winterstalling cabrio
-
al vele jaren verliefd op
- Geregistreerd lid
winterstalling cabrio
Ga mijn cabrio stallen in de winter, welke voorbereidingen moet ik treffen om in voorjaar weer lekker te kunnen genieten? 
-
De Flok
- Geregistreerd lid
-
al vele jaren verliefd op
- Geregistreerd lid
-
K Plop
- Geregistreerd lid
Ik stal al jaen mijn Triumph door er gewoon heen te rijden en de accu er uit te halen en die mee naar huis te nemen. De accu kan het beste aan een druppellader, zo hou je hem het beste (en natuurlijk niet in een te koude ruimte.
Met een wat modernere auto zou je hetzelfde kunnen doen, je moet dan nog denken aan een evt alarm wat natuurlijk niet werkt als je de accu er uit neemt. Het dak zou ik gewoon dicht laten en indien mogelijk een stoffen doek over de kap en/of auto (nooit plastic, dat ademt niet genoeg). Om platte vlakken op de banden te voorkomen kan je die extra hard oppompen.
Met een wat modernere auto zou je hetzelfde kunnen doen, je moet dan nog denken aan een evt alarm wat natuurlijk niet werkt als je de accu er uit neemt. Het dak zou ik gewoon dicht laten en indien mogelijk een stoffen doek over de kap en/of auto (nooit plastic, dat ademt niet genoeg). Om platte vlakken op de banden te voorkomen kan je die extra hard oppompen.
-
AeroHank
- Donateur

Het is : Ons bin zûnig......
* Kap dicht ivm strak houden
* Benzinetank vol ivm condensvorming
* Eventueel druppellader
En het belangrijkste : bij ieder winterzonnetje even "uitlaten". lekker een uurtje warm rijden en alles even laten werken (ook de airco). Die open winterritjes vind ik eigenlijk nog het leukst !
Mvg,
Hank.
* Eventueel druppellader
En het belangrijkste : bij ieder winterzonnetje even "uitlaten". lekker een uurtje warm rijden en alles even laten werken (ook de airco). Die open winterritjes vind ik eigenlijk nog het leukst !
Mvg,
Hank.
-
John
- Geregistreerd lid
-
Thijs O.
- Geregistreerd lid
is het misschien niet beter om de kap niet helemaal strak te houden (helemaal dicht en vergrendeld) zo'n lange tijd?AeroHank schreef:Het is : Ons bin zûnig......
* Eventueel druppellader
Mvg,
Hank.
Dus misschien wel 'dicht', maar niet in de vergrendeling? ??
-
gudmundje
- Donateur

-
cobra427
- Geregistreerd lid
Sterker: Mijn zwarte kap is ook orgineel en inmiddels 13 jaar oud en ziet er ook als nieuw uit. 125k op de teller.gudmundje schreef:Heb de cabrio 6 jaar gereden door weer en wind. Kap open met de zon, dicht bij regen,...koud of warm,..., mijn originele blauwe kap ziet er na 9 jaar nog als nieuw uit en opent en sluit als nieuw...., dus ook hier de raad "RUST ROEST !"
Enjoy !
Heeft altijd binnengestaan na een rit in de zomer - herfst - voorjaar en in de winter met de kapdicht in de garage. Wel raam op een kiertje , achterklep open en evt een vochtvanger in de auto. (garage is op dit moment niet verwarmd).
Accu laat ik er inzitten met de +pool eraf.
Het zal allemaal in iedergeval meegewerkt hebben.
-
arvid
- Geregistreerd lid
+ pool eraf?
Ik zou je toch echt aanraden volgende keer de minpool er af te laten. Als je de pluspool losmaakt is de accu nog geaard; dus als je dan per ongeluk met je benen tegen de carrosserie staat gebogen onder de motorkap en je komt tegen de pluspool sta je onder stroom. Minpool eraf en de hele auto is niet langer een geleider van massa. Dus: min eraf en niet plus!
-
Daantje
- Geregistreerd lid
Ik hoop nog op een mooie nazomer, en denk nog niet aan de winter........maar goed
Volgens mijn instructieboekje, als u van plan bent de auto lang te parkeren, ca 3-4 maanden niet te gebruiken:
-Leeg het tankje van de sproeiervloeistof, en de slangetjes van het sproeisysteem..
-Auto wassen en goed in de wax zetten,chroom behandelen met een geschikt middel, zo ook alle rubbers van de deuren etc..
-Na wassen de remschijven droogremmen om roest te voorkomen..
-Benzinetank vol, om condens in de tank te voorkomen..
-Anti vries, en peil koelvloeistof nazien..
-Bij voorkeur stallen op een droge plek met goede ventilatie..
-De handrem niet aantrekken, dan liever blokken voor de wielen..
-Min kabel van de accu losnemen, als de auto in strenge vorst staat, de accu eruithalen en vorstvrij opslaan..
-Als u niet de mogelijkheid hebt de auto op blokken te plaatsen, dient u ervoor te zorgen dat de banden een spanning van ca 3 bar hebben..
- Zet de ramen een klein beetje open en bedek de auto met een groot kleed of iets dergelijks, Geen plastic..(als de auto droog staat natuurlijk)
Bijna letterlijk overgenomen uit het instructieboekje
Volgens mijn instructieboekje, als u van plan bent de auto lang te parkeren, ca 3-4 maanden niet te gebruiken:
-Leeg het tankje van de sproeiervloeistof, en de slangetjes van het sproeisysteem..
-Auto wassen en goed in de wax zetten,chroom behandelen met een geschikt middel, zo ook alle rubbers van de deuren etc..
-Na wassen de remschijven droogremmen om roest te voorkomen..
-Benzinetank vol, om condens in de tank te voorkomen..
-Anti vries, en peil koelvloeistof nazien..
-Bij voorkeur stallen op een droge plek met goede ventilatie..
-De handrem niet aantrekken, dan liever blokken voor de wielen..
-Min kabel van de accu losnemen, als de auto in strenge vorst staat, de accu eruithalen en vorstvrij opslaan..
-Als u niet de mogelijkheid hebt de auto op blokken te plaatsen, dient u ervoor te zorgen dat de banden een spanning van ca 3 bar hebben..
- Zet de ramen een klein beetje open en bedek de auto met een groot kleed of iets dergelijks, Geen plastic..(als de auto droog staat natuurlijk)
Bijna letterlijk overgenomen uit het instructieboekje