stroomverdeler saab 900 classic

1978-1993
Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: stroomverdeler saab 900 classic

Bericht door Sapphire » di 15 jun, 2021 1:11

Sapphire schreef:
ma 14 jun, 2021 11:58
Komt de lekkage uit de verdeler zelf (even de klemmen van de verdeelkap losnemen, deze zit dan olie in en lekt op de naad tussen kap en huis) dan is het de interne keerring op de as van de stroomverdeler, geen leuke! Kan natuurlijk ook dat beide lekken.
Dat is dus precies hetgeen je hier ziet: duidelijk olie aan de rand van de verdeelkap, op de naad waar hij op het huis van de verdeler zit, en dit is ook op het hitteschild gedruppeld op de foto, bij het loshalen. Kortom: in elk geval lekt de keerring in de verdeler en mogelijk ook de o-ring die onder het bruggetje in de kop zit. (Het vervangen dáárvan is echter een fluitje van een cent en zou ik zeker meepakken als je de interne afdichting vervangt, daartoe moet namelijk de verdeler van het blok gedemonteerd worden.)
fritsz schreef:
ma 14 jun, 2021 20:24
Ik moest toch kijken of r olie bij de rotor zat.
Nee, als het daar komt hoef je trouwens niet te twijfelen over een lekkage :-P+
fritsz schreef:
vr 11 jun, 2021 20:49
(auto is niet meer zo fantastisch vandaar dat ik nu geen grote kosten wil maken ...)
Om hem weer fantastisch te krijgen zul je juist grote kosten moeten maken. Maar in principe is deze lekkage niet per se schadelijk, dus uit kostenoogpunt kun je er ook voor kiezen er niets aan te doen. Is geen APK afkeur. Hooguit stinkt het een beetje als je stilstaat en er valt net een druppel olie op het hitteschild. Maar de auto kan er oud mee worden op zich.

fritsz
Geregistreerd lid

Bericht door fritsz » di 15 jun, 2021 22:01

Ok heel er bedankt !
Ik heb alvast info ingewonnen bij n bedrijf:

Wij gaan er van uit dat deze verdeler elektronisch is en van het merk Bosch.
De en montage complete verdeler inclusief algehele test op verdeler testkast en vernieuwen keerring kost € 155,60.
Levertijd na aanlevering ca 14 dagen,momenteel is het erg druk.

Dus wellicht als t te wordt kan ik daar terecht. Of waren dat juist niet de kosten …

Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Saapie » wo 16 jun, 2021 8:14

fritsz
Geregistreerd lid

Bericht door fritsz » do 17 jun, 2021 12:06

Yep dat laat ik dan tzt daar doen. Info over t bedrijf kan je van mij krijgen ( via google gevonden )

Plaats reactie