Wie kijkt even mee (beschadiging dashboard)
-
frits_1966
- Geregistreerd lid
Wie kijkt even mee (beschadiging dashboard)
Beste allemaal, op mijn éérste bericht krijg ik uitstekende feedback: inmiddels ben ik verder met mijn SAAB 9-3 Cabrio project (Saab uit 2004 overigens). De auto ziet er prima uit (buiten, veel binnen gestaan). Vraagprijs (e) 7900,00 met 190.000 km. Waar ik een beetje van schrok is het dashboard zie: https://goo.gl/photos/XmZ8kCpEhnD3vhig8" onclick="window.open(this.href);return false; Is dat eenvoudig te verhelpen, of kost dat enorm veel? Ik ben heel benieuwd. Auto rijd geweldig overigens...
-
shearwater
- In memoriam †
Re: Wie kijkt even mee (beschadiging dashboard)
Als dat het enige is, kun je de dashboardomranding vervangen. Daar zijn geen vermogens mee gemoeid. Paar tientjes misschien. Op de sloop bij elferink, of nieuw bij een van ee saabspecialisten zoals jendvandenbosch.nl te vinkeveen. en misschien is er ook wel een froummer die nog een goede heeft liggen.
-
robluijpers
- Geregistreerd lid
-
jeroen701125
- Donateur (3x)

Re: Wie kijkt even mee (beschadiging dashboard)
Voor iets meer dan €100 heb je een nieuwe frontplaat;
http://www.jendvandenbosch.nl/index.php ... r-12785417" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.jendvandenbosch.nl/index.php ... r-12785417" onclick="window.open(this.href);return false;
-
RvW
- Geregistreerd lid
Re: Wie kijkt even mee (beschadiging dashboard)
Ik heb het zelfde probleem.
Vervangen valt idd mee qua prijs.
Wrappen is ook wel mooi.
Is dat makkelijk uit en in te bouwen?
Vervangen valt idd mee qua prijs.
Wrappen is ook wel mooi.
Is dat makkelijk uit en in te bouwen?
-
safety first
- Geregistreerd lid
Re: Wie kijkt even mee (beschadiging dashboard)
Voor wie iets meer uit wil geven:
Ik weet dat ze bij Schaap in Lemmer nog een lederen exemplaar hebben liggen van dit type dashboard.
Niet goedkoop, maar dan heb je ook iets exclusiefs!
Ik weet dat ze bij Schaap in Lemmer nog een lederen exemplaar hebben liggen van dit type dashboard.
Niet goedkoop, maar dan heb je ook iets exclusiefs!
-
PK1970
- Geregistreerd lid
Re: Wie kijkt even mee (beschadiging dashboard)
Ik heb de mijne vorig jaar ook laten vervangen bij Saab dealer Baan in Hengelo. Kost inderdaad de wereld niet.
-
H.Geertsema
- Geregistreerd lid
Re: Wie kijkt even mee (beschadiging dashboard)
Ik vind het nogal een bedrag voor een 2004 auto met 190K op de klok. Als het nou een diesel was? Maar die kwamen pas in 2006. Dan mag dat dashboard wel even door de verkoper perfect in orde gemaakt worden...
.

-
bwmchris
- Donateur (2x)

Re: Wie kijkt even mee (beschadiging dashboard)
Zou zo'n carbon wel zien zitten maar om het zelf te wrappen en de lijnen juist te houden denk dat het niet zo simpel is.
-
robluijpers
- Geregistreerd lid
Re: Wie kijkt even mee (beschadiging dashboard)
Was voor mij de eerste keer dat ik het deed, veel werk is het zo'n hele avond, uurtje of 4 zeg maar. Maar... Dan heb je wel wat. Al zeg ik het zelf.bwmchris schreef:Zou zo'n carbon wel zien zitten maar om het zelf te wrappen en de lijnen juist te houden denk dat het niet zo simpel is.
Gr. Rob
-
RvW
- Geregistreerd lid
Re: Wie kijkt even mee (beschadiging dashboard)
Ziet er inderdaad erg strak uit. Wel een dankbaar werkje dus.robluijpers schreef: Was voor mij de eerste keer dat ik het deed, veel werk is het zo'n hele avond, uurtje of 4 zeg maar. Maar... Dan heb je wel wat. Al zeg ik het zelf.
En het uit en weer inbouwen, is dat een beetje te doen?
-
robluijpers
- Geregistreerd lid
Re: Wie kijkt even mee (beschadiging dashboard)
In/uit bouwen is zo gepiept, heb wel jaren ervaring in het demonteren van intrieuren van auto's. Maar een leek moet het ook niet zo heel moeilijk zijn. Hirsch heeft een goed filmpje op yoeptjoep staan.RvW schreef:Ziet er inderdaad erg strak uit. Wel een dankbaar werkje dus.robluijpers schreef: Was voor mij de eerste keer dat ik het deed, veel werk is het zo'n hele avond, uurtje of 4 zeg maar. Maar... Dan heb je wel wat. Al zeg ik het zelf.![]()
En het uit en weer inbouwen, is dat een beetje te doen?
Gr rob
-
RvW
- Geregistreerd lid
Re: Wie kijkt even mee (beschadiging dashboard)
Thnx!robluijpers schreef: Hirsch heeft een goed filmpje op yoeptjoep staan.
Gr rob
Grt, Robert.
-
jeroen701125
- Donateur (3x)

Re: Wie kijkt even mee (beschadiging dashboard)
Voilà https://m.youtube.com/watch?v=eXtCc_ZVInk" onclick="window.open(this.href);return false;
-
bwmchris
- Donateur (2x)

Re: Wie kijkt even mee (beschadiging dashboard)
Zal in mijn vakantie eens een poging wagen om het interieur in carbon te steken. Al moet ik toegeven dat geduld niet 1 van mn sterkste punten is
Sent from my LIFETAB_S1033X using Tapatalk
Sent from my LIFETAB_S1033X using Tapatalk
