Bron: https://www.autowereld.nl/saab/9-3-cabr ... tails.html

Scherp opgemerkt.Style&Co schreef: ↑ma 09 feb, 2026 20:28wellicht omdat de velgen (en de motorkap, achterklep en airbag) naafkapjes hebben met Saab erop terwijl dat Saab Scania hoort te zijn

daar moesten we dan toch maar een aantal posts aan wijden om dat te raden. Wellicht moet je gelijk in jouw eerste post melden wat je bedoelt, dat scheelt giswerk. Ik ben aero niet

wat je zegt zou kunnen. Ik heb altijd het ezelsbruggetje; rode DI is saab scania, zwarte DI is saab (en dat gaat voor de Viggen dan weer niet op)Orphy schreef: ↑ma 09 feb, 2026 21:18Overigens is 2000 het overgangsjaar van Saab/Scania naar Saab op de logo’s dus het zou goed kunnen dat deze gewoon correct zijn.

Deze velg kwam pas met modeljaar 2002 af fabriek alleen op de 9-5 (Vector) en maar een paar jaar want modeljaar 2005 kreeg de alu 55. Deze velgen zijn af fabriek nooit geleverd op de 9-3 OG. Wat wel kan is dat als de klant dit graag wilde bij aflevering maar dan ging dat bij de dealer. Als je praat over nieuw dan is dat alleen maar 9-3 OG 2002.Orphy schreef: ↑ma 09 feb, 2026 21:43Het is de alu 48, de Hammerhead. Et waarde is 49 dus kan prima op een 9-3 OG maar ik heb geen idee of je ze op een nieuwe 9-3 kon bestellen. Volgens mij was het sowieso een optionele velg, ook voor de 9-5.

Vanaf MY '01 is het SAAB logo, MY '01 is op kenteken gezet vanaf ongeveer september-oktober '00. Deze is van 05-2000 dus een rebadgert...Orphy schreef: ↑ma 09 feb, 2026 21:18Dan zouden het opmerkelijke naafkapjes moeten zijn:-)
Overigens is 2000 het overgangsjaar van Saab/Scania naar Saab op de logo’s dus het zou goed kunnen dat deze gewoon correct zijn. Ik hou altijd het logo op de airbag aan , die word bijna nooit gewisseld.