Wie kijkt even mee (beschadiging dashboard)

Voor alle Saab cabrio rijders
frits_1966
Geregistreerd lid

Wie kijkt even mee (beschadiging dashboard)

Bericht door frits_1966 » di 09 jun, 2015 21:58

Beste allemaal, op mijn éérste bericht krijg ik uitstekende feedback: inmiddels ben ik verder met mijn SAAB 9-3 Cabrio project (Saab uit 2004 overigens). De auto ziet er prima uit (buiten, veel binnen gestaan). Vraagprijs (e) 7900,00 met 190.000 km. Waar ik een beetje van schrok is het dashboard zie: https://goo.gl/photos/XmZ8kCpEhnD3vhig8" onclick="window.open(this.href);return false; Is dat eenvoudig te verhelpen, of kost dat enorm veel? Ik ben heel benieuwd. Auto rijd geweldig overigens...

Gebruikersavatar
shearwater
In memoriam †

Re: Wie kijkt even mee (beschadiging dashboard)

Bericht door shearwater » di 09 jun, 2015 22:03

Als dat het enige is, kun je de dashboardomranding vervangen. Daar zijn geen vermogens mee gemoeid. Paar tientjes misschien. Op de sloop bij elferink, of nieuw bij een van ee saabspecialisten zoals jendvandenbosch.nl te vinkeveen. en misschien is er ook wel een froummer die nog een goede heeft liggen.

Gebruikersavatar
robluijpers
Geregistreerd lid

Re: Wie kijkt even mee (beschadiging dashboard)

Bericht door robluijpers » di 09 jun, 2015 22:04

Veel van de 9-3 ss serie hebben er last van. Is de rubber coating die los laat. Oplossing: vervangen/spuiten of wrappen. Ik heb voor het laatste gekozen (veel werk maar dan heb je wat).

Afbeelding

Gr rob

Gebruikersavatar
jeroen701125
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Wie kijkt even mee (beschadiging dashboard)

Bericht door jeroen701125 » di 09 jun, 2015 22:14

Voor iets meer dan €100 heb je een nieuwe frontplaat;
http://www.jendvandenbosch.nl/index.php ... r-12785417" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
RvW
Geregistreerd lid

Re: Wie kijkt even mee (beschadiging dashboard)

Bericht door RvW » di 09 jun, 2015 23:35

Ik heb het zelfde probleem.
Vervangen valt idd mee qua prijs.
Wrappen is ook wel mooi.

Is dat makkelijk uit en in te bouwen?

safety first
Geregistreerd lid

Re: Wie kijkt even mee (beschadiging dashboard)

Bericht door safety first » di 09 jun, 2015 23:58

Voor wie iets meer uit wil geven:

Ik weet dat ze bij Schaap in Lemmer nog een lederen exemplaar hebben liggen van dit type dashboard.
Niet goedkoop, maar dan heb je ook iets exclusiefs! :O:

Gebruikersavatar
PK1970
Geregistreerd lid

Re: Wie kijkt even mee (beschadiging dashboard)

Bericht door PK1970 » wo 10 jun, 2015 1:00

Ik heb de mijne vorig jaar ook laten vervangen bij Saab dealer Baan in Hengelo. Kost inderdaad de wereld niet.

Gebruikersavatar
H.Geertsema
Geregistreerd lid

Re: Wie kijkt even mee (beschadiging dashboard)

Bericht door H.Geertsema » wo 10 jun, 2015 22:35

Ik vind het nogal een bedrag voor een 2004 auto met 190K op de klok. Als het nou een diesel was? Maar die kwamen pas in 2006. Dan mag dat dashboard wel even door de verkoper perfect in orde gemaakt worden... :idea:.

:arrow:

Gebruikersavatar
bwmchris
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Wie kijkt even mee (beschadiging dashboard)

Bericht door bwmchris » do 11 jun, 2015 14:27

Zou zo'n carbon wel zien zitten maar om het zelf te wrappen en de lijnen juist te houden denk dat het niet zo simpel is.

Gebruikersavatar
robluijpers
Geregistreerd lid

Re: Wie kijkt even mee (beschadiging dashboard)

Bericht door robluijpers » do 11 jun, 2015 18:29

bwmchris schreef:Zou zo'n carbon wel zien zitten maar om het zelf te wrappen en de lijnen juist te houden denk dat het niet zo simpel is.
Was voor mij de eerste keer dat ik het deed, veel werk is het zo'n hele avond, uurtje of 4 zeg maar. Maar... Dan heb je wel wat. Al zeg ik het zelf.

Gr. Rob

Gebruikersavatar
RvW
Geregistreerd lid

Re: Wie kijkt even mee (beschadiging dashboard)

Bericht door RvW » do 11 jun, 2015 20:37

robluijpers schreef: Was voor mij de eerste keer dat ik het deed, veel werk is het zo'n hele avond, uurtje of 4 zeg maar. Maar... Dan heb je wel wat. Al zeg ik het zelf.
Ziet er inderdaad erg strak uit. Wel een dankbaar werkje dus. :)

En het uit en weer inbouwen, is dat een beetje te doen?

Gebruikersavatar
robluijpers
Geregistreerd lid

Re: Wie kijkt even mee (beschadiging dashboard)

Bericht door robluijpers » do 11 jun, 2015 21:51

RvW schreef:
robluijpers schreef: Was voor mij de eerste keer dat ik het deed, veel werk is het zo'n hele avond, uurtje of 4 zeg maar. Maar... Dan heb je wel wat. Al zeg ik het zelf.
Ziet er inderdaad erg strak uit. Wel een dankbaar werkje dus. :)

En het uit en weer inbouwen, is dat een beetje te doen?
In/uit bouwen is zo gepiept, heb wel jaren ervaring in het demonteren van intrieuren van auto's. Maar een leek moet het ook niet zo heel moeilijk zijn. Hirsch heeft een goed filmpje op yoeptjoep staan.

Gr rob

Gebruikersavatar
RvW
Geregistreerd lid

Re: Wie kijkt even mee (beschadiging dashboard)

Bericht door RvW » do 11 jun, 2015 23:02

robluijpers schreef: Hirsch heeft een goed filmpje op yoeptjoep staan.

Gr rob
Thnx!

Grt, Robert.

Gebruikersavatar
jeroen701125
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Wie kijkt even mee (beschadiging dashboard)

Bericht door jeroen701125 » do 11 jun, 2015 23:09

Voilà https://m.youtube.com/watch?v=eXtCc_ZVInk" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
bwmchris
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Wie kijkt even mee (beschadiging dashboard)

Bericht door bwmchris » za 13 jun, 2015 12:54

Zal in mijn vakantie eens een poging wagen om het interieur in carbon te steken. Al moet ik toegeven dat geduld niet 1 van mn sterkste punten is

Sent from my LIFETAB_S1033X using Tapatalk

Plaats reactie