carplay

Voor alle Saab cabrio rijders
ben19067
Geregistreerd lid

carplay

Bericht door ben19067 » zo 07 dec, 2014 8:52

Hallo,

zijn er mensen die een autoradio met carplay van pioneer hebben?
ik overweeg er een aan te schaffen voor mijn 9-3 cabrio uit 1999, waar nu nog een Saab met casette in zit.

Waar ik benieuwd naar ben zijn natuurlijk de ervaringen qua geluid, gebruikerservaringen en of alle andere functie het blijven doen, zoals de antenne die automatisch in-uit schuift, stuurbediening etc.

Ben benieuwd!
Alvast dank!

Ben

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: carplay

Bericht door ReinO » zo 07 dec, 2014 9:01

voor het stuurwiel heb je een interface nodig: een programmeerbare, want 1-tje plug en play is lastig te vinden.
de antenne blijft aut. werken.
en het geluid van een cabrio: daar is al veel over gezegd op het forum. wellicht ff zoeken.
die pioneer ken ik niet maar zal wel goed zijn toch.
alpine ken ik wel en is supergoed. die kan ik je wel aanbevelen.

ben19067
Geregistreerd lid

Bericht door ben19067 » zo 07 dec, 2014 9:04

Dank je ReinO,

Inderdaad over het geluid in een cabrio is meer geschreven idd.
Ik vindt het belangrijker dat alle functie het verder doen. Dus een interface heb ik nodig. Ik zal eens snuffelen.
Welk model Alpine beveel jij aan? Zal ik ook eens naar kijken.
Groet!

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » zo 07 dec, 2014 9:27

1 van de goedkopere met BT, iets van 130 euro of zo. die versterkt zo goed dat je al een acceptabel geluid hebt
met een goede composet (in mijn geval de zwarte Hertz) voor. Een aantal forummers waren verbaasd over het geluid zonder extra versterker.
Een paar goede dempingsmatten in de deuren doen ook iets goeds voor je geluid, ik heb dat nog gecombineerd met die geluidsdempers
uit de bouwmarkt, dat grijze spul met plakkende achterkant.

johnb52
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door johnb52 » zo 07 dec, 2014 9:51

ben19067 schreef:Dank je ReinO,

Inderdaad over het geluid in een cabrio is meer geschreven idd.
Ik vindt het belangrijker dat alle functie het verder doen. Dus een interface heb ik nodig. Ik zal eens snuffelen.
Welk model Alpine beveel jij aan? Zal ik ook eens naar kijken.
Groet!

Er past geen 2din in zonder wat zaagwerk.

Op de cassette kan je nog een aux solderen, of vervangen door cd speler

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » zo 07 dec, 2014 10:09

ging het om dubbel din? dat wist ik niet, ik heb een gewone radio vv. en losse tomtom.

johnb52
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door johnb52 » zo 07 dec, 2014 10:17

Nee dat staat er ook niet.

Maar zeg t maar even, voor t geval dat ie een 2din koopt, en dan hier meldt dat t niet past :-)

ben19067
Geregistreerd lid

Bericht door ben19067 » zo 07 dec, 2014 14:48

Hoi,

Interessant. Ik wist niet dat je het kon vervangen door een cd-speler. Het lijkt zo 1 geheel.
Dat can die matten in de deur lijkt me ook een goede optie.

Ik merk al dat ik heel wat uit te zoeken heb voordat ik naar de winkel vlieg!

Dank allen!
Ben

johnb52
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door johnb52 » zo 07 dec, 2014 16:09

Ja kan wel, moet alleen aangemeld worden, de speler.

Je mag de vragen ook hier stellen hoor, Saab heeft er een mooie boel van gemaakt die niet elke zelfbenoemde audioboer goed kan beantwoorden. (Spreek uit ervaring)

ben19067
Geregistreerd lid

Bericht door ben19067 » zo 21 dec, 2014 10:41

Hallo Allemaal,

Ik heb intussen even rondgekeken naar radio's.
Nu zit ik met vraag over de bekabeling. Ik schijn dus een kabel te moeten kopen om een after market radio in te kunnen bouwen. Ik heb dus een saab radio met een casettespeler en een cd-wisselaar (welke irritant is omdat bij het minste hobbeltje op error schiet).

Alvast dank voor de antwoorden!

Groeten,
Ben

johnb52
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door johnb52 » zo 21 dec, 2014 11:21

Voor stuurwielbediening heb je een zogenaamde stalk adapter nodig.

ben19067
Geregistreerd lid

Bericht door ben19067 » vr 02 jan, 2015 18:46

Hallo Mensen,

Ik ben even benieuwd naar kleuren het kleurenschema van de radio in mijn saab 93 van '99. Ik heb drie stekkers uit het dash komen:
een zwarte, een grijze en een roze. De roze is iets breder dan de andere 2. Weet iemand waarvoor hij is? Ik vermoed stuurbediening?
Verder komt er nog een heel klein stekkertje uit met 4 draden...het is afgetakt van de andere draden uit de kabelboom. Ik vermoed van de telefoonaansluiting. Hij zat verder ook niet aan de originele radio ingeplugd.

Ik heb van een vriend een radio te leen om te kijken of e.e.a. past. Het is de pioneer sph da 120. (gaat ie morgen in z'n golf bouwen).
Al ik de zwarte en grijze stekker op de kabels van de radio aansluit lijkt ie het te doen

Verder was ik benieuwd naar welk deel ik uit mijn dash moet zagen om de radio passend te krijgen..misschien iemand hier een plaatje van?

Een hoop vragen weer :S Alvast dank voor de hulp!

Groeten,
Ben

Rik Tuin
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Rik Tuin » vr 02 jan, 2015 23:16

De roze stekker komt te vervallen, die is van het display boven de radio.

De beide andere stekkers zijn van het standaard formaat dat je zo achterin de meeste radio's plugt. Als het nieuwe toestel andere stekkers gebruikt, dan worden daar meestal verloopstekkers bij geleverd.

Ik heb zelf een aantal keren de volgende combinatie ingebouwd, Clarion interface RCE-110W en Clarion CZ102EA radio/CD. Dat toestel heeft amberkleurige verlichting die goed past bij de overige dashboardverlichting. Kost samen zo'n € 170,00. Zo aan te sluiten, hoeft niets aan geprogrammeerd te worden. Werkt perfect met de SAAB stuurwielbediening. Is overigens een 1 DIN toestel.

ben19067
Geregistreerd lid

Bericht door ben19067 » zo 04 jan, 2015 12:47

Hallo!

Nou ik heb een 2din radio gekocht. Hij zit er in en bevalt prima! Het zagen was wel een gedurfd en lastig klusje hoor. Verder heb ik een kabelsetje besteld om stuurwielbediening weer functionerend te krijgen, want dat vindt ik erg handig. Maar het zit er netjes in en ben best tevreden! Bedankt voor alle tips an adviezen!

Nu zit ik nog met een paar vraagjes.

Ik wil graag de speakers in het dashboard vervangen. Aan de rechterkant doet 1 speaker het namelijk niet. Was al voor dat ik aan de klus begon, dus aan de bedrading zal het verder niet liggen vermoed ik. Weet iemand hoe ik de speakers er netjes uit krijg? Moet ik de stijl van het raam los nemen? Liever doe ik dat niet, want de plastic pinnen zullen wel afbreken door het verouderde plastic.

wysiwyg
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door wysiwyg » zo 04 jan, 2015 12:54

Je kunt gewoon de rastertjes eruit wippen en daarna met een torx de speakertjes loshalen. Piece of cake.

Plaats reactie