reviseren contactslotschakelaar?

1978-1993
Plaats reactie
olav99
Donateur (3x)
Donateur (3x)

reviseren contactslotschakelaar?

Bericht door olav99 » vr 07 jan, 2022 21:19

Heeft iemand ervaring met het reviseren van de contactslotschakelaar, dus dat ronde onderdeeltje waarop allerlei bedrading bij het contactslot wordt doorgeschakeld wanneer je de contactsleutel omdraait?
Deze dus (plaatje geleend van Scandix):
Afbeelding

Ben bezig om preventief wat reserveonderdelen bij elkaar te sprokkelen voor mijn Saabje uit 1983, maar die ignition switch (nr. 8567505) lijkt overal te zijn uitverkocht. Dus als die van mij nou gedoe zou gaan geven (ze schijnen nog wel eens slecht contact te kunnen gaan maken), zou dat ding dan uit elkaar kunnen? Ik kan die van mij uiteraard uit elkaar halen, maar wanneer die daardoor kapot gaat heb ik een probleem, dus mocht iemand ervaring hebben dan verneem ik dat graag!
(en mocht iemand nog een adresje weten voor een nieuw exemplaar, van harte welkom!)

Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: reviseren contactslotschakelaar?

Bericht door Saapie » di 11 jan, 2022 9:43

Ze kosten nieuw toch niet zo veel?

Edit: zie net dat ze niet meer te krijgen zijn.

knaapje
Geregistreerd lid

Bericht door knaapje » di 11 jan, 2022 15:01

Het is wel niet helemaal wat je bedoelt, maar gezien hun kennis van autosleutels en sloten zou je dit adres alvast kunnen bewaren:

https://www.keyprof.com/Product-Sloten-Service.php

Misschien kunnen ze je hiermee ook helpem.

olav99
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door olav99 » wo 12 jan, 2022 20:38

Dank voor de tip betreffende de slotenmaker!

Inmiddels via een forumlid echter een reserveschakelaar aangeboden gekregen, het pakketje komt binnenkort per post deze kant op. Maar eens zien hoe dat ding precies in elkaar zit, zonder mijn eigen contactslotschakelaar mogelijk onbedoeld om zeep te helpen 8)

Plaats reactie