Hallo,
Heeft iemand ervaring met Ronal Turbo wielen onder een 900 classic (nieuwe steek 4x108)?
Er is de Ronal R10 Turbo in de maat 7Jx15inch ET28 met naafdiameter 76,1mm. Past deze qua breedte? Daarbij is de naafdiameter voor de 900 volgens mij anders, namelijk 65,1mm.
Dan is er ook de Ronal R50 Aero (uiterlijk identiek aan de Turbo maar dan groter) in de maat 7,5Jx16inch, maar die vind ik thans niet met steekmaat 4x108.
Ben benieuwd naar ervaringen met deze velgen. Hartelijk dank.
Groet,
Jeroen
Ronal Turbo velgen
-
Polderracer
- Geregistreerd lid
Re: Ronal Turbo velgen
Deze intresse deel ik, zat zelf te denken aan bronskleurige.
-
turbopilot
- Donateur (7x)

Vul de waarde in van de bestaande velg en die van die je wilt monteren, weet je het zo
https://www.willtheyfit.com/
Pak je een 9000 velg van 6” als vergelijk. Die past nl zonder problemen
Pak je de twotone aero 16” 6,5 inch breed met 195/55 band zit je op de rand van wat kan.
Heb je geen aero pakket, heb je de klemmetjes ook niet, iets minder kans met aanlopen.
Schussler velgen ( of het goed geschreven is ?) waren volgens mij 7 inch breed
https://www.willtheyfit.com/
Pak je een 9000 velg van 6” als vergelijk. Die past nl zonder problemen
Pak je de twotone aero 16” 6,5 inch breed met 195/55 band zit je op de rand van wat kan.
Heb je geen aero pakket, heb je de klemmetjes ook niet, iets minder kans met aanlopen.
Schussler velgen ( of het goed geschreven is ?) waren volgens mij 7 inch breed
-
reiernumans
- Donateur (2x)

Geen eerstehands eigen ervaring, maar ik reed probleemloos met grotere/breder vallende wielen/banden dus dit zou prima moeten passen. Houd er rekening mee dat een 900 zowel voor als achter relatief kleine wielkuipen heeft. Ik kan me zo voorstellen dat deze wielen onder een auto met nog de originele 30+ jaar oude schokdempers/veren in sommige situaties wel aan kan gaan lopen, maar even uitgaande van een auto waar hier werk aan gedaan is ga ik er vanuit dat het prima past.jeroen93 schreef: ↑za 28 sep, 2024 18:35Er is de Ronal R10 Turbo in de maat 7Jx15inch ET28 met naafdiameter 76,1mm. Past deze qua breedte?
Setje centreerringen scoren op internet (tientjeswerk) en dit probleem is opgelost. Zonder naafcentrering ga je gegarandeerd een trilling in de auto krijgen op snelheid. Beetje zoals slecht gebalanceerde velgen, maar dan nog wat erger.jeroen93 schreef: ↑za 28 sep, 2024 18:35Daarbij is de naafdiameter voor de 900 volgens mij anders, namelijk 65,1mm.
-
Pruttel
- Geregistreerd lid
Ja, ik heb er ervaring mee.
Geen problemen met aanlopen. Door combinatie van ET waarde en breedte staan ze wel iets breder onder de koets. Vooral vooraanzicht is echt wat dikker. Daarbuiten geen enkel probleem, ook bij belasting of verlaging (nu het geval) niet. Banden zijn 195/60/r15. Origineel dus.

Geen problemen met aanlopen. Door combinatie van ET waarde en breedte staan ze wel iets breder onder de koets. Vooral vooraanzicht is echt wat dikker. Daarbuiten geen enkel probleem, ook bij belasting of verlaging (nu het geval) niet. Banden zijn 195/60/r15. Origineel dus.