Groene 9000 (met een klusje)

Ergens in Nederland een mooie, bijzondere of goedkope Saab te koop gezien? Laat hier een bericht achter.
Plaats reactie
El René
Geregistreerd lid

Groene 9000 (met een klusje)

Bericht door El René » vr 23 jan, 2026 21:50

Maar verder een knap karretje, lijkt me.

https://link.marktplaats.nl/m2358520592 ... nt=app_ios

Ewout
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Re: Groene 9000 (met een klusje)

Bericht door Ewout » vr 23 jan, 2026 21:56

Er was hier iemand op het forum die hulp vroeg met het herstellen van deze 9000, meen ik. Uiteindelijk heeft hij hem voor weinig moeten verkopen, na een wat ambitieus prijsidee en is hij bij deze aanbieder opgedoken. Ik kan het topic erover niet terugvinden.

theun
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door theun » vr 23 jan, 2026 22:22

Ewout schreef:
vr 23 jan, 2026 21:56
Er was hier iemand op het forum die hulp vroeg met het herstellen van deze 9000, meen ik. Uiteindelijk heeft hij hem voor weinig moeten verkopen, na een wat ambitieus prijsidee en is hij bij deze aanbieder opgedoken. Ik kan het topic erover niet terugvinden.
Was dat er niet een met een hogere km-stand?

Jungleman
Geregistreerd lid

Bericht door Jungleman » za 24 jan, 2026 10:31

Een Anni heeft trouwens volledig leer, maar da’s een detail.

Aandrijf-as van een automaat is volgens mij net effe anders dan die van een handbak, als ik het me goed herinner. Maar revisie van de huidige as is natuurlijk ook een mogelijkheid.

Roeland92
Geregistreerd lid

Bericht door Roeland92 » za 24 jan, 2026 10:52

Ewout schreef:
vr 23 jan, 2026 21:56
Ja dit herinner ik mij ook. Nu staat de auto al een aantal maanden te koop bij deze aanbieder en is de prijs langzaam van 5 naar 4 gegaan..

9000-95
Donateur
Donateur

Bericht door 9000-95 » za 24 jan, 2026 12:14

Lijkt aardig als het alleen een as is, maar de grote vraag is natuurlijk hoe de auto verder is, dat is allesbepalend bij een 9000 tegenwoordig. Spatboard randen lijken er goed uit te zien op de foto's da's al heel wat :D Het ruitensproeier reservoir zal wel lek wezen gezien het brandende lampje, maar da's prima te fixen.

Geeft wel te denken dat deze handelaar er niet zelf even een asje onder zet, klein klusje en dat verkoopt toch veel beter. Ik vermoed dat dat is omdat die niet meer nieuw aan te komen is, de twee liter assen zijn al jaren NLA.

Grootste probleem zijn de tripode bekers, niet meer te krijgen voor dit type. Wel voor de 2.3t/T maar daarvan zijn de tripodes zelf weer niet te krijgen. Dus ombouwen naar de 2.3 gaat ook niet meer lukken met nieuw spul.
Blijft over een goede tweedehands as gaan vinden, op zich nog prima te doen denk ik. Deze assen zitten op alle 2 liters, de V6 en de 2.3t handbak, dus een veel voorkomend type. Ze lopen eigenlijk ook nooit stuk, tenzij er wordt doorgereden met kapotte hoezen of als er gewoon MoS2 vet in de tripode wordt gestopt, daar kunnen ze niet tegen.

henk999
Geregistreerd lid

Bericht door henk999 » wo 04 feb, 2026 14:13

Deze auto heeft ook (enige tijd geleden) lang te koop gestaan bij Saab Specials in Meppel. Onderzijde van raamstijlen links en rechts zijn m.i. behoorlijk aangetast door roest en er staat nog restantje van oude telefoonantenne op dak. Verder op het oog een hele mooie auto, maar heb er geen proefrit in gemaakt.

Luthart
Geregistreerd lid

Bericht door Luthart » wo 04 feb, 2026 16:32

Nette auto zo op het eerste gezicht!

Als het enkel de aandrijfas is?

Het zou mooi zijn als een machinefabriek die tripode meenemers zou kunnen frezen en dan inductie laten harden.

Het punt is dat je een minimum aantal moet hebben anders is het onbetaalbaar. Ik heb wel een idee welke firma dit zou kunnen maken…

9000-95
Donateur
Donateur

Bericht door 9000-95 » wo 04 feb, 2026 17:00

henk999 schreef:
wo 04 feb, 2026 14:13
... Onderzijde van raamstijlen links en rechts zijn m.i. behoorlijk aangetast door roest...
Ah, de voorruit sponning, dan snap ik wel dat deze de winkeldochter uit blijft hangen. Bekende 9000 kwaal en als het zo al zichtbaar is aan de buitenkant dan zal het beslist niet gaan meevallen als de ruit er eenmaal uitgehaald is. Zal flink laswerk worden.

Lastige en arbeidsintensieve reparatie ook zo'n sponning. Als je het moet gaan uitbesteden kan je deze beter laten staan, die vraagprijs mag je dan nog wel een keer reserveren.

ljdekker
Geregistreerd lid

Bericht door ljdekker » do 05 feb, 2026 12:46

Heb al een paar keer verlekkerd naar deze auto gekeken en ziet er niet zo gek uit op het eerste gezicht. Als ik de berichten zo lees weet ik niet of het een goede deal is. Zou wel graag een 9000 willen hebben

Gele aero
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Gele aero » do 05 feb, 2026 17:36

Oh is het die van Timmer, heb ik enkele jaren geleden nog in proefgereden, als die is "doorgeschoven" staat hij al heel lang te koop. Had idd toen al wat dingen rond het voorruit.

Plaats reactie