900 turbo aankoop ?
-
Robin2cv
- Donateur

Re: 900 turbo aankoop ?
Ik heb momenteel 100kg aan bagage in de koffer steken en vind dat hij al goed doorhangt achteraan.
Ik ben aan het bekijken om de veren en schokdempers te vervangen. Ik denk dat de originele met 490 000km er nog steeds onder steken.
Kwa schoks zie ik er van KYB (ook 2de hands hier) tot de bilstein B6.
De B6 zijn de sportieve versta ik.
Is er veel verschil met de B4 ?
Kwa veren zie ik verlaagde , standaard en de heavy duty. Zijn die laatste pas echt als je regelmatig een aanhangwagen mee hebt of dikwijls zwaar geladen bent ?
ICO-93 met wat rij jij ?
Ik ben aan het bekijken om de veren en schokdempers te vervangen. Ik denk dat de originele met 490 000km er nog steeds onder steken.
Kwa schoks zie ik er van KYB (ook 2de hands hier) tot de bilstein B6.
De B6 zijn de sportieve versta ik.
Is er veel verschil met de B4 ?
Kwa veren zie ik verlaagde , standaard en de heavy duty. Zijn die laatste pas echt als je regelmatig een aanhangwagen mee hebt of dikwijls zwaar geladen bent ?
ICO-93 met wat rij jij ?
-
ico9-3
- Donateur (4x)

ik heb Abbott veren (voor 16 inch) en Bilstein B6. Ik vind dat een heel goede combi. Maar is allemaal smaakgevoelig natuurlijk. Al mijn auto's staat strak. Op mijn combi heb ik eibach en bilstein B6 en dat vond ik initieel wat hard, nu hou ik er wel van. Cabrio is hirsch veren en bilstein b6 en die is lekker comfi. DE 900 is voor mij ook strak maar comfi rijden, maar mijn normen worden door de 9-3's bepaald. Het is dus maar wat je verkiest en gewend bent.
-
Robin2cv
- Donateur

Klopt.
Maar het is niet dat ik ergens met de verschillende combi kan gaan rijden.
16 of 15 inch velgen geven ook al wat verschil.
Wat er ook onder komt het zal wellicht al strakker rijden als de originele die er nu al heel lang onder steken.
Er is op heel de wagen ook wel verschil tussen b4 of b6 kwa prijs.
Dus kben benieuwd wat verschil is.
Misschien b4 en ineens de veren vernieuwen ook.
Ik zie ook verstelbare koni's staan. Die zitte. Kwa prijs precies tussen b4 en b6.
Maar het is niet dat ik ergens met de verschillende combi kan gaan rijden.
16 of 15 inch velgen geven ook al wat verschil.
Wat er ook onder komt het zal wellicht al strakker rijden als de originele die er nu al heel lang onder steken.
Er is op heel de wagen ook wel verschil tussen b4 of b6 kwa prijs.
Dus kben benieuwd wat verschil is.
Misschien b4 en ineens de veren vernieuwen ook.
Ik zie ook verstelbare koni's staan. Die zitte. Kwa prijs precies tussen b4 en b6.
-
veenaalt
- Donateur (7x)

Ik heb b4 en achter hd veren.
Mag je best een keer in rijden hoor.
Mag je best een keer in rijden hoor.
-
Robin2cv
- Donateur

Fijn. Vanwaar ben je ergens? Ik zit in mechelen België
Jammer van corona maar we gaan gewoon een chassis meeting of dergelijke moeten doen.
Met verschillende onderstel opbouwen hetzelfde parcourtje.
Jammer van corona maar we gaan gewoon een chassis meeting of dergelijke moeten doen.
Met verschillende onderstel opbouwen hetzelfde parcourtje.
-
Knissaw
- Geregistreerd lid
Ik heb hetzelfde onder de auto en ik raad t ook aan. Wil zelf binnenkort nog luchtbalgen halen (zelfde als in het topic van Reier). Daarmee kan je de auto als het ware weer waterpas zetten als je veel gewicht moet vervoerenico9-3 schreef: ↑do 25 jun, 2020 9:24ik heb Abbott veren (voor 16 inch) en Bilstein B6. Ik vind dat een heel goede combi.
-
ico9-3
- Donateur (4x)

overweeg dat ook. Maar vind ze niet online, heb je een linkje?
-
Knissaw
- Geregistreerd lid
https://www.stevelewissaab.com/apps/web ... ow/4839638ico9-3 schreef: ↑vr 26 jun, 2020 11:49overweeg dat ook. Maar vind ze niet online, heb je een linkje?
-
Vyv
- Moderator + Donateur

Ik heb ze ook gehad in mijn classic cabrio maar vond het niks, het werkte meer als een mega bumpstop. Goed voor als je een caravan gaat trekken, maar niet zomaar om je auto op niveau te zetten.
-
veenaalt
- Donateur (7x)

Achterhoek dat is wel een paar uur rijden.Robin2cv schreef: ↑do 25 jun, 2020 20:22Fijn. Vanwaar ben je ergens? Ik zit in mechelen Belgie.
-
reiernumans
- Donateur (2x)

Ik ben er best blij mee, met veel gewicht achterin is het óf op de bumpstops hangen óf nu op de luchtveren hangen. Lucht is net wat comfortabeler dan rubber dus je hebt er daar wel profijt bij. Ik zou het niet gebruiken om de auto recht te zetten in lege toestand. Ik rij normaal met 0.5 bar in die balgen en dan voel je er vrijwel niks van.Vyv schreef: ↑vr 26 jun, 2020 13:40Ik heb ze ook gehad in mijn classic cabrio maar vond het niks, het werkte meer als een mega bumpstop. Goed voor als je een caravan gaat trekken, maar niet zomaar om je auto op niveau te zetten.
-
Robin2cv
- Donateur

Dat is inderdaad een stukje rijden. Juist geen 200km enkel.
Ik overweeg deze combi omdat ik met de saab mijn dubbelasser remork trek.
De saab doet maar een 2500-3000km per jaar dus budget dat ik eraan wil besteden is niet eindeloos.
De B4's en heavyduty veren lijken mij dan een optie.
Ik zou dan ineens al de rubbers van de ophanging vervangen. Dan ben ik zeker dat er niets achterblijft.
De koni's die verstelbaar zijn zijn misschien ook een optie.
Avo's zag ik ook staan.
We laten het nog even bezinken.
-
veenaalt
- Donateur (7x)

Wat mij wel opvalt dat de bijgeleverde rubbers vd B4 nu al bijna aan hun eind zijn. Een aantal alweer vervangen. Voor zotten er al beste droogte scheuren in.
Valt mij wel tegen die kwaliteit.
Misschien is het een overwegen om iets van powerflex erop te zetten?
Valt mij wel tegen die kwaliteit.
Misschien is het een overwegen om iets van powerflex erop te zetten?
-
Robin2cv
- Donateur

Oei dat is niet best nee.
Steken ze er al lang onder?
Steken ze er al lang onder?