nieuwe voorruit

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
jor
Geregistreerd lid

nieuwe voorruit

Bericht door jor » di 11 apr, 2017 19:05

Verleden week een kets op de voorruit maar er was weinig van te zien.Edoch de volgende dag zat er een barst in van een cm of 15.Ik heb gelukkig een glas verzekering en mijn assuradeur vertelde :Je hebt een eigen risico van 150 euro maar als je naar cg gaat dan wordt dat 100.Ok ,naar cg waar men vertelde dat het nu 75 euro werd.Niet verkeerd vond ik en heb weer een mooie voorruit die volgens de monteur +- 700 euro kost als je geen verzekering hebt!Dat vind ik wel erg veel .Zijn er meer saabpiloten die daar ervaring mee hebben ?

RoelandV
Geregistreerd lid

Re: nieuwe voorruit

Bericht door RoelandV » di 11 apr, 2017 19:48

Als je een nieuwe autoruit nodig hebt en je bent niet verzekerd voor ruitschade, dan is Carglass
bepaald niet de voordeligste. Er zijn veel goedkopere aanbieders, zoals bijvoorbeeld deze:

https://www.autoglas-concurrent.nl/voor ... /saab/9-3/

martinphili
Geregistreerd lid

Bericht door martinphili » di 11 apr, 2017 20:08

700 is heel veel. Bij de aankoop van mijn 900 ng moest er ook een ruit vervangen worden. Informatie bij een rijtje ruitenboeren leverde me prijzen op van rond de 450 euro. Dat was dan inclusief een frame dat er ook nog bij hoort en in de meeste gevallen (zei men) niet in goede staat overgezet kan worden.
De garage die me de auto ging leveren nam de gok en bood aan het te doen voor 200. Dus dat is het uiteindelijk geworden.

Frans47
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Frans47 » di 11 apr, 2017 22:30

Twee weken geleden steen op voorruit van de Cabrio.
Verzekerd bij ANWB/Unigarant. Die hebben een deal met Autotaalglas.
Mijn kosten: 50% van eigen risico = 75 euro, zonder verlies van (in mijn geval maximale) no claim..

jor
Geregistreerd lid

Bericht door jor » di 11 apr, 2017 22:48

Bedankt voor jullie reacties!Er is dus wel een heel verschil in de prijzen!Als er een volgende keer komt zal ik eerst zelf kijken.

fwwierckx
Geregistreerd lid

Bericht door fwwierckx » wo 12 apr, 2017 10:53

Heb bij mijn saab 9.3 cabrio de ruit in Schiedam laten vervangen kosten 250 € (met blauwe band tegen de zon) Autoglasexpert Strickleweg 125 Schiedam.

Frans47
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Frans47 » wo 12 apr, 2017 11:19

Ik heb begrepen dat de kosten van zo'n ruit per model/bouwjaar verschillen.
Sparingen voor (regen)sensor etc. maken de ruit duurder.
Dat is ook te zien op het linkje van RoelandV hierboven.
Maar vanzelfsprekend betalen klanten van Carglass mee aan die overstelpende hoeveelheid reclame....

Plaats reactie