Trionic project inbouwen
-
John Doe
- Geregistreerd lid
Re: Trionic project inbouwen
Je kunt deze eens proberen:
http://www.247tailorsteel.com/default.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
CAD tekening uploaden en je werkstuk wordt per post bezorgd.
http://www.247tailorsteel.com/default.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
CAD tekening uploaden en je werkstuk wordt per post bezorgd.
-
Ruud 9.3
- Donateur

Even een update van de voortgang. Het project is iets vertraagd omdat mijn dame voor het weekend een vastgelopen spanwiel in haar cabrio had zitten. Ik moest de multiriem lossen, leuk klussje maar wel met heel weinig werkruimte.
Terug naar de classic.
Ik heb een adres gevonden voor het snijden van een triggerwiel, het wordt een custom made product.
Dus eerst alles opmeten en goed kijken, dan weer meten en kijken, en nog eens. Uiteindelijk een tekening gemaakt van een wiel met stelmogelijkheid van 5 tandjes naar inks en 4 naar rechts. Morgen even een kartonmodel maken en passen. Als alles goed gaat kan hij in productie.

Terug naar de classic.
Ik heb een adres gevonden voor het snijden van een triggerwiel, het wordt een custom made product.
Dus eerst alles opmeten en goed kijken, dan weer meten en kijken, en nog eens. Uiteindelijk een tekening gemaakt van een wiel met stelmogelijkheid van 5 tandjes naar inks en 4 naar rechts. Morgen even een kartonmodel maken en passen. Als alles goed gaat kan hij in productie.

-
RoccoH
- Donateur (5x)

Waarom wil je 'm verstelbaar maken? Trionic kiest toch wel het juiste ontstekingstijdstip, belangrijk is dat trionic weet in waar precies het BDP is.
-
brinky
- Donateur

Ik denk dat Ruud graag verstelbaar maakt, zodat hij nog kan spelen met het mount punt van de bdp sensor.
-
Vyv
- Moderator + Donateur

Kweet niet wat de kosten zijn van het maken van zo'n triggerwheel, maar als het meevalt mss best een paar extra laten maken?
Als jij die dan doorverpast kom je weer een beetje uit de kosten
Als jij die dan doorverpast kom je weer een beetje uit de kosten
-
Ruud 9.3
- Donateur

Dat ik het triggerwiel verstelbaar wil hebben is inderdaad omdat ik dan alles goed af kan stellen. Met de slobgaten kan ik exact de sensor op het 20e gat richten
Wat die handel betreft Vyv, ik ga eerst wel uitproberen of het allemaal werkt. Daarna zien we wel of "massaproductie" gewenst is
Wat die handel betreft Vyv, ik ga eerst wel uitproberen of het allemaal werkt. Daarna zien we wel of "massaproductie" gewenst is
-
Ruud 9.3
- Donateur

Het Triggerwheel is besteld, nu maar goed op de brievenbus letten 
Het volgende is de plaatsing van de sensor voor de temperatuur voor de luchtinlaat. Als ik de discussie uit een ander topic goed begrijp kun je die het beste NIET in een aluminium onderdeel plaatsen, omdat de sensor dan oneigenlijk wordt opgewarmd door de straling van het aluminium en daardoor een verkeerde waarde geeft. Toch zat de sensor oorspronkelijk bij de 9000 MY96 in een aluminium buis.
Rest alleen de vraag waar moet die sensor dan komen. Ik neem aan in ieder gaval in het luchtsysteem NA de turbo en zo dicht mogelijk bij de verbrandingskamer. In de rubber manchet net voor het gasklephuis ??
Graag hoor ik het van de kenners ?
Het volgende is de plaatsing van de sensor voor de temperatuur voor de luchtinlaat. Als ik de discussie uit een ander topic goed begrijp kun je die het beste NIET in een aluminium onderdeel plaatsen, omdat de sensor dan oneigenlijk wordt opgewarmd door de straling van het aluminium en daardoor een verkeerde waarde geeft. Toch zat de sensor oorspronkelijk bij de 9000 MY96 in een aluminium buis.
Rest alleen de vraag waar moet die sensor dan komen. Ik neem aan in ieder gaval in het luchtsysteem NA de turbo en zo dicht mogelijk bij de verbrandingskamer. In de rubber manchet net voor het gasklephuis ??
Graag hoor ik het van de kenners ?
-
Ruud 9.3
- Donateur

Oh ja, bijna vergeten. Ik heb ook een pijpje en een dop uit het gasklephuis gehaald, deze wil ik van plaats wisselen.
Kan ik die beide er weer met secondenlijm in vastzetten of moet dat speciale lijm zijn ivm de benzinedamp ?
Kan ik die beide er weer met secondenlijm in vastzetten of moet dat speciale lijm zijn ivm de benzinedamp ?
-
Krizzie
- Donateur (3x)

Yep, of dus de buis van de Intercooler die er net voor zit.In de rubber manchet net voor het gasklephuis ??
-
Ruud 9.3
- Donateur

Ik heb er voor gekozen om de IAT-sensor direct achter de intercooler te plaatsen.
Compleet met een beugeltje, ja het mag wat (tijd) kosten

Compleet met een beugeltje, ja het mag wat (tijd) kosten

-
Ruud 9.3
- Donateur

Ik loop nog een beetje te prakkiseren waar of ik de sonde van de WBL in de uitlaat ga monteren. Die zou niet te dicht tegen de turbo mogen ivm de (te) hoge temperatuur, maar de small-band sonde zit tenslotte ook in het knietje direct na de turbo. Volgens mij werkt de sonde wel beter hoe dichter hij achter de ontsteking zit. Een sonde die 50cm voorbij de turbo zit zal wel werken maar met enige vertraging (of sla ik hier de plank volledig mis ?).
PS. ik moet het WBL systeem nog aanschaffen, waarschijnlijk wordt het Innovate MTX-L. Maar als iemand nog iets soortgelijks heeft liggen dan hoor ik het graag.
PS. ik moet het WBL systeem nog aanschaffen, waarschijnlijk wordt het Innovate MTX-L. Maar als iemand nog iets soortgelijks heeft liggen dan hoor ik het graag.
-
Krizzie
- Donateur (3x)

Dichterbij kan wel, maar dan moet je een bung met hitteschild hebben. Maar volgens mij maakt dat voor de meting net zo veel uit als hem op 50cm van de uitlaat monteren..
Op een classic kun je hem prima op 50cm monteren (naar boven wijzende) en dan kun je de kabels meteen aan de standaard kabelboom knopen. (Als in er naast leggen)
Wil zelf ook binnenkort een WBL setje kopen.
Had zelf deze op het oog:
http://www.performance-parts.nl/index.p ... =1&lang=nl
Past mooi in het interieur en ziet er niet zo high-tech uit.
Op een classic kun je hem prima op 50cm monteren (naar boven wijzende) en dan kun je de kabels meteen aan de standaard kabelboom knopen. (Als in er naast leggen)
Wil zelf ook binnenkort een WBL setje kopen.
Had zelf deze op het oog:
http://www.performance-parts.nl/index.p ... =1&lang=nl
Past mooi in het interieur en ziet er niet zo high-tech uit.
-
Ruud 9.3
- Donateur

Ik heb dit systeem op het oog. Die LED's aan de buitenzijde reageren volgens mij sneller dan de cijferaanduiding.
Ik wil de WBL en EGT overigens in het dashboardkastje inbouwen.
http://www.performance-parts.nl/index.p ... =1&lang=nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik wil de WBL en EGT overigens in het dashboardkastje inbouwen.
http://www.performance-parts.nl/index.p ... =1&lang=nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Ruud 9.3
- Donateur

Ik ben de elektrische schema's van Lucas MY93 en Trionic MY98 over elkaar heen aan het leggen. Dat gaat vrij aardig, er kunnen veel pinnen uit de Lucas-stekker worden gebruikt voor Trionic. Daarnaast moeten er nog 4 losse draden worden aangelegd. De rest wordt bedraad vanuit de nieuwe Trionic-componenten.
Nu zie ik dat bij Lucas het fuelpomp-relais direct voeding krijgt van de accu.
En bij Trionic is het fuelpomp-relais NA het main-relais geplaatst.
Weet iemand of het verstandig is om die schakeling om te leggen of heeft dat geen zin ?
Nu zie ik dat bij Lucas het fuelpomp-relais direct voeding krijgt van de accu.
En bij Trionic is het fuelpomp-relais NA het main-relais geplaatst.
Weet iemand of het verstandig is om die schakeling om te leggen of heeft dat geen zin ?
-
Ruud 9.3
- Donateur

Wat een (leuke) puzzel is die bedrading zeg. Ik heb de stekker van de Lucas-ECU los, maar de kleuren komen niet overeen met de informatie uit de Bentley. En dan heb ik het zowel over de kleuren als over de functie achter de pin-bezetting. Bijvoorbeeld de CEL zit in de Bentley op pin 22 en in de Lucas handleiding op pin 10. Zijn er dan verschillen tussen ECU's uit de US en de EU ?
Het lijkt wel te passen op de informatie van pagina 81+82 uit bijgaande Lucas handleiding.
Heeft iemand wellicht een bijpassend schema met draadkleur en draaddikte ?
Ik heb namelijk 2 pinnen meer bezet dan de info uit de handleiding.
http://www.hexfiles.com/users/shan/Fuel ... System.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Het lijkt wel te passen op de informatie van pagina 81+82 uit bijgaande Lucas handleiding.
Heeft iemand wellicht een bijpassend schema met draadkleur en draaddikte ?
Ik heb namelijk 2 pinnen meer bezet dan de info uit de handleiding.
http://www.hexfiles.com/users/shan/Fuel ... System.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;