Saab 900 1983
-
C. Schuurman Gouda
- Geregistreerd lid
Saab 900 1983
Kent iemand deze? Ik vond hier ook een item van een jaar geleden, toen stond hij ook te koop met dezelfde foto’s
https://link.marktplaats.nl/m2089621529 ... nt=app_ios
https://link.marktplaats.nl/m2089621529 ... nt=app_ios
-
Saapie
- Donateur (2x)

Re: Saab 900 1983
Als het goed is, is hier op het forum info te vinden. Leuke auto!’
-
Tissa
- Geregistreerd lid
Re: Saab 900 1983
Ik zag m ook al, vet ding.
Tuurlijk, er is altijd informatie te vinden op het forum, alleen hoe vind je zoiets. Iemand tips over navigeren? Zoekopdracht krijg ik meestal niet wat ik zoek.
Tuurlijk, er is altijd informatie te vinden op het forum, alleen hoe vind je zoiets. Iemand tips over navigeren? Zoekopdracht krijg ik meestal niet wat ik zoek.
-
elloy
- Geregistreerd lid
Re: Saab 900 1983
Nou, ik heb deze zojuist gekocht! En ben er stil mee gevallen in Groningen. Wegenwacht erbij, en op transport.
Weinig compressie op cilinder 1 en 2, rook uit de carter. In het beste geval koppakking lek, of anders schade aan 2 zuigers. Maar laten we hopen dat het meevalt. Volgens de Wegenwacht was het ook apart dat er geen brandstofinspuiting was.

Weinig compressie op cilinder 1 en 2, rook uit de carter. In het beste geval koppakking lek, of anders schade aan 2 zuigers. Maar laten we hopen dat het meevalt. Volgens de Wegenwacht was het ook apart dat er geen brandstofinspuiting was.

-
Saapie
- Donateur (2x)

Re: Saab 900 1983
Oei. Ik kan mijn herinneren dat dit een goed lopend blok was, maar dat is ook al weer jaren geleden, toen was de auto van Joachiem.
Heel naar voor je. Als de verkoper fatsoenlijk is dan komt ie je tegemoet.
Heel naar voor je. Als de verkoper fatsoenlijk is dan komt ie je tegemoet.
-
Roel95
- Geregistreerd lid
Re: Saab 900 1983
Ai!!!!! Dat is wel heel zuur!
Hoop dat het nog gaat meevallen....
Hoop dat het nog gaat meevallen....
-
De Roest
- Geregistreerd lid
Re: Saab 900 1983
Dat is wel heel zuur. De eerste rit een slechte ervaring. Helaas kunnen we elkaar de hand schudden. Wel heb ik toen sam-sam afgesproken met de verkoper. Beiden voelden zich er niet gelukkig bij.
-
Sa93Ve
- Geregistreerd lid
Re: Saab 900 1983
Zo'n Saab koop ik nog eens voor de vrouw. Wel heel erg jammer dat de huidige koper ermee stil staat in de stad. Hoewel... genoeg eetgelegenheden of een bak koffie te halen in de Oude Ebbingestraat
Hopelijk snel weer op weg.

Hopelijk snel weer op weg.
-
Saapie
- Donateur (2x)

Re: Saab 900 1983
Verre weg snelste is een compleet ander blok. Dat kost je een dag, en is goed zelf te doen. Denk dat dit ook het goedkoopste is. Vanderlaan, Oosterbaan en Saabworld hebben vast nog wel een staan.
-
elloy
- Geregistreerd lid
Re: Saab 900 1983
Dit blok is leuk aangepast, zou jammer zijn om naar een standaard blok over te moeten, maar goed, als het anders qua kosten te gek wordt dan maar wel. Bedankt voor de suggesties voor de motoren.
Auto wordt waarschijnlijk volgende week pas thuis gebracht. Moet dus nog even geduld hebben voor het in kaart laten brengen van de oorzaak.
Auto wordt waarschijnlijk volgende week pas thuis gebracht. Moet dus nog even geduld hebben voor het in kaart laten brengen van de oorzaak.
-
Saapie
- Donateur (2x)

Re: Saab 900 1983
Als het aangepast is, dan is het de vraag of dit ook goed gedaan is. Zijn de zuigers bijv turbo zuigers? En wat is de turbodruk? En hoe is de koeling? Motormanagement.
Gewoon een T8 of lpt T16 blok in leggen. Het is toch niet meer origineel
Gewoon een T8 of lpt T16 blok in leggen. Het is toch niet meer origineel
-
elloy
- Geregistreerd lid
Re: Saab 900 1983
Dat heeft Joachiem destijds naar verluid netjes verbouwd, turbo-zuigers en drijfstangen, etc. etc.
Vanmorgen is-ie thuis afgeleverd en heeft een bevriende monteur er even naar gekeken. Gaskabel was losgeschoten. Daarna starten en lopen. Het was een kundige ANWB'er, beetje jammer dat hij dat over het hoofd heeft gezien. Ik moest 'm onder zijn neus wel 8x starten. Maar goed, niets ten nadele van de Wegenwacht, dat kan gebeuren.
Nu denk ik wel dat de kleppen moeten worden gesteld (poging tot logisch nadenken: lage compressie op 2 cilinders, zal wel met kleppen te maken hebben als de motor verder stationair prima loopt).
Vanmorgen is-ie thuis afgeleverd en heeft een bevriende monteur er even naar gekeken. Gaskabel was losgeschoten. Daarna starten en lopen. Het was een kundige ANWB'er, beetje jammer dat hij dat over het hoofd heeft gezien. Ik moest 'm onder zijn neus wel 8x starten. Maar goed, niets ten nadele van de Wegenwacht, dat kan gebeuren.
Nu denk ik wel dat de kleppen moeten worden gesteld (poging tot logisch nadenken: lage compressie op 2 cilinders, zal wel met kleppen te maken hebben als de motor verder stationair prima loopt).
-
theun
- Donateur (3x)

Re: Saab 900 1983
Dat klinkt aannemelijk van dat kleppen stellen. Dan zou ik er verder ook even niet mee rijden om te voorkomen dat ze verbranden.
-
elloy
- Geregistreerd lid
Re: Saab 900 1983
Goeie tip, dank u. Kon vandaag een kort ritje al niet weerstaan, wilde even een stukje tuffen.