DEEL 30 I'll be Back; He's BACK
Gisteren bericht van Max Mink ontvangen dat de SAAB klaar is. Mooi, juist met dit mooie weer. Even vervoer geregeld naar Breda [de wederhelft heeft mij afgezet en is vervolgens weer huiswaarts vertrokken, tja, even binnen en buiten gaat bij mij niet op als het over SAAB gaat...] en vanavond opgehaald. De hele dag op verheugd, eindelijk [zei het kind in mij...], he comes back.
Max had hem al zovast wat schoongespoten [zonder borstel uiteraard], hij kon het niet over zijn hart verkrijgen hem vies af te leveren [en dat kan ik uiteraard bijzonder waarderen];
Gelukkig valt er nog genoeg door mij te poetsen en hoef ik mij niet te vervelen, afspuiten is natuurlijk anders dan poetsen en de velgen schreeuwen om aandacht. Maar mochten we zaterdag gaan rijden dan komen die toch echt NA de rit aan de beurt [zelfs ik heb een poetsgrens].
En ook de juiste klemmen zitten weer op de nieuwe nieuwe koelwaterslangen [die vorige nieuwe waren opgezwollen];
Toch nog even de SAAB naar binnen gereden bij Peter Mink want een extra check liet nog geen 100% helder roze vloeistof zien in het reservoir;
Max had nog wat vloeistof afgenomen [bovenste laagje] om te checken hoe het er dan uitzag maar nog niet helemaal mooi helder.
En dus kreeg ik voor alle zekerheid 'huiswerk' mee;
Max heeft even laten zien wat ik precies moet doen en waar ik kan zien wat het maximum is in dat koelstofreservoir. De opdracht is om de komende dagen even wat vloeistof af te nemen voor de zekerheid en te checken. En dus doen we dat natuurlijk braaf als SAAB Liefhebber. En thuis 'direct' aan de slag [na een uurtje afkoelen van de motor/koelvloeistof], weer iets nieuws te doen aan de SAAB, het leven is verrukkelijk.
Dit ziet er hoopvol uit;
Poging 1
Maar dan toch weer niet helemaal;
Hmmm, later nog maar eens proberen dan..... Wacht, misschien is het wel een goed idee om dat slangetje eerst eens goed door te spoelen met water..... En dus;
Poging 2;
En weer uit de spuit/slang;
Dat lijkt er beter uit te zien.... Morgenvroeg als de motor helemaal afgekoeld/koud is nog maar eens een monster afnemen. En daarna een stukje rijden en dan begint de pret weer opnieuw. Controle is goed maar twee controles zijn beter... [in mijn hoofd dan].
En natuurlijk maar even snel daar schoongemaakt nu ik toch in die regio bezig was;
Nog niet helemaal naar mijn zin maar dat komt later nog wel deze week/weekend...
Oh ja, de matten gaan terug, ze blijken niet te passen in deze SAAB. Maar eens bij R&D kijken of de origineel geleverde er nog zijn......
Wordt vervolgd....