Betreft een 900S (1993) met een originele airco. Systeem omgebouwd naar R134a en een gebruikte compressor gemonteerd, de condensor, droger/drukregelaar en expansieventiel vervangen. Gevuld met koudemiddel en druk blijft goed. Airco slaat aan en wordt koud. Tot zover zoals het hoort dus.
Na een rit met airco aan (nog geen uur gereden) merkte ik dat de airco niet meer werkte. Koudemiddel naast de compressor, het overdrukventiel heeft z'n werk gedaan. Saabspecialist heeft ventiel vervangen en koudemiddel toegevoegd. Airco werkte weer maar bij het testen van de druk blijkt deze veel te hoog op te lopen. Net als de temperatuur van de compressor. Normaal gesproken zit er een temperatuurbeveiliging bij de verdamper, wanneer deze te koud wordt (bevriest) gaat de airco uit. De temperatuursensor vervangen voor een regelbare sensor maar ook dit werkt niet. Airco blijft draaien met het risico dat de compressor kapot draait. We merken dat het bij stationair goed gaat maar zodra er toeren gemaakt wordt loopt de druk en temperatuur op.
Iemand een tip of advies? Dank alvast voor het meedenken.



