Eindelijk is het zo ver....
Ik heb mijn eigen auto gekocht, Betreft een Saab 900 S uit 1992 in de geweldige kleur: Donkerblauw
Via het kenteken word mij verteld dat het een Griffen uitvoering is, geen idee of dit klopt maar het heeft wel wat
Vorige week heb ik al even gespiekt bij de auto, maar gisteren heb ik hem dan eindelijk op kunnen halen.
Foto's....






Motorisch is de auto nog perfect, Dit geld ook voor de bak. Mijn pa heeft nog een Bordeauxrode 900 staan, maar die schakelt lang niet zo goed als mijn auto (terwijl mijne bijna 50.000 meer op de teller heeft staan)
Paar mankementen zijn zoals je al kan zien een deuk in de auto.... (samen met een kapotte wielkast) Er is een trekker tegen de auto aan gereden bij de vorige eigenaar, maar heeft het nooit laten maken. Dat ga ik dan mooi doen. De deuk kan ik er waarschijnlijk nog wel uit laten kloppen. op de foto's lijkt het een tennisbal, terwijl die in het echt niet veel groter is dan een golfbal... Voor de rest is de auto in z.g.a. perfecte staat. Roest heeft hij bijna niet, Wielkasten zijn helemaal strak, Ophanging en bodem is ook hard. Logootjes achter hebben losgelaten, Maar die heb ik erbij en kan ik er ook zo weer opplakken.... (iemand een idee welke lijm ik hier het best voor kan gebruiken?)
Wat betreft lak staat hij er nog goed in, Enkel is op de 3e foto wat wit te zien boven het achterraam. Dit is permanent, weet niet hoe dit komt, maar ik stoor me er niet aan.
Verder doen mijn ruitenwissers het (nog) niet, En is het lampje van links afslaan in het dashboard kapot. Maar ik denk dat er elektrisch iets niet helemaal 100 is.... Ik meende dat het lampje het gisteren in het begin van de middag voordat ik de auto teruggereden had deed, Terwijl deze het later op de dag toen de auto eenmaal thuis was (2 uur rijden) niet meer deed. Starten doet de auto altijd zonder enige problemen.
Ben van plan de auto te gaan tunen, Wil er breedstaal velgen onder hebben en nog wat andere dingen... Zal eens een lijstje moeten gaan maken
Dat was het wel, Ik ga rijden
31-1-2018
Ruitenwissers zijn gefixt, Ook heb ik een nieuwe Do88 bypass slang geïnstalleerd. Auto rijd weer piekfijn
Blowoff valve zit dan ook weer op z'n plek


De blauwe slang moet ik nog gaan vervangen door een zwarte... Moet de hele enginebay nog strak gaan maken, komt nog wel. Auto gaat met een kleine 2 weken geschorst de schuur in
Effe leuke foto tussendoor

En een familliefoto

3-2-2018
Vandaag met de auto naar Frysländ gereden waar ik hem op de brug heb gezet bij een maat. Mooi kunnen bekijken wat de staat is van de onderkant van de auto. Kwam er achter dat er toch wel iets lekt/zweet aan de onderkant. Heb zo mijn vermoedens dat dit de stuurbekrachtiging is, but I'm not sure. Na zo'n lang stuk rijden heb ik wel gemerkt dat in het begin als de auto koud is, hij minder soepel stuurt dan wanneer de auto warm is. Verder wel wat roest tegen gekomen, de foto's spreken voor zich. Verder ook wat laswerk, niet heel erg mooi afgewerkt but hey, het zit aan de onderkant, niemand die er iets van ziet....


^
|
Het laswerk... Ga t wel netjes maken... Mooi zwart is niet lelijk ofzo

Stuurhuis zit onder een olie... Echter alleen aan de rechterkant... Zit er zelf aan te denken dat de rechterkeering lek is....

Nogmaals alleen olie aan de rechterkant


Slang die naar mijn weten naar het stuurhuis loopt... rechterkant, ook onder de olie....
Nu de achterkant....




Enkel wat aangekoekte roest, maar geen rot. Ook onder handen nemen en weer netjes maken dus.
Verder kwam ik de intercooler nog tegen. Men beweerde dat ie klein zou zijn. Maar zó klein had ik m niet verwacht... Daar mag een grotere op

Nog 1 vraagje... Hoor als ik rap heen en weer stuur een gebonk dat volgens mij van rechts voor komt. Deed me denken aan de stuurkogel, echter heb ik hier vandaag geen speling op gevoelt
Nouja dat was het wel weer zo'n beetje...



