Hello Monte Carlo Yellow 900S Convertible! 'Goede wijn..'
-
DV 9-3
- Donateur

Re: So long, SiS... Hello Monte Carlo Yellow 900S Convertible!
Oh yesss!! Er gebeuren weer mooie dingen deze week! Dit is nog maar 't begin..

-
Vyv
- Moderator + Donateur

Ik had voor matching gele bilsteins gekozen 
-
DV 9-3
- Donateur

-
DV 9-3
- Donateur

Vandaag de Monte Carlo Yellow Classic cabrio opgehaald bij de Detailer.. Ze heeft nu de optische staat die ze verdient..
Hieraan voorafgaand verving Sapphire begin vorige week al de schokbrekers (Rode Koni's), stabi- en uitlaat- rubbers, diverse zwetende pakkingen en keerringen, olie, alle filters, remolie, etc, etc. Het verschil in rijden daarna was erg, héél erg fijn... Op de terugweg tijdens 'n prachtig zomerse zomeravond in m'n eentje met de kap en alle ramen omlaag heb ik (heel erg) luidkeels zitten zingen.. Van púúr geluk...
En dan mochten we vandaag de kwaliteit van de detailing aanschouwen. Het was 'n eerste kennismaking, de heel plezierige intake van ruim een maand geleden niet meetellend.. En ik vond 't best spannend. Ik had gevraag om 'm zo mooi mogelijk maken én patina te behouden. En natuurlijk optimaal verzorgen en beschermen... Nou, de kwaliteit van 't werk dat we vanmiddag aantroffen is in mijn ogen ronduit verbluffend... Het laat zich helaas niet echt goed fotograferen, maar natuurlijk plaats ik toch wat (iPhone) snap-shots...
Het volgende werd bij deze ambachtelijke detailer met ònvoorstelbaar veel aandacht en liefde gedaan:
Carrosserie:
Gewassen, kleine deukjes waar mogelijk verwijderd, gekleid, lakdikte gemeten, drie-staps gepolijst, waar nodig kleine plekjes bijgetipt in de kleur, waar nodig ge-wetsand, voedende coating, beschermende coating, afwerkingslaag.
Kunststoffen:
Diepgereinigd, voedende coating, beschermende coating.
Kap:
Vacuüm diepgereinigd, geïmpregneerd.
Velgen:
Ge-ijsstraald, voedende coating, beschermende coating, afwerkingslaag.
Remnaven en callipers:
Ge-ijsstraald, gespoten.
Motrorruimte:
Ge-ijsstraald, beschermende coating.
Tapijt, incl kofferbak:
Vacuüm diepgereinigd.
Leder:
Diepgereinigd, gevoed, beschermd.
Kofferbak:
Zonder tapijt gereinigd, beschermd.

Het resultaat is, tja, hoe zal ik het zeggen... Ze staat er nu precìes bij zoals het in mijn ogen echt mooi bij haar Km stand en leeftijd past. Niet alleen qua uiterlijk, vooral ook qua gevoel... Ik vind 't erg, héél erg mooi. Ennehh... Dit is m'n éérste Saab die ik als vrouwelijk zie. Kan 'r niks aan doen. Zo een schóónheid.

Hieraan voorafgaand verving Sapphire begin vorige week al de schokbrekers (Rode Koni's), stabi- en uitlaat- rubbers, diverse zwetende pakkingen en keerringen, olie, alle filters, remolie, etc, etc. Het verschil in rijden daarna was erg, héél erg fijn... Op de terugweg tijdens 'n prachtig zomerse zomeravond in m'n eentje met de kap en alle ramen omlaag heb ik (heel erg) luidkeels zitten zingen.. Van púúr geluk...
En dan mochten we vandaag de kwaliteit van de detailing aanschouwen. Het was 'n eerste kennismaking, de heel plezierige intake van ruim een maand geleden niet meetellend.. En ik vond 't best spannend. Ik had gevraag om 'm zo mooi mogelijk maken én patina te behouden. En natuurlijk optimaal verzorgen en beschermen... Nou, de kwaliteit van 't werk dat we vanmiddag aantroffen is in mijn ogen ronduit verbluffend... Het laat zich helaas niet echt goed fotograferen, maar natuurlijk plaats ik toch wat (iPhone) snap-shots...
Het volgende werd bij deze ambachtelijke detailer met ònvoorstelbaar veel aandacht en liefde gedaan:
Carrosserie:
Gewassen, kleine deukjes waar mogelijk verwijderd, gekleid, lakdikte gemeten, drie-staps gepolijst, waar nodig kleine plekjes bijgetipt in de kleur, waar nodig ge-wetsand, voedende coating, beschermende coating, afwerkingslaag.
Kunststoffen:
Diepgereinigd, voedende coating, beschermende coating.
Kap:
Vacuüm diepgereinigd, geïmpregneerd.
Velgen:
Ge-ijsstraald, voedende coating, beschermende coating, afwerkingslaag.
Remnaven en callipers:
Ge-ijsstraald, gespoten.
Motrorruimte:
Ge-ijsstraald, beschermende coating.
Tapijt, incl kofferbak:
Vacuüm diepgereinigd.
Leder:
Diepgereinigd, gevoed, beschermd.
Kofferbak:
Zonder tapijt gereinigd, beschermd.

Het resultaat is, tja, hoe zal ik het zeggen... Ze staat er nu precìes bij zoals het in mijn ogen echt mooi bij haar Km stand en leeftijd past. Niet alleen qua uiterlijk, vooral ook qua gevoel... Ik vind 't erg, héél erg mooi. Ennehh... Dit is m'n éérste Saab die ik als vrouwelijk zie. Kan 'r niks aan doen. Zo een schóónheid.
-
Barten
- Donateur (12x)

Prachtig! Wat zijn die matten creatief gezogen.
-
coppe218
- Donateur (3x)

Echt gaaf om dit ook weer te lezen.
En een mooie Matching Rok. Staat je ook goed!
En een mooie Matching Rok. Staat je ook goed!
-
Arthurj
- Donateur (4x)

Wat is dat toch mooi hè, dat detailing. Hier al meerdere objecten laten doen en ook de motorruimte moet, onderdeel van, smullen, als dat ook niet gedaan is is het voor mij een gemiste kans/zonde van het geld!
En ach David, wat is ZE toch prachtig, en dat krijg ik hier ook continue te horen van de wederhelft; het is een ZE, tja, svart skönhet zullen we dan maar zeggen. Ik heb me er maar bij neergelegd. En in jouw geval, waarom ook niet, ze is gewoon prachtig
En ach David, wat is ZE toch prachtig, en dat krijg ik hier ook continue te horen van de wederhelft; het is een ZE, tja, svart skönhet zullen we dan maar zeggen. Ik heb me er maar bij neergelegd. En in jouw geval, waarom ook niet, ze is gewoon prachtig
-
Ewout
- Donateur (5x)

Heel erg mooi, die stoelen nu ook!!
Zijn die matten echt zo gezogen?
Zijn die matten echt zo gezogen?
-
joep97
- Donateur

Karton met vierkante gaten en dan alleen op de gaten de stofzuiger erop?
-
Krizzie
- Donateur (3x)

Prachtig!
MAAR!:
Wat is er bij de kachelkraan gebeurd en waar is het 16Valve logotje op de kofferklep gebleven?
MAAR!:
Wat is er bij de kachelkraan gebeurd en waar is het 16Valve logotje op de kofferklep gebleven?
-
DV 9-3
- Donateur

Ja, joh!.. Als ik dàt nou toch 's wìst...
-
reiernumans
- Donateur (2x)

Eerst één richting op het hele tapijt zuigen en daarna de andere kant op die banen maken denk ikjoep97 schreef: ↑di 26 jul, 2022 10:14Karton met vierkante gaten en dan alleen op de gaten de stofzuiger erop?
-
Saapie
- Donateur (2x)

Heeeel erg mooi! Giga netjes gedaan!
Krizzie heeft indeed een scherp oog. 16v logo / badge ontbreekt ( onder de S) En kachelkraan lijkt gerepareerd. Dat zou ik nog wel even aanpakken…
Beiden zijn nog nieuw te krijgen trouwens.
Krizzie heeft indeed een scherp oog. 16v logo / badge ontbreekt ( onder de S) En kachelkraan lijkt gerepareerd. Dat zou ik nog wel even aanpakken…
Beiden zijn nog nieuw te krijgen trouwens.