Hendel cabriodak schiet los (slotje)
-
GJ 9-3
- Geregistreerd lid
Hendel cabriodak schiet los (slotje)
[youtube][/youtube]De laatste tijd schiet de hendel van het cabriodak geregeld los als ik bij het openen of dichtdoen hem uittrek. Ik heb een Saab 9-3 Aero cabrio uit 2000. Iemand enig idee hoe dit te maken?
-
a3426rage
- Geregistreerd lid
Re: Hendel cabriodak schiet los
Je bedoeld het handvat om het dak te ontgrendelen? Heb hem zelf nog niet losgekregen maar een goede pot lijm ene optie?
-
jansen
- Donateur (7x)

Is redelijk simpel te herstellen, de blokkeer clips zullen wel verbogen zijn.
-
GJ 9-3
- Geregistreerd lid
Ok. En kun je die bestellen bij R en D of zo?jansen schreef:Is redelijk simpel te herstellen, de blokkeer clips zullen wel verbogen zijn.
-
jansen
- Donateur (7x)

Hoezo bestellen bij R en D
, oude borgringen eruithalen en weer netjes strak recht buigen lijkt mij een betere optie.
-
GJ 9-3
- Geregistreerd lid
Het is gelukt! Die metalen borgklemmetjes verwijderen. Strakker maken met tangetje. En andersom bevestigen weer. Muurvast nu.
-
TonnyKamphuis
- Geregistreerd lid
Re: Hendel cabriodak schiet los (slotje)
Hallo, heb hetzelfde probleem.
Dank voor de tip, had nu elastiek gebruikt om het rechte deel aan te trekken, je moet toch wat, ga ze er nu uithalen, hopen dat ze niet breken.
Nu de kapolie is ververst en aangevuld, komt de kap ook weer op de juiste plek en hoef je minder hard te trekken.
Vreemd dat hierover niets in de manual staat, denk dat menigeen door te laag kapolie niveau steeds harder is gaan trekken aan de hendel.
Dank voor de tip, had nu elastiek gebruikt om het rechte deel aan te trekken, je moet toch wat, ga ze er nu uithalen, hopen dat ze niet breken.
Nu de kapolie is ververst en aangevuld, komt de kap ook weer op de juiste plek en hoef je minder hard te trekken.
Vreemd dat hierover niets in de manual staat, denk dat menigeen door te laag kapolie niveau steeds harder is gaan trekken aan de hendel.