bank omklappen cabrio

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Arogat
Geregistreerd lid

bank omklappen cabrio

Bericht door Arogat » za 26 jan, 2008 18:08

Wie weet er hoe ik de achterbank van mijn 900 NG cabrio om kan klappen? Volgens het instructieboekje moet ik met de sleutel het slot in de leuning verdraaien, maar hoe ik ook draai, ik krijg er geen beweging in...

Tips of soortgelijke ervaringen?

Dank!

kojak58
Geregistreerd lid

Bericht door kojak58 » di 29 jan, 2008 20:48

Hallo,
is wel degelijk met de contactsleutel dat je de achterbank kan ontgrendelen en neerklappen door kwart of halve draai te geven , is bij u misschien "verkracht" :cry: door schroevendraaier of zo

72sonett3
Geregistreerd lid

Re: bank omklappen cabrio

Bericht door 72sonett3 » di 29 jan, 2008 20:54

Arogat schreef:Volgens het instructieboekje...
Werkt OK in onze '95 900SE, conform instructieboekje.
Misschien moet je bij het omdraaien van de sleutel ook tegelijk even wat aan de achterbank wrikken, dat de vergrendeling goed los komt.

cavok
Donateur
Donateur

Re: bank omklappen cabrio

Bericht door cavok » wo 30 jan, 2008 22:56

Arogat schreef:Wie weet er hoe ik de achterbank van mijn 900 NG cabrio om kan klappen? Volgens het instructieboekje moet ik met de sleutel het slot in de leuning verdraaien, maar hoe ik ook draai, ik krijg er geen beweging in...

Tips of soortgelijke ervaringen?

Dank!
geen beweging in het slot of in de achterbank?

Arogat
Geregistreerd lid

Bericht door Arogat » vr 01 feb, 2008 12:11

Dank voor de tips. Ik vermoed dat de vergrendeling stuk is. Ik zal er eens een studie van gaan maken als het mooier weer wordt...

RG-64
Geregistreerd lid

Bericht door RG-64 » vr 01 feb, 2008 16:56

weet iemand of dit in de nieuwe 93 cabrio ook mogelijk is?
De nieuwe volvo c70 heeft een skiluik en de nieuwe Audi A3 cabrio heeft neerklapbare achterbanken. Ik heb dit tot dusver niet in de boekjes van de 93 cabrio (vanaf modeljaar 03) kunnen vinden.

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » vr 01 feb, 2008 18:16

RG-64 schreef:weet iemand of dit in de nieuwe 93 cabrio ook mogelijk is?... skiluik ...
De NG900 heeft ook zo een skiluik/opening dus de 9-3 zal dat ook wel hebben.

Arogat
Geregistreerd lid

Bericht door Arogat » vr 20 jun, 2008 21:00

Ik ben er uit! Dus maar even gepost, wellicht dat iemand anders er wat aan heeft...

De vergrendeling van de bank werkt met een soort imbus, die draait doordat je met de sleutel de vergrendeling opent. Bij mij is die imbus losgeschoten uit de vergrendeling. Het is wat lastig uit te leggen, maar als je het leer van de bank rond de vergrendeling voorzichtig opzij schuift, zie je de imbus los onder de vergrendeling hangen. Ik heb nu met een schroevendraaier voorzichtig die imbus verdraaid en warempel: de bank is ontgrendeld. Mystery solved!

B.J.B.Jr.
Geregistreerd lid

Bericht door B.J.B.Jr. » za 21 jun, 2008 1:46

Arogat schreef:als het mooier weer wordt...
Zolang het droog is is het mooi weer voor een cabriolet, je moet je alleen even wat beter aankleden!

cornekev
Geregistreerd lid

Bericht door cornekev » za 21 jun, 2008 7:53

weet iemand of dit bij een 9-3 van 2002 ook zo is? en waar moet je het dan ontgrendelen met de sleutel?

werli
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door werli » za 21 jun, 2008 9:51

cornekev schreef:weet iemand of dit bij een 9-3 van 2002 ook zo is? en waar moet je het dan ontgrendelen met de sleutel?
hey
bestuurders kant
bovenaan de leuning van de achterbank
daar is het te doen :)
mvg werner

Plaats reactie