Hi,
ik heb een 900 NG Cabrio uit 1995 met een gelijmde achterruit. Het dak is helaas niet meer te openen doordat t frame totaal verbogen is en diverse stangen afgebroken zijn. de kap is heel oud en beschadigd en het ruitje hangt half los. Ik ben dus op t punt aangekomen dat ik t complete dak wil vervangen. Ik heb een frame plus dak weten te vinden voor een goeie prijs maar dit is met een verwisselbare achterruit. Maar nu twijfel ik: kan dit dak met verwisselbare achterruit wel op een 900 NG geplaatst worden met een gelijmde achterruit? Zitten de bouten op dezelfde plek en zitten de openingen waar de kap vastgegrepen wordt op dezelfde plek en zijn de elektrische aansluitingen hetzelfde? Weet iemand dit?
Verder ben ik opzoek naar iemand of een garage die t kan overplaatsen en inregelen. Artis Garage Amsterdam kan wel inregelen maar plaatst geen daken over en Cabriocare Naarden plaatst wel daken over maar regelt ze niet in haha. Ik kan t natuurlijk bij Cabriocare laten overplaatsen maar dan moet t dak wel dicht kunnen als ik wil kunnen rijden. Pfff. Oh ja, ik heb de handmatige bediening ooit vast laten lassen dus die kan niet meer gebruikt worden. Nou heel verhaal. Heeft iemand tips?
Paul
Compleet cabriodak overplaatsen op 900 NG SE
-
busy
- Donateur (4x)

Re: Compleet cabriodak overplaatsen op 900 NG SE
Kunt saab service rhenen benaderen doet beide
-
aeejnprt
- Geregistreerd lid
Re: Compleet cabriodak overplaatsen op 900 NG SE
Handbediening vast laten lassen (?)
Dat is toch alleen die rode handle achter de achterbank?
Dit is wat ik gedaan heb;
De laatste tijd heb ik nogal wat gedonder gehad met mijn dak. De problemen waren min of meer -meer min- "opgelost".
Eind van het liedje was dat mijn handbediening van mjjn 900NG ook niet werkte. Erg lastig.
Alleen de 5e boog liep soepel bij handbediening. Het dak zelf niet. De motoren liepen nog mee.
Totdat ik door had dat die rode handle ook een eindschakelaar bedient.
In de kabels van die eindschakelaar zit een stekker.
Die stekker heb ik losgenomen.
Einde probleem.
Nu kan het dak gewoon soepel met de hand geopend en gesloten -ramen laten zakken!- worden.
Ik hoef alleen nog maar de onderste verbogen aansluiting op de tonneau-cover weer recht zien te krijgen.
De tonneau-cover zet ik heel l.. llig vast met de veiligheidsgorsels.
Hopelijk heb je hier wat aan.
Dat is toch alleen die rode handle achter de achterbank?
Dit is wat ik gedaan heb;
De laatste tijd heb ik nogal wat gedonder gehad met mijn dak. De problemen waren min of meer -meer min- "opgelost".
Eind van het liedje was dat mijn handbediening van mjjn 900NG ook niet werkte. Erg lastig.
Alleen de 5e boog liep soepel bij handbediening. Het dak zelf niet. De motoren liepen nog mee.
Totdat ik door had dat die rode handle ook een eindschakelaar bedient.
In de kabels van die eindschakelaar zit een stekker.
Die stekker heb ik losgenomen.
Einde probleem.
Nu kan het dak gewoon soepel met de hand geopend en gesloten -ramen laten zakken!- worden.
Ik hoef alleen nog maar de onderste verbogen aansluiting op de tonneau-cover weer recht zien te krijgen.
De tonneau-cover zet ik heel l.. llig vast met de veiligheidsgorsels.
Hopelijk heb je hier wat aan.