Kan je de link delen naar deze bepaling, want ik ken deze eis niet? Is dat niet een aanvullende eis voor personenvervoer (taxi's)?V6Kees schreef: ↑wo 18 sep, 2024 17:34“Voldoende doorgang” dus aan interpretatie en inzicht van de keurmeester onderhevig en daarmee potentieel bij iedere APK een probleem.
Stoelen Saab 900 klappen niet naar voren
-
Ewout
- Donateur (5x)

Re: Stoelen Saab 900 klappen niet naar voren
-
Saapie
- Donateur (2x)

Scherp Ewout, ik zat inderdaad bij de eisen van taxi’s te kijken. My bad! Sorry.
Kortom, er lijkt dus nog meer sprake van willekeur
Kortom, er lijkt dus nog meer sprake van willekeur
-
Krizzie
- Donateur (3x)

De RDW is altijd erg duidelijk met de regels... En/Of/Als/Indien en het liefst in 1 zin voor de duidelijkheid. 
-
Ewout
- Donateur (5x)

Don't shoot the messenger... De wetgever stelt de regels vast; niet de RDW. 
-
jaap noord
- Geregistreerd lid
Is ook geen voorkeur/willekeur.
Wil de stoel niet naar voren klappen,is het afkeur!!!!!
Persoonlijke ervaring van mijn cabrio. De achterpassagier moet ten allen tijde op eigen kracht de leuning van de voorstoel (2 deurs) naar voren kunnen bewegen om uit kunnen stappen, ook of juist in noodgevallen.
Wil de stoel niet naar voren klappen,is het afkeur!!!!!
Persoonlijke ervaring van mijn cabrio. De achterpassagier moet ten allen tijde op eigen kracht de leuning van de voorstoel (2 deurs) naar voren kunnen bewegen om uit kunnen stappen, ook of juist in noodgevallen.
-
Orphy
- Donateur (5x)

Ja, ik ben het er mee eens maar ken ook twee gevallen waarin iemand met een cabrio met 9-5 stoelen steeds door de keuring komt……
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

elektrisch verstelbaar?Orphy schreef: ↑vr 20 sep, 2024 22:47met een cabrio met 9-5 stoelen steeds door de keuring komt……
-
Orphy
- Donateur (5x)

Das een goeie, dat weet ik niet. Maar maakt dat uit want die zijn ook niet klapbaar toch?
-
Saapie
- Donateur (2x)

Op MP staat nu een set voor 300 euro
Topicstarter laat niks meer van zich horen… jammer. Ben benieuwd hoe het opgelost wordt
Topicstarter laat niks meer van zich horen… jammer. Ben benieuwd hoe het opgelost wordt
-
jansen
- Donateur (7x)

Letterlijk staat er bij de RDW regelgeving het volgende. Bij zitplaatsen waarvan de rugleuning toegang geeft tot een daarachter gelegen zitplaats moet de ontgrendeling van de rugleuning goed werken. Lijkt mij vrij duidelijk toch. Apk keurmeester anno 1985
-
Ewout
- Donateur (5x)

Het ging er ook niet om of het wel of niet duidelijk was maar om waar het staat. Artikel 5.2.46 dus, dank!jansen schreef: ↑zo 22 sep, 2024 12:33Lijkt mij vrij duidelijk toch. Apk keurmeester anno 1985
-
JillNooijen
- Geregistreerd lid
Hoi mede Saabliefhebbers,
Ik heb jullie reacties gezien. Fijn dat ik nu weet wat er aan de hand is.
De stoelen zullen waarschijnlijk vervangen moeten worden er staan sets bij Van der Laan en bij Oosterbaan.
Zijn de stoelen makkelijk zelf te verwijderen en te plaatsen?
Groeten Thijs
Ik heb jullie reacties gezien. Fijn dat ik nu weet wat er aan de hand is.
De stoelen zullen waarschijnlijk vervangen moeten worden er staan sets bij Van der Laan en bij Oosterbaan.
Zijn de stoelen makkelijk zelf te verwijderen en te plaatsen?
Groeten Thijs
-
Saapie
- Donateur (2x)

Heel makkelijk om te wisselen. 4 torx bouten.
-
Krizzie
- Donateur (3x)

Torx 50, maak ze eerst los voor je de stekkers los maakt.
Stoel helemaal naar voren zetten voor de achterste en dan helemaal naar achter voor de voorste.
Er zullen als het goed is 2 stekkers onder de stoel verstopt zitten een platte (elektrische verstelling) en een blokje (Gordel en verwarming) Ze kunnen soms wat vast zitten..
Stoel helemaal naar voren zetten voor de achterste en dan helemaal naar achter voor de voorste.
Er zullen als het goed is 2 stekkers onder de stoel verstopt zitten een platte (elektrische verstelling) en een blokje (Gordel en verwarming) Ze kunnen soms wat vast zitten..