Pagina 1 van 1

93B - 1957 - origineel NL

Geplaatst: vr 19 jun, 2026 10:22
door Joopyboy
Wat een Snoepje zeg! :wow:
Een origineel in Nederland geleverde 93B.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook bekend als de coverstar van het boek 'Saab meer dan een merk' :wink:

Afbeelding

Re: 93B - 1957 - origineel NL

Geplaatst: vr 19 jun, 2026 11:58
door Henk-Jan
Heeeeeel mooi. Ben je aan het rondkijken naar wat anders? :wink:

Re: 93B - 1957 - origineel NL

Geplaatst: vr 19 jun, 2026 12:50
door Mark14
Stond in mei nog op Bring A Trailer, daar staat de complete listing.

https://bringatrailer.com/nl/listing/1957-saab-93-2/

Re: 93B - 1957 - origineel NL

Geplaatst: vr 19 jun, 2026 13:00
door MvR
150+ foto's op BaT? Da's wel een goede advertentie.

40k is veel, maar vind maar eens een andere, een betere voor minder geld. Origineel Nederlands is voor mij wel extra waarde.

Re: 93B - 1957 - origineel NL

Geplaatst: vr 19 jun, 2026 13:44
door Ronnes
Mooie 93, maar niet origineel en zeker geen '57 (chassisnr swap?). Hoogste bod op BaT was € 14.000.
MvR schreef:
vr 19 jun, 2026 13:00
40k is veel, maar vind maar eens een andere, een betere voor minder geld. Origineel Nederlands is voor mij wel extra waarde.
Voor €30.000 minder heb je deze. Heb je zoveel over voor ONK? :wink:

Re: 93B - 1957 - origineel NL

Geplaatst: vr 19 jun, 2026 14:22
door MvR
Is ook aanlokkelijk. Maar toch zou ik als eerste naar de rode gaan kijken. Wat daarbij ook belangrijk is: de hoeveelheid papieren en foto's.

Los daarvan het is een hypothetische zoektocht. Ik ben niet op zoek naar een 2-takt. Ik verwacht echt dat die op enig moment van de weg gehaald gaan worden vanwege 'de uitstoot'.

Re: 93B - 1957 - origineel NL

Geplaatst: vr 19 jun, 2026 19:15
door Eelco9-3
De motor is in elk geval niet de originele 750cc zoals omschreven, maar een latere 841 cc uit de 96.