900 Red Arrow 145; vrpr 22.950
-
El René
- Geregistreerd lid
Re: 900 Red Arrow 145; vrpr 22.950
Auto’s in de showroom hadden hoop ik wel een compleet setje gereedschap aan boord
) Voor het overige is dit een prachtig bewaard gebleven exemplaar zeg. Die hoedenplank en het dashboardkastklepje. Schitterend !
-
hdewolf
- Geregistreerd lid
Heren, de Saab gaat naar Zuidlaren.
Ik zag dat de Saab niet ver van huis werd aangeboden en heb even gekeken.
Aangenaam verrast!
Alle documentatie aanwezig, km stand 87000 en in zeer mooie originele staat, daar houd ik van.
In eerste instantie ging mijn voorkeur uit naar een andere kleur 900 en bescheidenere uitvoering maar toch was ik vrij snel om.
Woensdag wederom afgesproken, onderhandeld en eruit gekomen.
Jullie zullen de auto vast eens tegenkomen op een meeting/rit van Saabclub Nederland, Saab Classics Vereniging of ergens op een B-weg in een van de Noordelijke provincies.
Groet, Hilko

Aangenaam verrast!
Alle documentatie aanwezig, km stand 87000 en in zeer mooie originele staat, daar houd ik van.
In eerste instantie ging mijn voorkeur uit naar een andere kleur 900 en bescheidenere uitvoering maar toch was ik vrij snel om.
Jullie zullen de auto vast eens tegenkomen op een meeting/rit van Saabclub Nederland, Saab Classics Vereniging of ergens op een B-weg in een van de Noordelijke provincies.
Groet, Hilko

-
Saapie
- Donateur (2x)

Van harte gefeliciteerd! We komen elkaar vast tegen, want ik ben met mijn rode aero regelmatig in Zuidlaren te vinden.
-
phanot
- Donateur (2x)

In Nederland hebben auto's bij de dealer al een kenteken en zijn dus in het verkeer gebracht bij tenaamstelling bij het RDW. In andere landen (bv in België) is dat niet zo, daar koop (en verkoop) je een auto zonder kenteken omdat het kenteken persoonsgebonden is.theun schreef: ↑zo 28 jun, 2026 15:54Maar dan stonden ze wel al een paar jaar op kenteken neem
Ik aan? Want ik ben ze van die late bouwjaren nooit tegengekomen..
d.w.z. dat je gerust een exemplaar kan hebben, gebouwd in 1986 dat bijvoorbeeld datum inverkeersstelling 1990 heeft.
Een extreem voorbeeld is een (vergeten) fabrieksnieuwe Volvo PV uit de jaren 60 die recent ontdekt werd bij een Volvo dealer. Deze krijg je in ieder geval hier in Europa niet meer in het verkeer omdat die dan datum inverkeersstelling 2026 zou moeten krijgen en aan geen enkele norm meer voldoet.
https://www.hemmings.com/stories/you-do ... 544-sport/
Mijn 900 heeft zo ook een jaar bij de dealer in België in de showroom gestaan zonder inschrijving voordat die met flinke korting verkocht werd en in het verkeer werd gebracht.
Je kan dus bij een (ooit) geïmporteerde er niet zomaar vanuit gaan dat de productiedatum en inverkeerstellingsdatum van hetzelfde jaar is, maar dit zijn dan ook uitzonderingen.
-
theun
- Donateur (3x)

Ik weet echt zeker dat auto’s bij de dealer nog geen kenteken hebben. Ze beslissen zelf wanneer ze dat aanvragen en soms staat een auto (zeker vroeger toen co2 uitstoot nog niet telde) echt jaren ongekentekend in de showroom.phanot schreef: ↑ma 29 jun, 2026 4:44In Nederland hebben auto's bij de dealer al een kenteken en zijn dus in het verkeer gebracht bij tenaamstelling bij het RDW. In andere landen (bv in België) is dat niet zo, daar koop (en verkoop) je een auto zonder kenteken omdat het kenteken persoonsgebonden is.
d.w.z. dat je gerust een exemplaar kan hebben, gebouwd in 1986 dat bijvoorbeeld datum inverkeersstelling 1990 heeft.
(Ik heb bij vorige werkgevers, zowel Suzuki als Renault, ze zelf aangevraagd)
-
theun
- Donateur (3x)

Dat klinkt als een bijzonder exemplaar!! Zou er een tweede RA zijn in vergelijkbare staat? (Kan ik me niet voorstellen)hdewolf schreef: ↑zo 28 jun, 2026 22:24Heren, de Saab gaat naar Zuidlaren.
Aangenaam verrast!
Groet, Hilko
![]()
Proficiat in elk geval! En ik heb het geluk dat ik niet ver van Zuidlaren af woon! Ik zie hem vast een keer.
-
verde900
- Donateur

Sure, een grijze 4drs met een 1e registratie van 1991, een kenteken met een Z,
Weet zelfs de naam van die 1e eigenaar nog, auto stond (al even) nieuw bij AIM
-
verde900
- Donateur

Dat is idd al heel lang niet meer zo, was in de jaren 70 wel zo.theun schreef: ↑ma 29 jun, 2026 7:43Ik weet echt zeker dat auto’s bij de dealer nog geen kenteken hebben. Ze beslissen zelf wanneer ze dat aanvragen en soms staat een auto (zeker vroeger toen co2 uitstoot nog niet telde) echt jaren ongekentekend in de showroom.
(Ik heb bij vorige werkgevers, zowel Suzuki als Renault, ze zelf aangevraagd)
Kende een Fiat dealer uit het Kennemerland die aan een mevrouw uit Aerdenhout een nieuwe FIAT uno mocht leveren “voor in de tuin” de auto stond in de garage van de tuinmanswoning en kwam de tuin nooit uit, er hoefde daarom geen kenteken op.,
Bij aflevering moest hij de oude auto maar meenemen, want de nieuwe moest tenslotte in de garage…
Een >10 jaar oude ongekentekende fiat 500 giardiniera met een paar duizend kilometer, hij nam het ding dan maar mee..
Kenteken lag toen nog bij de RDW, verkocht de vrijwel nieuwe 500 aan een “eerste eigenaar”
Ving daar eind jaren 80 serieus geld voor
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

aha, dit gaat om een 900 met turbo 8v uit 1989 die in 1991 op kenteken is gezet?verde900 schreef: ↑ma 29 jun, 2026 8:18Sure, een grijze 4drs met een 1e registratie van 1991, een kenteken met een Z,
-
Michail
- Geregistreerd lid
dat was de ZV91ZSSure, een grijze 4drs met een 1e registratie van 1991, een kenteken met een Z,
Ik was bij de aflevering
-
verde900
- Donateur

Was bij ons in onderhoud
De eigenaar had iets met vogels
De eigenaar had iets met vogels
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

als het een BN-er was dan heb ik 3 opties uitgevogeld:verde900 schreef: ↑ma 29 jun, 2026 22:48De eigenaar had iets met vogels
- Nico de Haan
- Hans Dorrestein
- Maarten 't Hart
-
Michail
- Geregistreerd lid