Mijn 900 Classic: remschijven, wat raden jullie aan?
-
vel0city
- Donateur (2x)

Re: Mijn 900 Classic: remmen en update
Ik had dit bij m'n 9-3. Vooral in bochten hoorde je 't achter gillen. Leek eerst van linksachter te komen, dus die stond al op de lijst om vervangen te worden. Toevallig ook APK erbij en de keurmeester keurde vrolijk ook rechtsachter het lager af
Allebei vervangen en sindsdien geen gekrijs meer 
-
ico9-3
- Donateur (4x)

Het ene probleem is nog niet opgelost, of daar dient het volgende zich al aan.
Om bovenstaand probleem op te lossen heb ik mijn oude remblokken terug. Ik hoop tijd te vinden om deze deze week ergens te monteren. Ze waren zo goed als nieuw… dus dan kunnen we op zijn uitsluiten of het aan de blokken ligt of niet.
Ondertussen zag ik af en toe een plasje koelvloeistof vinden onder het blok. Ik vond maar geen slang die los kon zitten. Uiteindelijk heeft de expert me op de dop op het motorblok verwezen. Dan maar een nieuw dopje besteld.
Vanavond na een lange aircogekoelde rit liep er opeens water in de cabine aan de passagiers kant na eens goed doortrekken met de auto. Eenmaal de airco uitschakelen en het stroompje droogde op. Iemand een idee waar te zoeken?
Om bovenstaand probleem op te lossen heb ik mijn oude remblokken terug. Ik hoop tijd te vinden om deze deze week ergens te monteren. Ze waren zo goed als nieuw… dus dan kunnen we op zijn uitsluiten of het aan de blokken ligt of niet.
Ondertussen zag ik af en toe een plasje koelvloeistof vinden onder het blok. Ik vond maar geen slang die los kon zitten. Uiteindelijk heeft de expert me op de dop op het motorblok verwezen. Dan maar een nieuw dopje besteld.
Vanavond na een lange aircogekoelde rit liep er opeens water in de cabine aan de passagiers kant na eens goed doortrekken met de auto. Eenmaal de airco uitschakelen en het stroompje droogde op. Iemand een idee waar te zoeken?
-
vel0city
- Donateur (2x)

Onderin de luchtinlaat bij de aircoverdamper zit een afwateringsgaatje, aan de schutbordzijde. Goeie kans dat die verstopt is (of het uitlaatmondje in de rechter wielkast) en er condens zo naar binnen kan lopen.
-
ico9-3
- Donateur (4x)

Dank je! Ik zag idd drap … enig idee hoe je dat best kuist?
-
vel0city
- Donateur (2x)

Tuinslang erin i.c.m. een satéprikker. Eerst het rubbertje in de wielkast handmatig handmatig leegtrekken (zaten bij mij voor 30 jaar aan dennennaalden e.d. in), daarna zo veel mogelijk drek onderin het parafan weghalen, daarna rustig het gaatje doorprikken bij de verdamper en het gehele spul met water weg laten lopen.
-
Krizzie
- Donateur (3x)

Do88 verkoopt een siliconen alternatief voor dat rubberen toetje eventueel.
-
ico9-3
- Donateur (4x)

Mijn 900 Classic: remmen en update
Net even aan de slag met een stokje en succes. Alles loopt weer netjes door! Dank voor de gouden tip!
-
ico9-3
- Donateur (4x)

Nog een vraagje uit nieuwsgierigheid… er komen twee buisjes uit in de wielkast een is de airco, wat is de ander? En wat komt daar uit?
Met een plaatje werkt het beter, vraag is dus, wat is de onderste nippel

Met een plaatje werkt het beter, vraag is dus, wat is de onderste nippel

-
ico9-3
- Donateur (4x)

Re: Mijn 900 Classic:vulmond
En terug een vraagje.
Ik ben er achter gekomen dat de ontluchting van de benzinetank is afgebroken aan de vulmond. Dat verklaart de benzinegeur die ik af en toe ruik. Enige suggesties hoe dat aan te pakken?
vraagje hierboven heb ik ook nog niet beantwoord gekregen
Ik ben er achter gekomen dat de ontluchting van de benzinetank is afgebroken aan de vulmond. Dat verklaart de benzinegeur die ik af en toe ruik. Enige suggesties hoe dat aan te pakken?
vraagje hierboven heb ik ook nog niet beantwoord gekregen
-
mba
- Geregistreerd lid
Die onderste nippel lijkt origineel door het patina, maar is het niet: je ziet een doorvoer en een ingekorte slang “van de rol”: de wapening in de wand is mooi zichtbaar. Vergelijk dit maar met de originele afwatering (in dit geval condenswater): die is aan het eind deels afgesloten. Zo’n zelfde uitloop zit onderaan het achterscherm/ dorpel net na de deur bij de 2- / en 3- deurs: geen open pijpje.
Vwb de tankontluchting: nog te lijmen of te reconstrueren?
Vwb de tankontluchting: nog te lijmen of te reconstrueren?
-
ico9-3
- Donateur (4x)

Wat is je punt ivm het buisje? Dat het geen goed buisje is? Vraag is nog altijd: maar wat doet het 
Vandaag de red stuff remmen eruit gehaald. Eerst links. Piepen was meteen weg. Dan maar beide eruit gehaald. Ligt duidelijk aan de blokken. Raar dat het maar 1 kant was die piepte… er zitten terug de vorige ate blokken in. Die hadden nog meer dan genoeg vlees…
Ik mis echter wel de stopkracht van de red stuff…
Vandaag de red stuff remmen eruit gehaald. Eerst links. Piepen was meteen weg. Dan maar beide eruit gehaald. Ligt duidelijk aan de blokken. Raar dat het maar 1 kant was die piepte… er zitten terug de vorige ate blokken in. Die hadden nog meer dan genoeg vlees…
Ik mis echter wel de stopkracht van de red stuff…
-
ico9-3
- Donateur (4x)

even een update.
Het piepje van de remmen is opgelost. Het bestond er in om de nieuwe schijven even te demonteren aan de linkerkant, de naaf op te schuren en terug te monteren.
De auto heeft nu ook achter nieuwe schijven, en ik hoop een dezer terug de redstuff blokjes te monteren.
ik heb ondertussen ook een nieuwe benzinevulmond gestoken in de hoop verlost te zijn van de lichte benzinegeur als het dak openstaat. Dat is helaas niet afdoende gebleken. Ik zit nu wat met de handen in het haar. Alles is droog achterin de auto (de geur komt vandaar). Als ik mijn neus doe werken, ruik ik het meest benzinegeur bij de brandstofmeter opening, minder bij de benzinepomp. Echter beide zijn zo droog als maar kan... Iemand een idee?
Ondertussen wacht ik nog steeds op mijn custom turbo-metertje
Het piepje van de remmen is opgelost. Het bestond er in om de nieuwe schijven even te demonteren aan de linkerkant, de naaf op te schuren en terug te monteren.
De auto heeft nu ook achter nieuwe schijven, en ik hoop een dezer terug de redstuff blokjes te monteren.
ik heb ondertussen ook een nieuwe benzinevulmond gestoken in de hoop verlost te zijn van de lichte benzinegeur als het dak openstaat. Dat is helaas niet afdoende gebleken. Ik zit nu wat met de handen in het haar. Alles is droog achterin de auto (de geur komt vandaar). Als ik mijn neus doe werken, ruik ik het meest benzinegeur bij de brandstofmeter opening, minder bij de benzinepomp. Echter beide zijn zo droog als maar kan... Iemand een idee?
Ondertussen wacht ik nog steeds op mijn custom turbo-metertje
-
Saapie
- Donateur (2x)

Hebben jullie de rubberen ringen ook vervangen van de vlotter en de pomp? Die bovenop, tussen de bevestiging ring, de pomp en de tank?
Anders andere vlotter monteren. Kan zijn dat die bovenop niet helemaal dicht meer is waar plastic deel aansluit op de buis
Anders andere vlotter monteren. Kan zijn dat die bovenop niet helemaal dicht meer is waar plastic deel aansluit op de buis
-
ico9-3
- Donateur (4x)

Bij de pomp zijn er tweemaal nieuwe rubbers geïnstalleerd toen de pomp vervangen was. Eerste lekte. Tweede is dicht. Veronderstel dat daar het probleem niet meer zit.
Die rond de vlotter is nooit vervangen geweest… alles is daar nog origineel. Dus mss best daar beginnen. Heb je voor de vlotter ook speciale tools nodig?
Die rond de vlotter is nooit vervangen geweest… alles is daar nog origineel. Dus mss best daar beginnen. Heb je voor de vlotter ook speciale tools nodig?
-
Saapie
- Donateur (2x)

Voor de vlotter heb je idd een tool nodig, maar je kan ook een ouderwetse lijmklem gebruiken.
Ik zet de dop altijd eerst even in de WD en een in warm water gedompelde handdoek helpt ook. Deze even 5 min op de plastic dop leggen.
Ik zet de dop altijd eerst even in de WD en een in warm water gedompelde handdoek helpt ook. Deze even 5 min op de plastic dop leggen.