Embassy blue 900
- Knissaw
- Geregistreerd lid
- Berichten: 175
- Lid geworden op: di 04 jul, 2017 23:46
- Regio: NL - Provincie Overijssel
Embassy blue 900
20-1-2018
Eindelijk is het zo ver....
Ik heb mijn eigen auto gekocht, Betreft een Saab 900 S uit 1992 in de geweldige kleur: Donkerblauw
Via het kenteken word mij verteld dat het een Griffen uitvoering is, geen idee of dit klopt maar het heeft wel wat
Vorige week heb ik al even gespiekt bij de auto, maar gisteren heb ik hem dan eindelijk op kunnen halen.
Foto's....
Motorisch is de auto nog perfect, Dit geld ook voor de bak. Mijn pa heeft nog een Bordeauxrode 900 staan, maar die schakelt lang niet zo goed als mijn auto (terwijl mijne bijna 50.000 meer op de teller heeft staan)
Paar mankementen zijn zoals je al kan zien een deuk in de auto.... (samen met een kapotte wielkast) Er is een trekker tegen de auto aan gereden bij de vorige eigenaar, maar heeft het nooit laten maken. Dat ga ik dan mooi doen. De deuk kan ik er waarschijnlijk nog wel uit laten kloppen. op de foto's lijkt het een tennisbal, terwijl die in het echt niet veel groter is dan een golfbal... Voor de rest is de auto in z.g.a. perfecte staat. Roest heeft hij bijna niet, Wielkasten zijn helemaal strak, Ophanging en bodem is ook hard. Logootjes achter hebben losgelaten, Maar die heb ik erbij en kan ik er ook zo weer opplakken.... (iemand een idee welke lijm ik hier het best voor kan gebruiken?)
Wat betreft lak staat hij er nog goed in, Enkel is op de 3e foto wat wit te zien boven het achterraam. Dit is permanent, weet niet hoe dit komt, maar ik stoor me er niet aan.
Verder doen mijn ruitenwissers het (nog) niet, En is het lampje van links afslaan in het dashboard kapot. Maar ik denk dat er elektrisch iets niet helemaal 100 is.... Ik meende dat het lampje het gisteren in het begin van de middag voordat ik de auto teruggereden had deed, Terwijl deze het later op de dag toen de auto eenmaal thuis was (2 uur rijden) niet meer deed. Starten doet de auto altijd zonder enige problemen.
Ben van plan de auto te gaan tunen, Wil er breedstaal velgen onder hebben en nog wat andere dingen... Zal eens een lijstje moeten gaan maken
Dat was het wel, Ik ga rijden
31-1-2018
Ruitenwissers zijn gefixt, Ook heb ik een nieuwe Do88 bypass slang geïnstalleerd. Auto rijd weer piekfijn
Blowoff valve zit dan ook weer op z'n plek
De blauwe slang moet ik nog gaan vervangen door een zwarte... Moet de hele enginebay nog strak gaan maken, komt nog wel. Auto gaat met een kleine 2 weken geschorst de schuur in
Effe leuke foto tussendoor
En een familliefoto
3-2-2018
Vandaag met de auto naar Frysländ gereden waar ik hem op de brug heb gezet bij een maat. Mooi kunnen bekijken wat de staat is van de onderkant van de auto. Kwam er achter dat er toch wel iets lekt/zweet aan de onderkant. Heb zo mijn vermoedens dat dit de stuurbekrachtiging is, but I'm not sure. Na zo'n lang stuk rijden heb ik wel gemerkt dat in het begin als de auto koud is, hij minder soepel stuurt dan wanneer de auto warm is. Verder wel wat roest tegen gekomen, de foto's spreken voor zich. Verder ook wat laswerk, niet heel erg mooi afgewerkt but hey, het zit aan de onderkant, niemand die er iets van ziet....
^
|
Het laswerk... Ga t wel netjes maken... Mooi zwart is niet lelijk ofzo
Stuurhuis zit onder een olie... Echter alleen aan de rechterkant... Zit er zelf aan te denken dat de rechterkeering lek is....
Nogmaals alleen olie aan de rechterkant
Slang die naar mijn weten naar het stuurhuis loopt... rechterkant, ook onder de olie....
Nu de achterkant....
Enkel wat aangekoekte roest, maar geen rot. Ook onder handen nemen en weer netjes maken dus.
Verder kwam ik de intercooler nog tegen. Men beweerde dat ie klein zou zijn. Maar zó klein had ik m niet verwacht... Daar mag een grotere op
Nog 1 vraagje... Hoor als ik rap heen en weer stuur een gebonk dat volgens mij van rechts voor komt. Deed me denken aan de stuurkogel, echter heb ik hier vandaag geen speling op gevoelt Iemand een idee?
Nouja dat was het wel weer zo'n beetje...
Eindelijk is het zo ver....
Ik heb mijn eigen auto gekocht, Betreft een Saab 900 S uit 1992 in de geweldige kleur: Donkerblauw
Via het kenteken word mij verteld dat het een Griffen uitvoering is, geen idee of dit klopt maar het heeft wel wat
Vorige week heb ik al even gespiekt bij de auto, maar gisteren heb ik hem dan eindelijk op kunnen halen.
Foto's....
Motorisch is de auto nog perfect, Dit geld ook voor de bak. Mijn pa heeft nog een Bordeauxrode 900 staan, maar die schakelt lang niet zo goed als mijn auto (terwijl mijne bijna 50.000 meer op de teller heeft staan)
Paar mankementen zijn zoals je al kan zien een deuk in de auto.... (samen met een kapotte wielkast) Er is een trekker tegen de auto aan gereden bij de vorige eigenaar, maar heeft het nooit laten maken. Dat ga ik dan mooi doen. De deuk kan ik er waarschijnlijk nog wel uit laten kloppen. op de foto's lijkt het een tennisbal, terwijl die in het echt niet veel groter is dan een golfbal... Voor de rest is de auto in z.g.a. perfecte staat. Roest heeft hij bijna niet, Wielkasten zijn helemaal strak, Ophanging en bodem is ook hard. Logootjes achter hebben losgelaten, Maar die heb ik erbij en kan ik er ook zo weer opplakken.... (iemand een idee welke lijm ik hier het best voor kan gebruiken?)
Wat betreft lak staat hij er nog goed in, Enkel is op de 3e foto wat wit te zien boven het achterraam. Dit is permanent, weet niet hoe dit komt, maar ik stoor me er niet aan.
Verder doen mijn ruitenwissers het (nog) niet, En is het lampje van links afslaan in het dashboard kapot. Maar ik denk dat er elektrisch iets niet helemaal 100 is.... Ik meende dat het lampje het gisteren in het begin van de middag voordat ik de auto teruggereden had deed, Terwijl deze het later op de dag toen de auto eenmaal thuis was (2 uur rijden) niet meer deed. Starten doet de auto altijd zonder enige problemen.
Ben van plan de auto te gaan tunen, Wil er breedstaal velgen onder hebben en nog wat andere dingen... Zal eens een lijstje moeten gaan maken
Dat was het wel, Ik ga rijden
31-1-2018
Ruitenwissers zijn gefixt, Ook heb ik een nieuwe Do88 bypass slang geïnstalleerd. Auto rijd weer piekfijn
Blowoff valve zit dan ook weer op z'n plek
De blauwe slang moet ik nog gaan vervangen door een zwarte... Moet de hele enginebay nog strak gaan maken, komt nog wel. Auto gaat met een kleine 2 weken geschorst de schuur in
Effe leuke foto tussendoor
En een familliefoto
3-2-2018
Vandaag met de auto naar Frysländ gereden waar ik hem op de brug heb gezet bij een maat. Mooi kunnen bekijken wat de staat is van de onderkant van de auto. Kwam er achter dat er toch wel iets lekt/zweet aan de onderkant. Heb zo mijn vermoedens dat dit de stuurbekrachtiging is, but I'm not sure. Na zo'n lang stuk rijden heb ik wel gemerkt dat in het begin als de auto koud is, hij minder soepel stuurt dan wanneer de auto warm is. Verder wel wat roest tegen gekomen, de foto's spreken voor zich. Verder ook wat laswerk, niet heel erg mooi afgewerkt but hey, het zit aan de onderkant, niemand die er iets van ziet....
^
|
Het laswerk... Ga t wel netjes maken... Mooi zwart is niet lelijk ofzo
Stuurhuis zit onder een olie... Echter alleen aan de rechterkant... Zit er zelf aan te denken dat de rechterkeering lek is....
Nogmaals alleen olie aan de rechterkant
Slang die naar mijn weten naar het stuurhuis loopt... rechterkant, ook onder de olie....
Nu de achterkant....
Enkel wat aangekoekte roest, maar geen rot. Ook onder handen nemen en weer netjes maken dus.
Verder kwam ik de intercooler nog tegen. Men beweerde dat ie klein zou zijn. Maar zó klein had ik m niet verwacht... Daar mag een grotere op
Nog 1 vraagje... Hoor als ik rap heen en weer stuur een gebonk dat volgens mij van rechts voor komt. Deed me denken aan de stuurkogel, echter heb ik hier vandaag geen speling op gevoelt Iemand een idee?
Nouja dat was het wel weer zo'n beetje...
Laatst gewijzigd door Knissaw op do 18 feb, 2021 17:11, 5 keer totaal gewijzigd.
-
- Donateur (2x)
- Berichten: 2623
- Lid geworden op: vr 20 jul, 2007 19:56
- Regio: NL - Provincie Friesland
Re: 1992 Saab 900 S Griffin Blue
Prachtige kleurstelling! Veel plezier ermee. Bijzonder gevoel he?! In jouw eigen 900 Classic, je eigen icoon, de wegen fraaier maken.
Een paar manco’s zijn goed. Dat is net als een jonge hond opvoeden. Krijg je een leuke band met je Saab!
Veel plezier! En ik blijf je draadje in de gaten houden. Wel plaatjes blijven posten he?!
Een paar manco’s zijn goed. Dat is net als een jonge hond opvoeden. Krijg je een leuke band met je Saab!
Veel plezier! En ik blijf je draadje in de gaten houden. Wel plaatjes blijven posten he?!
Saab 900 2.1i 16V 4-drs sedan
- Oosthoek
- Geregistreerd lid
- Berichten: 5926
- Lid geworden op: di 30 mar, 2004 22:08
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: 1992 Saab 900 S Griffin Blue
Yeah Gefeliciteerd met je eerste Saab!!
900i 8v 3drs MY85 cochenille rood, sinds 2004
9-5 Vector estate 2.3t MY07 zwart, sinds 2019
9-5 Vector estate 2.3t MY07 zwart, sinds 2019
- Knissaw
- Geregistreerd lid
- Berichten: 175
- Lid geworden op: di 04 jul, 2017 23:46
- Regio: NL - Provincie Overijssel
Re: 1992 Saab 900 S Griffin Blue
Het probleem met het lampje blijkt toch iets anders dan verwacht, ik denk vraag het even na. Het lampje zelf blijkt niet kapot, het knippert enkel de ene keer wel, en de andere keer niet. Los contactje? Iemand een tip waar ik het eerst t beste even naar kan kijken?
Verder... Welke lijm kan ik het beste gebruiken voor mijn logootjes? Zit te denken aan dubbele componentenlijm, maar ik weet niet hoe leuk de lak dat zou vinden
Verder... Welke lijm kan ik het beste gebruiken voor mijn logootjes? Zit te denken aan dubbele componentenlijm, maar ik weet niet hoe leuk de lak dat zou vinden
- Oosthoek
- Geregistreerd lid
- Berichten: 5926
- Lid geworden op: di 30 mar, 2004 22:08
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: 1992 Saab 900 S Griffin Blue
Toch maar even dat lampje vervangen om zeker te weten. Het kan ook een moeilijk zichtbare breuk zijn. Als dat niet werkt dan is het mogelijk dat de 'folie' achter het dashboard niet helemaal goed meer is, maar dat zie je dan wel weer. Eerst even het lampje uitsluiten als oorzaak door er een andere in te draaien (of om te wisselen). Door het speaker rooster weg te halen kun je er eenvoudig bij.
De logo's kun je vastmaken met dikke dubbelzijdige montagetape. Het spul is ongeveer 1mm dik en voelt als dikke doorzichtige kit. Vast wel verkrijgbaar bij de Brezan of misschien zelfs de bouwmarkt. Heb zelf een jaar of 10 geleden mijn logo's daarmee vastgemaakt en ze zitten er nog steeds.
De logo's kun je vastmaken met dikke dubbelzijdige montagetape. Het spul is ongeveer 1mm dik en voelt als dikke doorzichtige kit. Vast wel verkrijgbaar bij de Brezan of misschien zelfs de bouwmarkt. Heb zelf een jaar of 10 geleden mijn logo's daarmee vastgemaakt en ze zitten er nog steeds.
900i 8v 3drs MY85 cochenille rood, sinds 2004
9-5 Vector estate 2.3t MY07 zwart, sinds 2019
9-5 Vector estate 2.3t MY07 zwart, sinds 2019
- Knissaw
- Geregistreerd lid
- Berichten: 175
- Lid geworden op: di 04 jul, 2017 23:46
- Regio: NL - Provincie Overijssel
Re: 1992 Saab 900 S Griffin Blue
Goeie... Ga ik proberen. Thanks!!Oosthoek schreef:Toch maar even dat lampje vervangen om zeker te weten. Het kan ook een moeilijk zichtbare breuk zijn. Als dat niet werkt dan is het mogelijk dat de 'folie' achter het dashboard niet helemaal goed meer is, maar dat zie je dan wel weer. Eerst even het lampje uitsluiten als oorzaak door er een andere in te draaien (of om te wisselen).
De logo's kun je vastmaken met dikke dubbelzijdige montagetape. Het spul is ongeveer 1mm dik en voelt als dikke doorzichtige kit. Vast wel verkrijgbaar bij de Brezan of misschien zelfs de bouwmarkt. Heb zelf een jaar of 10 geleden mijn logo's daarmee vastgemaakt en ze zitten er nog steeds.
- Rik H.
- Donateur (3x)
- Berichten: 630
- Lid geworden op: zo 06 mar, 2011 1:50
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: 1992 Saab 900 S Griffin Blue
Leuk zo’n DV-**-** broertje van mijn scarabee groene 900 S Griffin met Aero skirts!
Veel plezier en maak er wat moois van.
Veel plezier en maak er wat moois van.
Saab 90 1985 Leisteen blauw, schuurvondst
Saab 9-3 2.0T SE Anniversary 2002 Polar White
Saab 900i 16v 1992 Nocturne blauw
Saab 9-3 2.0T SE Anniversary 2002 Polar White
Saab 900i 16v 1992 Nocturne blauw
- Robinson1
- Donateur (3x)
- Berichten: 1469
- Lid geworden op: zo 15 mei, 2011 14:53
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Re: 1992 Saab 900 S Griffin Blue
Leuke wagen waar je veel plezier mee zal beleven.
De afbeelding die je maakte van de “intercooler”is in werkelijkheid de “oliekoeler”.
Standaard heeft een lpt geen intercooler, maar dat is zo ingebouwd (hoewel ik liever die FMIC van DO88 zie).
Succes met het klussen en alvast veel fijne en veilige km toegewenst.
De afbeelding die je maakte van de “intercooler”is in werkelijkheid de “oliekoeler”.
Standaard heeft een lpt geen intercooler, maar dat is zo ingebouwd (hoewel ik liever die FMIC van DO88 zie).
Succes met het klussen en alvast veel fijne en veilige km toegewenst.
9-5 ‘04 Vector Steelgrey B235L op LPG de daily SOLD
9000 2.3 Anni 1997 Scarabee
900 T8 combi coupe ‘84
900 i, 8 klapper uit 1984. De 2-deurs Sedan (project car)
9-3 FPT stage 1, sold
(p.s. I Know that you are just jealous that the little voices are talking to ME)
9000 2.3 Anni 1997 Scarabee
900 T8 combi coupe ‘84
900 i, 8 klapper uit 1984. De 2-deurs Sedan (project car)
9-3 FPT stage 1, sold
(p.s. I Know that you are just jealous that the little voices are talking to ME)
- reiernumans
- Donateur (2x)
- Berichten: 7746
- Lid geworden op: vr 09 nov, 2012 0:25
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: 1992 Saab 900 S Griffin Blue
Die laatste foto is je (motor)oliekoeler .
Intercooler heeft jouwe niet, te zien aan de buis die van turbo direct naar gasklep loopt.
Intercooler heeft jouwe niet, te zien aan de buis die van turbo direct naar gasklep loopt.
2007 Saab 9-5 Sport Estate 1.9TiD, smoke beige/obsidian black te koop
Real Petrolheads Respect Other Petrolheads.
REIERPARTS
Real Petrolheads Respect Other Petrolheads.
REIERPARTS
- Knissaw
- Geregistreerd lid
- Berichten: 175
- Lid geworden op: di 04 jul, 2017 23:46
- Regio: NL - Provincie Overijssel
Re: 1992 Saab 900 S Griffin Blue
Ik vond het al zo raar dat die 'intercooler' niet tussen de turbo en de inlaat zat
Verklaard verschrikkelijk veel
Oja enne... Mannen, Bedankt!!
Verklaard verschrikkelijk veel
Oja enne... Mannen, Bedankt!!
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 98
- Lid geworden op: zo 19 okt, 2008 10:34
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: 1992 Saab 900 S Griffin Blue
Onwijs leuk dit project, ben zelf ook bezig met een kersenrode FTP uit hetzelfde bouwjaar, allleen die van jouw ziet er strakker uit want die van mij was wel heel slecht van onder . Blijf met veel aandacht, jouw hopelijke fequente updates volgen.
MBT de olielekkage onder bij je stuurhuis, is mogelijk en blijft een zwakke plek van 900. Maar er is nog een mogelijkheid en dat is de keerring(O ring)/ pakking van je oliepomp. Die geeft dezelfde lekkage en zit boven je stuurhuis. Lekkage daar besmeurt ook het stuurhuis en kan verwarring geven waar de lekkage eigenlijk zit. Toch goed om te controleren want een stuurhuis reparatie is wel wat kostbaarder dan de pakkingen van de oliepomp.(wel wat arbeid)
Heel veel succes met die prachtige auto!
MBT de olielekkage onder bij je stuurhuis, is mogelijk en blijft een zwakke plek van 900. Maar er is nog een mogelijkheid en dat is de keerring(O ring)/ pakking van je oliepomp. Die geeft dezelfde lekkage en zit boven je stuurhuis. Lekkage daar besmeurt ook het stuurhuis en kan verwarring geven waar de lekkage eigenlijk zit. Toch goed om te controleren want een stuurhuis reparatie is wel wat kostbaarder dan de pakkingen van de oliepomp.(wel wat arbeid)
Heel veel succes met die prachtige auto!
- Sonab
- Donateur (3x)
- Berichten: 4147
- Lid geworden op: ma 08 nov, 2010 12:45
- Regio: NL - Provincie Zeeland
Re: 1992 Saab 900 S Griffin Blue
Wat een gave auto! Goede smaak om hiermee te starten!
Saab 900 T16 Red Arrow 1988, rood, duh
Saab 9-3 2.0i cabrio 2001, zwart
Daihatsu Feroza, groen
Vorige Saab's:
Saab 900i 5 drs 1989, rood
Saab 9000 CSE 1996, blauw
Saab 99 GL 4 drs 1983, blauw
Saab 900 Gli 3 drs 1984, wit
Saab 9000 CSE 1995, rood
(Als er één Saab over de dam is, volgen er meer!)
Saab 9-3 2.0i cabrio 2001, zwart
Daihatsu Feroza, groen
Vorige Saab's:
Saab 900i 5 drs 1989, rood
Saab 9000 CSE 1996, blauw
Saab 99 GL 4 drs 1983, blauw
Saab 900 Gli 3 drs 1984, wit
Saab 9000 CSE 1995, rood
(Als er één Saab over de dam is, volgen er meer!)
- Knissaw
- Geregistreerd lid
- Berichten: 175
- Lid geworden op: di 04 jul, 2017 23:46
- Regio: NL - Provincie Overijssel
Re: 1992 Saab 900 S Griffin Blue
Idel schreef:Onwijs leuk dit project, ben zelf ook bezig met een kersenrode FTP uit hetzelfde bouwjaar, allleen die van jouw ziet er strakker uit want die van mij was wel heel slecht van onder . Blijf met veel aandacht, jouw hopelijke fequente updates volgen.
MBT de olielekkage onder bij je stuurhuis, is mogelijk en blijft een zwakke plek van 900. Maar er is nog een mogelijkheid en dat is de keerring(O ring)/ pakking van je oliepomp. Die geeft dezelfde lekkage en zit boven je stuurhuis. Lekkage daar besmeurt ook het stuurhuis en kan verwarring geven waar de lekkage eigenlijk zit. Toch goed om te controleren want een stuurhuis reparatie is wel wat kostbaarder dan de pakkingen van de oliepomp.(wel wat arbeid)
Heel veel succes met die prachtige auto!
Zal dr eens naar kijken wanneer de auto op de assteunen staat
Vandaag was t -5, hartstikke leuk krabben enzo. Deuren gingen niet goed open.... Dat word de rubbers even invetten...
Start echter wel in 1x