om te bouwen naar een T16, met een B202L blok van een 900. Dit doe ik als een project voor school. (Mijn doel kwa vermogen is niet heel groots, de standaard 175 PK zou ik al mooi vinden, 220 zou het einddoel zijn) Ik ben me druk aan het oriënteren over wat ik moet hebben, weten en kopen om dit te laten slagen. Mijn plan in grote lijnen:
-b202L blok
-KMS MD35 ECU (niet saab dus)
-ontstekingscassette retrofitten, aansturen met ECU
-originele bak houden, kosten drukken
-intercooler monteren, waarschijnlijk non-saab
-custom uitlaat, gezien de B202 niet in de 99 geleverd is
Mijn vragen: Zijn er mensen die dit hebben gedaan, en hier specifieke tips uit hebben geleerd? (eerdere forum threads?)
Zijn er specifieke dingen waar ik rekening mee moet houden bij de ombouw?
Is er iemand die een T16 blok heeft liggen, en die zou willen verkopen? (over PB uiteraard)
Bij voorbaat dank!