De witte 900S van Vyv. Setje 17" cross spokes te koop.

1978-1993
Plaats reactie
Gele aero
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Re: De witte 900S van Vyv. Meten is weten.

Bericht door Gele aero » wo 24 jun, 2020 10:26

Goedemorgen zeg, dat is geen misselijk vermogen in een 900.. :shock:

Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Vyv » wo 24 jun, 2020 11:42

Datum: 2020-06 (heden)
=====================
AlbertR schreef:
wo 24 jun, 2020 9:36
Bij het opdraaien van de parking bij de AH had ik hem al gezien natuurlijk en met de woorden 'ik ga wel ff een kar halen zet jij het leeggoed alvast klaar' auto aan de kant en eerst ff een foto......
Leuke foto! Er zijn nog meer foto's en filmpjes gemaakt daarna op de parking. Er kwam een Mercedes AMG aanblaffen vanaf de rondweg, zo'n hoog mechanisch gierend geluid en dan van de gas af heel de tijd klabam bam... Die meneer in rode broek parkeerde met zijn neus precies voor de mijne toen ik de boodschappen in aan het laden was (voor een hele week, wat gaat er toch veel in zo'n classic). Ik wou nog een graptje maken of er iets kapot was aan zijn voiture, maar denk dat hij het niet gesnapt zou hebben. Nou kwam daar een kleine zwerm brugklassers op af met getrokken smartphones in portrait mode en begonnen wat AMG logo's te fotograferen. Ik was ondertussen klaar met inladen en tijdens het instappen verschoof de aandacht van de AMG naar de classic 900; "Heee jonghus deze Saab turbo is pas gaa-aaaaf". Ikke big smile, en toen starten... de hele bups begint mij te fotograferen en te filmen, "hij heeft ook nog eens een 'Chopped' sticker, coo-ooool". Gorgelend stationair trek ik rustig op en ga ook even van het gas waarbij de mijne ook boemberdeboem doet (maar dan zachtjes) en geef de gasten nog een chopped fingers als gegroet, iedereen een big smile 8)

Op de heenweg had ik al gezien dat er politiecontrole was bij de kazerne, dus op de terugweg zag ik ze al staan zwaaien dat ik naar de parkeerplaats mocht voor een algemene verkeerscontrole Afbeelding. Raampje naar beneden en ik zeg: "wat zal het zijn?" Politie agent: "1x whopper cheese, milkshake, ..." de toon was gezet. Kentekenpapieren werden gevraagd maar niet overhandig, want niet bij, alleen rijbewijs was ook genoeg. Banden, lampjes, gordel en ruitensproeiers werden op werking gechecked en goed bevonden. Agent loopt nog een rondje rond de auto en mompelt tegen mij "mooie auto, doe je alles zelf?", ikke weer big smile :D Alles was in orde en via de porto-phone wordt aangekondig "de SAAB verlaat het parkeerterrein". Kreeg duimpjes omhoog van de andere agenten en kon toen de 900 even de sporen geven, had niet raar gekeken als ze me misschien alsnog van de weg zouden halen om onder de motorkap te kijken :twisted:

Gele aero schreef:
wo 24 jun, 2020 10:26
Goedemorgen zeg, dat is geen misselijk vermogen in een 900.. :shock:
Ach het valt wel mee, 98% van de tijd zit je tussen de 2000 en 3000 toeren. Alleen bij het opdraaien van een snelweg wil ik af en toe wel eens even doortrekken. Of als de agenten me net uit staan te zwaaien :angel:

Ewout
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Ewout » wo 24 jun, 2020 12:14

Briljant verhaal :wow:

Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Re: De witte 900S van Vyv. Opendak horror.

Bericht door Vyv » di 30 jun, 2020 10:48

Datum: 2020-05
==============
Ja we zijn aangeland in het jaar 2020! Wegens plaatsgebrek in de mijn garage moet de witte 900 noodgedwongen buiten slapen, we gaan verhuizen en de garage wordt gebruikt als transitzone. Nou ben ik niet zo flauw en vind dat een auto gemaakt is om te rijden en niet om stil te staan in een garage maar toch had ik liever dat hij droog stond zoals afgelopen 3 jaar. Niet alleen de woonsituatie gaat veranderen, alsook het klimaat... de regenbuien van tegenwoordig zijn niet mals en lijken soms wel van een tropisch kaliber.

Zo ook begin mei, een flink plens bui en jawel hoor een nat hemeltje rechtsvoor in de hoek, de horror! :shock: Nou had ik al wel sporen gezien van een vorige lekkage, kringen in het stof, maar had het zelf nog niet mee gemaakt want altijd droog in de garage. Hoogste tijd om het aan te pakken, nu met al dat buiten geslaap!

Oude maatbeker vullen met water en gieten maar. Oorzaak gelijk gevonden, rechtsvoor loopt niks weg, linksvoor loopt prachtig door. Nou even doorprikken dan maar? Maar nee, RV wil niet meewerken, LV gaat de tie-wrap er gelijk doorheen, een tijdje lopen prullen maar niet willen :evil: Dan maar winddeflector eraf zodat ik er beter bij kan, kunnen we het vuil wat daar verzameld is onder het rubber ook gelijk meepakken. Na veel prikken en draaien met de tie-wrap beginnen er RV bij de wielkast een paar druppeltjes zichtbaar te worden op de oprit, nog een paar keer spoelen, prikken, draaien en de doorgang is vrij en we hebben Niagara taferelen onderaan de A-stijl rechtsvoor, jeuh! :nod:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu we er toch zijn... de rails waar het dak over glijdt, daar zit een laag smeermiddel op wat erg taai en stroperig is geworden. Dit heb ik afgeschraapt met een plastic spatel en schoongemaakt zodat alle resten verwijderd zijn. Iemand een tip wat een goed smeermiddel is voor deze rails? :?: :idea: De schroefjes van de klemmetjes van de winddeflector zijn roestig, deze heb ik vervangen door verse exemplaren. De witte nokjes die het dak omhoog drukken bij afsluiten zijn smerig en de moertjes zijn roestig, alles losgehaald en schoongemaakt en moertjes vervangen.

Oude schroefjes
Afbeelding

Nieuwe schroefjes
Afbeelding

Vieze nokjes en roestige moertjes
Afbeelding

Schone nokjes
Afbeelding

Alles weer netjes
Afbeelding

Toch fijn zo'n (lekvrij) open dakkie! :badteeth1:

RoccoH
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door RoccoH » di 30 jun, 2020 11:07

Schuifdakrails smeren met vaseline volgens mij

Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Vyv » do 02 jul, 2020 14:01

Ik heb wat zitten Googelen en een smeermiddel op teflon basis (PTFE) besteld. Vaseline wordt te vloeibaar als het warm wordt en met volle zon op het dak en rails denk ik dat de vaseline snel foetsie is.
  • PTFE spray heeft een zeer geringe wrijvingscoëfficiënt, heeft een fijnestructuur (deelgrootte circa 5 micrometer) en heeft een goede hechting.
  • PTFE spray is bestand tegen weersinvloeden en zwakke zuren en basen,is waterafstotend en is pH-neutraal.
  • PTFE spray voorkomt slijtage en vastklemmen.
  • PTFE Spray is bestand tegen temperaturen van 50C tot + 250C.

Ewout
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Ewout » do 02 jul, 2020 14:08

Wij van PTFE spray....

Ik heb het ook staan. :wink:

Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Vyv » do 02 jul, 2020 14:17

Toch niet op je nachtkastje? :P

Robinson1
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Robinson1 » do 02 jul, 2020 14:21

Ik gebruik dit;

https://www.deolieconcurrent.nl/product ... 400ml.html

Tevens voor de raammechanieken

Ewout
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Ewout » do 02 jul, 2020 14:28

Vyv schreef:
do 02 jul, 2020 14:17
Toch niet op je nachtkastje? :P
Niet op het mijne.

Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Re: De witte 900S van Vyv. De 1 euro modificatie.

Bericht door Vyv » di 07 jul, 2020 17:38

Een kleine irritatie had ik telkens als ik mijn gordel om wilde doen en dan moest zoeken naar de gesp die ergens naar beneden was geschoven. De stop die dat moest voorkomen was verdwenen...

Afbeelding

Een easy en goedkope fix, wel geteld 1 euro. Even dopje door de stof drukken en opletten dat je gesp erboven zit ;-)
En het is weer fijn grabbelen naar de gordel

Afbeelding

Afbeelding

Ook zag ik op een foto (voorbeeld voor Sonab) dat mijn schroefjes bij de vulhals van de tank niet mooi weer waren, die lelijke foto bleef maar voorbij komen op mijn telefoon. 4x nette exemplaren gestoken en OCD is ook weer tevree. De groene brave tankdop had ik al eerder vervangen door een veel stoerdere rode.

Afbeelding

Afbeelding

Het mooie klassieke Nardi stuur heb ik er even uit gehaald om te kunnen spelen met het beetje foute retro Momo stuurtje, het is wat kleiner in diameter, de grip is wat dikker en er zit een verbreeding bij de duimen. Stuurt wel fijn, heel anders dan de Nardi...
Afbeelding

Sonab
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Sonab » di 07 jul, 2020 17:49

Netjes hoor. Inspiratie :-)
Ben nog bezig mijn nieuwe tweedehandse kersenrode tankklepje montage-klaar te maken, dus goeie tip!

avarkevj
Geregistreerd lid

Bericht door avarkevj » wo 08 jul, 2020 17:38

heb jij geen probleem met de APK? Die van mij was bijna afgekeurd omdat de gordel wat rafelig was aan de kanten :shock: .
We hebben het ter plekke kunnen oplossen met een scheermesje (aardige keurmeester).
Voordat ik nu de Saab naar de keuring breng maak ik eerst de gordels in orde met een nagelschaartje en een föhn :D

Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Vyv » wo 08 jul, 2020 18:00

Beide gordels voor zijn vorig jaar vervangen vanwege APK door deze set. Dit zijn de nette exemplaren :badteeth1:

Nou moet ik zeggen dat het in het echt meevalt, mijn telefoon heeft een vrij goede camera (en app) waardoor je dingen ziet die je anders nooit zag :nod:

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » do 09 jul, 2020 12:54

avarkevj schreef:
wo 08 jul, 2020 17:38
heb jij geen probleem met de APK? Die van mij was bijna afgekeurd omdat de gordel wat rafelig was aan de kanten :shock: .
We hebben het ter plekke kunnen oplossen met een scheermesje (aardige keurmeester).
Voordat ik nu de Saab naar de keuring breng maak ik eerst de gordels in orde met een nagelschaartje en een föhn :D

Ff met de aansteker erlangs , ook handig voor je haren bij je oor :mrgreen:

Plaats reactie