Alarm gaat steeds af!

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Hansos
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Alarm gaat steeds af!

Bericht door Hansos » wo 13 mei, 2009 22:24

Ik heb een saab cabrio 9-3 uit 2001 met volgens mij het orginele saab alarm (klasse 3). Heb hem nu een half jaar en nooit problemen met het alarm gehad. Sind deze week gaat echter het alarm willekeurig af! Heb geen flauw idee hoe dat komt/kan. Enige wijziging die ik gedaan heb is andere (lees grotere) velgen geplaats.

Iemand een idee. Alvast bedankt, ook namens de buren!

WimZ
Geregistreerd lid

Bericht door WimZ » do 14 mei, 2009 10:22

Het is deze week wel vrij winderig geweest. In winstoten komt er best een drukgolf in je auto, doordat de kap dat nauwelijks kan dempen.
Het schijnt dat je je alarm minder gevoelig kan laten maken door middel van progrmameren bij de dealer.
Een vriend van me had er nl ook erg veel last van met zijn Viggen cabrio. Bij een beetje wind kon hij regelmatig zijn bed uit om de auto van en op slot te bliepen.
Na aanpassing via programmeren heeft ie er geen last meer van.

John
Geregistreerd lid

Bericht door John » do 14 mei, 2009 15:54

Het kan zijn dat de accu in het alarm niet meer goed is. Dat zorgt voor een te hoge laadstroom waar je alarm van afgaat (die 'denkt' dan dat er bv een lampje aangaat dus deur open dus loeien)
Hier is op dit forum dacht ik weleens meer over geschreven hoe die accu vervangen kan worden

macfuji
Geregistreerd lid

Bericht door macfuji » za 16 mei, 2009 20:29

Misschien erg stom maar ik heb hetzelfde gehad en toen bleek dat per ongeluk mijn achterklep open was. Daarom ging het alarm constant af en bleven de lichten knipperen.

Herman W
Geregistreerd lid

Bericht door Herman W » do 21 mei, 2009 11:15

Is het al opgelost? Heb dezelfde problemen gehad met de 9000, daar bleek gewoon de accu op zijn eind te zijn, nieuwe accu; problem solved. Met de 9-3 ook gehad, na een wasbeurt in de wasstraat (inclusief onderkant wassen ivm pekel na de winter), meerdere keren alarm midden in de nacht, leuk voor de buren :( bij uitlezen bleek op 2 plaatsen een storing te zitten, gereset door de dealer en opgelost.

Hansos
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Hansos » ma 25 mei, 2009 11:21

Ik ben bij de dealer geweest. Bleek dat er meer problemen waren met het alarm. Motorkap open detectie werkt niet en de interieur sensor werkt niet. Lampje op de sensor blijft steeds branden. Geluk bij een ongeluk dus.

Uitlezen van de computer gaf alleen de storing op de motorkap aan.

Gaat binnenkort weer naar de dealer zodat het alarm gemaakt kan worden, hij had er iets meer tijd voor nodig om ht probleem te lokaliseren.

Plaats reactie