Daar is die dan! Na inmiddels zes andere Saabs eindelijk verstandig geworden en een classic gezocht, wat een geweldige auto.
Een eerdere poging om in mijn vrije tijd weer een leuke auto te rijden verliep, wat anders dan gepland begin dit jaar.
De aangeschafte 9-3 OG 2.0t cabrio, had vele malen meer aandacht nodig dan gepland. De keuze dus gemaakt dit voor iemand anders over te laten en weer verder te gaan.
Om mee te kunnen doen aan de saabmeeting van Peter Mink (i.s.m. zweefvliegclub Haamstede) was ik dus opzoek naar een andere Saab. In Wageningen kwam ik er een tegen, een classic, die ik kon huren via Snappcar. Maar dan... kom je via marktplaats deze zeer mooie ''rooie Classic'' tegen.
Na veel lofberichtjes en hoop de auto te kunnen komen bekijken, afgesproken met Pim en richting Utrecht gereden. Na de overstap van een nieuwe leaseauto in deze 900 viel me op hoe goed die op de weg ligt, en heerlijk zoeft. Verder basic in uitvoering maar daardoor hopelijk oersterk en degelijk. De 10 pagina's op het forum zijn een zeer leuke bijeenkomst wat betreft de auto. Gelukkig we komen er uit en ik beloof de auto verder te gaan (be)houden!
Goed, we dwalen af, schoonvader is vliegtuig gek, vandaar de Saabmeeting bij de zweefvliegclub in Haamstede. De dag hiervoor haal ik de classic op in Utrecht en we gaan de tour maken! Topdag, met prachtige weer en de eerste 500 km worden gemaakt. (bijgevoegde foto is bij de Vuurtoren van Burgh-Haamstede).
Een dag later met een volgend tour ritje, helaas bij het gebruik van de kofferbak, het sleuteltje afgebroken in het slot. (nieuwe sleutel is inmiddels besteld, iemand tips voor het nu niet meer te gebruiken slot?)
Verdere puntjes die ik de komende tijd wil oppakken;
-uiteraard auto kleien en poetsen
-orginele bevestigingen wieldeksels repareren
-andere radio erin, deze aftermarket blijft hangen op een demo modes en vind hem eigenlijk net te nieuw voor de auto.
(reeds gekeken naar een Blaupunkt Valencia 200 DAB BT of Continental TR7412UB-OR Bluetooth)
-ook zie ik roosters in de beide kanten van de kofferbak/achterste ramen, zouden hier ook ooit speakers in hebben gezeten?
-antenne spriet vernieuwen/ kijken of er een elektrische inzit of kan.
-chromen sierstrips bumpers vervangen
-Homokineet vervangen en een beurtje/nieuwe apk.
-tzt plan maken voor wat plekjes roest (binnenkant kofferbak/deuren).
verder ben ik dus een leek wat betreft de 900 classic, en hoop hier een hoop van jullie mee te maken/leren.
Geniet van jullie hopelijk prachtige weekend!
(nog even: mijn dochter van 2,5 is denk ik de allergrootste fan van de auto. Na dat we de auto 1 dag hadden liep ze er naartoe en zei; mooooie Saab! Trotser zijn kan denk ik niet, geloof me!;)