Louvre montageset, het maken van een betere oplossing

1978-1993
steirerman77
Donateur
Donateur

Re: Louvre montageset, het maken van een betere oplossing

Bericht door steirerman77 » za 12 sep, 2015 7:18

Ik heb een aantal maanden geleden via Facebook een montagesetje uit Belgie gekocht. Zijn via een 3D printer gemaakt, en ze zijn hetzelfde als het originele setje wat er bij mijn Louvre nieuw bij zat. Het klikt perfekt in het Louvre en het montagesetje is met ramenkit geplakt op het achterruit. Tussen het glas en de ramenkit is nog een bepaald soort verf gekomen. Ik ben er erg tevreden mee en het montagekitje heeft iets van 45 Euro gekost.

Niels83
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Niels83 » za 12 sep, 2015 10:05

Onze kit is een nieuw ontworpen set die alle frustratie die ik heb met de oude set en zoals aan ons uitgelegd door gebruikers over de wereld via Facebook oplost. Er zitten al heel wat uren computerontwerp in, en het maken van testversie. Dit gaat dus wat verder dan een gescand en geprint setje waar jij het nu over hebt. Maar wat je nu dus eigenlijk zegt is dat we kunnen verkopen zolang het maar zonder montagemateriaal geleverd wordt en de verantwoording bij de gebruiker ligt? Want dat is volgens mij wat ik ook voorstelde. Kan je je nog herinneren wat voor speciale verf gebruikt is tussen de ruit en kit en waarom? Als tip naar eventuele gevruikers

Zeb
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Zeb » ma 14 sep, 2015 11:43

die verf(ets primer) zorgt voor een betere hechting tussen de raam en de kit.
Je ziet dit bij moderne autoruiten ook veel(die zwarte oppervlaktes achter de raam)
Die kit zal anders na verloop van tijd loslaten.
Ik heb hiervoor SikaFlex gebruikt.
viewtopic.php?f=43&t=135595&start=255

Hoop je hiermee geholpen te hebben, Niels

Wouter96
Geregistreerd lid

Bericht door Wouter96 » vr 18 sep, 2015 11:16

als je nog een goede lijmlaag zoekt,
dan moet je hercuseal-kit (zwart) eens proberen,
dit is een soort van rubber uit een bus, als dit ergens opkomt dan is het serieus lastig te verwijderen,
supersterk spul en lijmt alles, hout, ijzer, glas, plastig, echt supersterk,

De binnenspiegel van mijn auto is eens naar beneden gevallen (zo'n gelijmd ding).
van alles geprobeerd, onder andere 3m tape, maar bleef niet zitten.
toen goed ontvet (met thinner) daarna de kit aangebracht, en echt niet meer los te krijgen/gekomen:)

misschien dat dit een oplossing bied voor jullie probleem,
andere soortgelijke kitmerken zijn den braven (nederlands product dus misschien makkelijker communiceren)
ik heb eventueel wel een bus waarmee je het kunt proberen.

jwaterink
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door jwaterink » vr 18 sep, 2015 21:59

Zelfde als de zwarte niet verwijderbare zooi van Innotec.

Alles wat je raakt met die zooi is definief zwart of geplakt. Geniale meuk.

Kromhout900S
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Kromhout900S » di 24 nov, 2015 15:42

Is er nog nieuw op het front van de louvre montageset (misschien zelfs de louvres zelf)?

Ik ben erg benieuwd!

Niels83
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Niels83 » di 24 nov, 2015 16:09

Nou, toevallig wel, plaats net iets in mijn topic hierover, maar hier een sectie-knip:
Niels83 schreef:[...] Volgende leuke ding: Louvremontage-kit testen. Zoals jullie waarschijnlijk weten, ben ik samen met een industrieel ontwerper bezig een moderne montagekit voor de louvres te ontwerpen. Dat is gelukt, hier zit het met bouten vast op de louvre:
Afbeelding

Ik had hele boze tape gekocht dat volgens de verpakking buiten per strekkende meter 500kg kon vasthouden:
Afbeelding

En hier op de auto:
Afbeelding

Proefritje mee gemaakt van Breda naar Rotterdam waar ik Chinees ging halen zoals iedere vrijdag en wat staat het goed:
Afbeelding

Helaas bleek de tape niet zo watervast als beloofd op de verpakking. Dus na een regenbui kon ik de louvres er zo weer vanaf pakken. Toch maar met Sika kit dan. Maar, hij zat muurvast en trilde niet, geen geklapper op de achterruit! Dus ik zie potentie! Binnenkort meer.

Zeb
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Zeb » di 24 nov, 2015 19:34

steirerman77 schreef:Ik heb een aantal maanden geleden via Facebook een montagesetje uit Belgie gekocht. Zijn via een 3D printer gemaakt, en ze zijn hetzelfde als het originele setje wat er bij mijn Louvre nieuw bij zat. Het klikt perfekt in het Louvre en het montagesetje is met ramenkit geplakt op het achterruit. Tussen het glas en de ramenkit is nog een bepaald soort verf gekomen. Ik ben er erg tevreden mee en het montagekitje heeft iets van 45 Euro gekost.
Ik denk dat dit bij mij was :D Leuk om te horen dat je er tevreden mee bent.
Ik denk dat de kit van Niels erg goed is ontworpen. Ik ging meer voor de orginaliteit en heb de originele dus nagemaakt.
Qua demonteren is het een puzzel, hierop speelt Niels goed in.

Ik kan je als ervaring meegeven dat de sikaflex ideaal is om te monteren.
Kun je de kit niet op de markt brengen zonder aansprakelijkheid van montage?

marijn dekker
Donateur
Donateur

Bericht door marijn dekker » do 26 nov, 2015 23:32

Die dubbelzijdige tape is ook niet voor buiten bedoelt. Op de verpakking staat ook dat je direct contact met water moet vermijden. Er is van dat merk ook een tape om spiegels in badkamers vast te plakken,die is wel waterproof.

Simson trespa lijm werkt ook als een gek. Veel m2 mee verlijmt, en eenmaal vast is nooit meer los. Werkt met een primer een lijm en dubbelzijdige kleefband.
http://www.bostik.nl/uploads/pdf/SCNL05 ... on_KL_.pdf

reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door reiernumans » do 26 nov, 2015 23:55

Ik heb mijn louvre montageset met 3m dubbelzijdig tape vast zitten. Ik had één van de deeltjes net een beetje scheef geplakt en kreeg 'm nauwelijks nog los; volgens mij zit 'ie wel. Maar ik heb wel een ander soort louvre dan ik hier zie, met een andere manier om 'm te monteren..

RedArrow90
Geregistreerd lid

Bericht door RedArrow90 » ma 17 apr, 2023 17:13

Even een oud topic openen. Heeft iemand imiddels ervaring met nieuw geproduceerde montagesetjes? Ik heb contact met een partij in Duitsland die ze kan leveren maar los van een facebook pagina waar geen recenties oid staan kan ik niets van die partij achterhalen. De pagina toont enthousiaste foto's, maar verder niets. Misschien alternatieven die meer vertrouwen wekken?

el-barro
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door el-barro » ma 17 apr, 2023 17:26

Ik heb geen ervaring met de nieuwe setjes, maar als alternatief:
Ik heb destijds mijn louvre met dubbelzijdig tape waarmee ook gevelbekleding gemonteerd wordt op de ruit geplakt. Auto stond hele jaar buiten en is altijd goed gegaan. Het nadeel is dat hij niet te demonteren was, dus achterruit poetsen was wat lastig.

Raggare
Geregistreerd lid

Bericht door Raggare » di 18 apr, 2023 8:20

Ik heb een origineel en compleet setje van Saab liggen, die ga ik binnenkort op Marktplaats plaatsen.

RedArrow90
Geregistreerd lid

Bericht door RedArrow90 » wo 19 apr, 2023 13:34

Daar heb ik wel oren naar. Ik heb je een pb gestuurd Raggare :)

RedArrow90
Geregistreerd lid

Bericht door RedArrow90 » wo 24 mei, 2023 10:05

Heb ik het nu goed dat als je een louvre hebt met de bevestigingen die je onder het ruimrubber schuift (dat is 1 van de 2 soorten die ik inmiddels heb gezien), dat je dan geen kit meer hoeft te gebruiken om de plaatjes vast te zetten op de ruit? Of is dat dan toch nog nodig voor optimale zekerheid dat het niet loskomt?

Plaats reactie