Pagina 1 van 4
Dak via afstandbediening openen.
Geplaatst: do 08 aug, 2024 18:07
door frits 9-3
Met dit warme weer is het wel fijn om je dak via de AB op afstand te kunnen openen, voordat je de auto in stapt.
Ik zag een filmpje waar dat op getoond werd:
https://www.youtube.com/watch?v=_izGzTnn5kI
Is dit alleen bij bepaalde modellen mogelijk of is dit in te stellen via de Tech 2, eSid3?
Re: Dak via afstandbediening openen.
Geplaatst: do 08 aug, 2024 18:09
door molorean
Met Tech 2 dacht ik dat het moet lukken.
Vergeet de koffer niet te vergrendelen. Als je dit niet doet en de wagen ontgrendeld en vervolgens het dak opendoet dan kan het goed zijn dat het alarm afgaat en het dak halverwege blijft hangen...
Afgang dus....

Re: Dak via afstandbediening openen.
Geplaatst: do 08 aug, 2024 18:42
door gsuk
https://mysaab.info/
Hier kun je vin intoetsen om te zien met welk opties je auto is geleverd
De optie die je zoekt is comfort opening
Re: Dak via afstandbediening openen.
Geplaatst: do 08 aug, 2024 19:42
door Orphy
En werkt volgens mij alleen als je ramen zijn uitgerust met vingerbescherming
Re: Dak via afstandbediening openen.
Geplaatst: do 08 aug, 2024 20:56
door Arjan9-3
[]Klopt en de Tech2 zal weigeren om comfort opening te installeren als je dat niet hebt. Makkelijk te controleren: bij de raamknopjes voel je bij omhoog klikken 2 standen.
Re: Dak via afstandbediening openen.
Geplaatst: do 08 aug, 2024 21:47
door molorean
Overigens kan het zijn dat vingerprotectie, de hardware alvast is geinstalleerd, maar dat het nog dient geactiveerd te worden indien gewenst met een Tech II

Re: Dak via afstandbediening openen.
Geplaatst: do 08 aug, 2024 22:26
door gsuk
Maar dan moet de auto er mee geleverd zijn
Of je auto aanpassen met de juiste onderdelen
Re: Dak via afstandbediening openen.
Geplaatst: do 08 aug, 2024 22:28
door molorean
Inderdaad: aanpassen betekent raammechanisme, motor en schakelaar....
denk ik..
Re: Dak via afstandbediening openen.
Geplaatst: do 08 aug, 2024 22:35
door wbsmit
En kabelboom in de portieren moet geschikt zijn voor vingerbeknelling.
Re: Dak via afstandbediening openen.
Geplaatst: vr 09 aug, 2024 8:17
door jansen
Onzin, Afstandsbediening openen dak kan met elke sport cabrio vanaf modeljaar 2004, kwestie van de juiste parameters installeren. en is puur software geen hardware bij nodig.
Re: Dak via afstandbediening openen.
Geplaatst: vr 09 aug, 2024 10:40
door J.vandermeulen
En inderdaad ideaal bij heel warm weer.
Ik wist niet eens wat het was tot Injectie het demonstreerde bij een Saabkeuringsdag.
Re: Dak via afstandbediening openen.
Geplaatst: vr 09 aug, 2024 11:38
door molorean
jansen schreef: ↑vr 09 aug, 2024 8:17
Onzin, Afstandsbediening openen dak kan met elke sport cabrio vanaf modeljaar 2004, kwestie van de juiste parameters installeren. en is puur software geen hardware bij nodig.
Welke parameters (via Tech2) dienen aangepast te worden?
Kwestie dat Topic Starter verder geholpen wordt..
Re: Dak via afstandbediening openen.
Geplaatst: vr 09 aug, 2024 12:56
door frits 9-3
11 ACTIVATE COMFORT OPEN/CLOSING COMFORT OPENING 020 Staat in mijn overzicht via de VIN check.
De dubbel click heb ik ook.
Dus zou het via Tech2 moeten kunnen?
Re: Dak via afstandbediening openen.
Geplaatst: vr 09 aug, 2024 13:55
door molorean
Gaan je ruiten helemaal naar boven als je knopje loslaat?
Beetje offtopic maar gewoon even zien of je ondanks het hebben van dubbele klik deze ook nog eerst mss geactiveerd moet worden met een Tech2...
Re: Dak via afstandbediening openen.
Geplaatst: vr 09 aug, 2024 14:05
door frits 9-3
[]
Naar beneden: 1ste klikje steeds stoppen na loslaten, 2de klikje gaat hij helemaal door naar beneden.
Raam dicht: Zowel na 1ste klikje als 2de klikje moet ik knopje vasthouden om het raam helemaal te kunnen sluiten.
Waarom dat anders is, heb ik geen idee.