Wie kan mij meer vertellen over deze 900 Turbo?

1978-1993
caspar
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Re: Wie kan mij meer vertellen over deze 900 Turbo?

Bericht door caspar » vr 19 jan, 2024 16:52

wat ontzettend gaaf!!! jou kennende komen er wel wat verfraaiingen aan. Ben benieuwd!

steirerman77
Donateur
Donateur

Bericht door steirerman77 » vr 19 jan, 2024 17:08

THX, ja dat gaat zekers gebeuren. We hebben de auto ook op de brug gehad, en de monteur ( absoluut geen SAAB fan, maar dat ben sowieso alleen ik hier op werk ) heeft de auto een dikke ok gegeven. Er is technisch ongelovelijk veel vervangen aan de auto, het interieur zier er super uit en de elektrische 9000 stoelen werken perfekt en kunnen dus zo naar voren worden geschoven zodat mijn kinderen er tussendoor kunnen naar de achterbank.

De lak is ook heel erg mooi, met een klein beginnend roestplekje aan de rechterdeur en die gaat met de tijd dus behandeld worden. Ik wil absoluut geen perfekte trailerqueen maar een gave 900 Turbo die er bijna uitziet zoals mijn ex-odoardo en gewoon lekker gereden kan worden zonder bang te zijn voor een krasje hier en een putje daar.

Met de tijd de 16'' Aero eronder, een origineel SAAB Nardi houten stuur en nog een paar Hella mistlampen aan de voorkant. Het ligt al allemaal klaar, wist niet dat de passende SAAB er ook zo snel aan zat te komen :mrgreen:

Eelco9-3
Geregistreerd lid

Bericht door Eelco9-3 » vr 19 jan, 2024 18:06

Hij ziet er werkelijk prachtig uit! Evengoed onbegrijpelijk dat ze hem zo goedkoop weggedaan hebben.
Ik had de verkoper voorgesteld er mijn Saab 93 2 takt op in te ruilen welke meer in hun straatje ligt en waarbij hun als professionele verkopers er nog een mooie winst op hadden kunnen pakken. Hier hadden ze ook serieus interesse in, maar vervolgens is hij toch aan jou verkocht. Waarschijnlijk gemakkelijker voor hun omdat ze de auto in commissie verkocht hebben.

Hoe dan ook ben ik ervan overtuigd dat deze prachtige 900 goed terecht gekomen is, en wens je er veel plezier mee! Hopelijk is er motorisch niets aan de hand en ik kijk uit naar het eindresultaat.

El René
Geregistreerd lid

Bericht door El René » za 03 feb, 2024 14:21

Handig, die zalmneus die onder die bak van de autoambulance valt.

Is het een Amerikaanse meterset in je Saab ?

Ewout
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Ewout » za 03 feb, 2024 22:04

Je hebt er ventcovers op gezet. En stickers??

Ik ben ook erg benieuwd hoe hij verder wordt aangepakt!

steirerman77
Donateur
Donateur

Bericht door steirerman77 » ma 05 feb, 2024 15:50

Op het moment staat de auto veilig in de garage, ik heb er ventcovers en een sticker Jet Fuel Only opgedaan. Mijn idee is om van deze auto een kopie te maken van de 1. grijze die ik heb gehad. En daar hoort ook dus deze sticker bij :) Voor de rest komen er nog Hella mistlampen op, 16'' Aero en een origineel SAAB Nardi stuur ( die uit de folder dus, met het juiste onderdeelnummer ) Dit stuurtje heb ik ook in NL kunnen kopen via Marktplaats en wordt op het moment gerestaureerd.

Ik heb nu eerst andere prioriteiten, bv. mijn SAAB 9.5 die onder handen is genomen en ik wil eerst nog een andere auto verkopen die ik heb. Dan komt de lente weer en betekend dat veel werk en tijd in de tuin. Ik hoop wel de SAAB dit jaar nog op Oostenrijks kenteken te kunnen zetten, maar ik heb er allemaal geen haast mee. De auto was niet werkelijk gepland, maar door de omstandigheden en de goeie prijs heb ik zonder veel na te denken snel gehandeld.

Het SAAB Metersetje is uit USA, maar dat maakt mij niks uit. Zitten er voor mij persoonlijk alleen maar voor de looks :) Mijn oude 900 S had ze ook, en die waren niet eens aangesloten :)

steirerman77
Donateur
Donateur

Bericht door steirerman77 » vr 17 jan, 2025 15:29

Hoi ! Mijn project staat nog in de garage, er komt een andere motor in ( ook al gekocht in NL en ligt hier in Oostenrijk te wachten op inbouw )

Heb vandaag een primair 7 setje kunnen kopen, nu is mijn vraag aan de techniekers hier of dit gewoon te wisselen is met de primair 6 die er nu nog inzit ? Of moet er nog iets aan afgesteld worden etc ?

De inbouw en ombouw wordt door mijn collega´s hier op werk gedaan ( BMW Garage ), dus wel ervaren en echte monteurs.

Groeten

Raymond

silvandam
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door silvandam » vr 17 jan, 2025 16:19

Is gewoon 1 op 1 te wisselen. Hoef je verder niets aan te passen.

Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Saapie » vr 17 jan, 2025 18:05

Is gewoon om te wisselen. Wel even nieuwe pakking monteren!

steirerman77
Donateur
Donateur

Bericht door steirerman77 » vr 17 jan, 2025 20:56

Ok, top ! Bedankt voor de Info!

steirerman77
Donateur
Donateur

Bericht door steirerman77 » za 18 jan, 2025 7:45

Paar plaatjes bij het praatje 😄

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Saapie » za 18 jan, 2025 7:49

Prachtig!!

Henri84
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Henri84 » za 18 jan, 2025 8:54

Mooie auto! Ik heb deze wel eens bekeken (stond in Goes toch?)

Enne, die prullenbak op de achtergrond doet aan een rode DI denken 8) nog plannen voor trionic?

caspar
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door caspar » za 18 jan, 2025 12:06

Erg mooi! Welke kleur code heb je gebruikt voor het hart van de 16 velgen?

steirerman77
Donateur
Donateur

Bericht door steirerman77 » za 18 jan, 2025 13:03

caspar schreef:
za 18 jan, 2025 12:06
Erg mooi! Welke kleur code heb je gebruikt voor het hart van de 16 velgen?
Hoi! Geen idee, ik heb ze naar Hongarije meegegeven en zo terug gekregen.

Plaats reactie