MIS de enthousiaste berichten van de cabrio-rijders!

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Mickyman
Geregistreerd lid

Re: MIS de enthousiaste berichten van de cabrio-rijders!

Bericht door Mickyman » wo 05 apr, 2023 17:11

Vandaag lekker open gereden, zaterdag ga ik onderhoud doen, nieuwe olie/filter remvloeistof en automaat verversen.Afbeelding

Techman
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Techman » wo 05 apr, 2023 20:20

Niet open. Wel het vakantiegevoel.
20230405_190820.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Marcel-S
Geregistreerd lid

Bericht door Marcel-S » zo 09 apr, 2023 19:51

Gisteren het jaarlijks terugkerende ritueel om de stalen voelertjes van de microswitches weer even wat te verbuigen om de kap weer vlekkeloos te laten werken na maanden niet gebruikt te zijn.

En vanmiddag lekker een open ritje langs de Hollandse IJssel en Lek via Gouderak, Ouderkerk, Lekkerkerk, Bergambacht, Schoonhoven en Jaarsveld.

Het seizoen is begonnen.
Afbeelding

ghulst
Geregistreerd lid

Bericht door ghulst » zo 09 apr, 2023 21:21

Afbeelding

Vandaag heerlijk open gereden. Ja, de Saab ook, maar die staat hier weer dicht op de plaats van bestemming. :)

Sonab
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Sonab » ma 10 apr, 2023 21:49

Ik weet niet of ik deze al geplaatst had, maar ik vind het zo'n fijn lente plaatje van de caab!

Afbeelding

rauwers
Donateur (12x)
Donateur (12x)

Bericht door rauwers » zo 16 apr, 2023 21:58

Hola Saab amigos,

Vandaag weer een mooie inlandse tour gemaakt, bij een plm. 25 graden en blauwe luchten!
Zomaar rijden en dan weer afhaken op de doorgaande weg de bergen in. Altijd een mooi avontuur
van wat er achter de volgende bocht is en dan weer de volgende bocht en dan weer .....
Van een doodlopende weg hoog in de bergen tot door de kleine beekjes oversteken, plots bij
een Finca op het erf staan, onbegaanbare weg ineens, wegblokkades, wandelaars op meest
vreemde plekken tegenkomen en weer leuke en echte Spaanse restaurants op verrassende
(nieuwe) plekken. Het blijft mooi en iedere keer weer echt verrassend.

Een korte stop bij het mooie en goede restaurant El Nou Cavall, La Vall de Laguar bij Campell/Fleix,
dan doorrijden naar de kust Dénia en uiteindelijk in de avond heerlijk dineren bij Arrels Raco Gastronomic
in Gata de Gorgos. Het warme avondleven is hier al volop bezig, want gewoon een heerlijke temperatuur
tot in de kleine uurtjes en "leven op straat".

Ook na nu al 6 jaren hier ..... blijft Spanje en met name de Costa Blanca ons ieder keer weer opnieuw verrassen.

Over een weekje of 2 gaan we richting zuid om de Caminito del Rey in Ardeles, Malaga te ervaren en een kleine
600 kms van hier!

Hoop dat het in NL gauw beter weer wordt zodat jullie weer topless kunnen genieten.

Groetjes,
Fr@nk.

Afbeelding

Afbeelding

aeejnprt
Geregistreerd lid

Bericht door aeejnprt » ma 24 apr, 2023 15:54

Afbeelding

Afbeelding

Eerlijk gezegd rijd ik óók wel eens dicht.
Tegenwoordig is het dak van mjjn 900NG uiterst betrouwbaar én eenvoudig te openen of te sluiten; hand-bediend.

Nauwelijks redenen dus om met de kap dicht te rijden.
Ja, gure wind of regen.

#het_hele_jaar_lekker_open

Sonab
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Sonab » vr 30 jun, 2023 13:12

Dakje open en je lunch buiten eten in de zon met uitzicht op een eenvoudige maar fraaie 9-3 cabrio. Heerlijk!
Afbeelding

rauwers
Donateur (12x)
Donateur (12x)

Bericht door rauwers » di 25 jul, 2023 21:04

Hallo Saabisten,

Gelukkig de laatste weken Europawijd genoeg topless kunnen rijden, toch?

In NL is mijn cabrio verkocht door mijn dochter, die mij een filmpje stuurde waarin de
nieuwe eigenaar met een big smile wegreed in "mijn blauwe Saab cabrio".
Ik kreeg de kriebels, voelde mij "unheimlich", niet echt fijn!
Geen NL Saab cabrio meer!
De nieuwe eigenaar is helemaal in de nopjes met "mijn Saab".

En nu dan. Na een week begon ik alweer te spieken op MP en na ongeveer 2 weken kocht mijn
dochter namens mij een andere NL Saab in Nieuwstadt (L) van een echte Saab liefhebber.
Nu een zilvergrijze met een blauwe kap, bwjr. 2000, SE automaat met PDC achter en 149 dkm.

Een dagje in NL kunnen rijden in deze auto, waar inmiddels een andere 17 inch (Alu 41) velgenset onder zit,
stuurbrace en een upgrade plan klaar ligt!
Eind september weer in NL om weer een paar dingetjes de realiseren en te genieten.

De oude eigenaar is nog steeds geïnteresseerd in de plannetjes en wil op de hoogte worden gehouden van
de ontwikkelingen en upgrades van " zijn Saab". Is beloofd en ik ken dat gevoel!

Dus ik blijf ook in NL van de Saab cabrio genieten!!!!!!

Groetjes, Frank.

Afbeelding

rauwers
Donateur (12x)
Donateur (12x)

Bericht door rauwers » zo 08 okt, 2023 21:35

Hallo cabriocollega's,

Vandaag hier in Spanje weer een hele mooie toer gemaakt sinds maanden, want het was gewoon te warm (om open te rijden)!

Vanaf huis (Dénia) weer de binnenlanden in richting Castell de Castells de CV720 af en 19 km. ruw en afwisselend berglandschap met afwisselend beton- grint- en zandwegen met eindeloze vergezichten door de valleien en dalen! Echt mieters mooi.
Uitdagend was de weg soms met vele haarspeldbochten en erg steile stukken, maar je krijgt er wat voor terug!
Op sommige stukken heeft ongeveer een jaar geleden een enorme (6-daagse) bosbrand gewoed, maar goed om te zien dat het zelf herstellend
vermogen van de natuur zijn werk is begonnen.
Die hele 19 kilometers geen mens tegengekomen. Als je even stilhoudt, de motor uitzet, uitstapt ........... en luistert ......... hoor je alleen een zacht windje waaien en verder "hemelse stilte". Wow.

Was weer een nieuw stukje voor ons en afsluitend heerlijk gegeten bij restaurant La Venta Del Callao hoog in de bergen bij Benimaurell, met ook een enorm mooi uitzicht (maar die kennen wij al!).
Een Nederlandse gastvrouw, die een uitstekende kok in dienst heeft en een heerlijke Spaanse kaart waar je absoluut smaakvol kunt eten.

Begreep dat het in zuid NL vandaag wel cabrio weer was, maar mid- noord NL wat natter!

Enjoy en met vriendelijke groet,
Frank.

Afbeelding

Afbeelding

rauwers
Donateur (12x)
Donateur (12x)

Bericht door rauwers » di 12 dec, 2023 17:30

Hola Saab cabrio liefhebbers,

Terwijl menige cabrio in NL in de winterstalling staat, zijn wij met vrienden afgelopen zondag dakloos naar het Spaanse dorp Zarra gereden.
Onze vrienden hebben geen Saab, maar wel een cabrio met ook een Opel motor!

Weer was geweldig rond de 22 graden, maar aangekomen in het hoger gelegen Zarra was het toch wat koeler met 17 graden. Maar onderweg
natuurlijk jasje/truitje aan, kachel op lekker warm onder- en mid en de stoelverwarming aan. Echt heerlijk dakloos genieten.
Zarra is van dat TV programma "Het Spaanse dorp Zarra", waarbij het winnende koppel (Melissa en Bastiaan) de woning wonnen en nog steeds
wonen en hun business aan het opstarten zijn. Ze willen een eigen bierbrouwerij opstarten in Zarra en dat ziet er nu (weer) goed uit voor hen.
In Zarra was net lokaal op het kleine dorpspleintje de jaarlijkse Kerstmarkt met veel muziek, dans en gezelligheid en natuurlijk de bierkraam
van de winnaars Melissa en Bastiaan, die zeer vriendelijk waren en uitgebreid onze vragen beantwoordden!
Begrepen dat er een koppel was verhuisd naar Altea en de andere twee koppels er nog steeds wonen, maar nu wel even in NL waren.

Ook een bierpakketje meegenomen en Melissa meldde dat hun Zarra biertjes sinds kort ook te koop zijn bij de Jumbo supermarkten in NL.

Was een mooie tocht van dik 160 km. heen en 160 km. terug en dat is dik 2,5 uur heen- en 2,5 uur terugrijden. De moeite en heerlijke km's waard!

Het weer is hier nog altijd zonnig en warm overdag, met lekker afkoeling in de avond en nacht. Veel te weinig regen tot nu toe en het ziet er naar uit
dat dit de komende 14 dagen nog zo blijft. Zonnig overdag 15-22 graden en geen drupje regen! Wij sproeien de tuin nog steeds om de paar dagen, anders
wordt het een droge en dorre bende.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

coppe218
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door coppe218 » di 12 dec, 2023 18:25

Mooi verslagje. Hier idd de cabrio in de stalling.

sterkstromer
Donateur
Donateur

Bericht door sterkstromer » za 16 dec, 2023 17:56

Hier geen stalling, meer mensen waarbij de natte herfst de groene sporen heeft achtergelaten op de kap? Niet eerder in de herfst/winter zo'n aanslag gehad. Het was gelukkig nog wel weg te krijgen.

rauwers
Donateur (12x)
Donateur (12x)

Bericht door rauwers » zo 24 dec, 2023 22:54

Hola Saabliefhebbers,

Vandaag hier in ES weer volle bak zon en rond de 12-15 gr. DUS cabrioweer weer .... en we snakken hier
nog steeds heftig naar wat jullie in NL teveel hebben; regen regen en nog eens regen.
Topje open, stoelverwarming aan en het kacheltje op 6. Wel jasje aan of truitje en zonnebril op de neus!
Vanmorgen zonder plan in de auto gestapt en gaan rijden naar de kust. Javéa - Moraira richting Calpe.
Net voor Calpe aan de zee, op een terrasje gaan zitten bij Calle Les Bassetes vanwaar een schitterend uitzicht
op Calpe en de Ifac(h). Zie foto 1 en was alleen wat heiig! Na de koffie dan spontaan door naar ......... Benidorm!
Maar op weg daar naar toe na Calpe voor Altea, plots en onaangekondigd afgeslagen bij de afrit naar de
(houten) Russisch Orthodoxe kerk die met zijn gouden koepels vanaf vele plekken is te zien in de regio daar!
In 2006-2007 gebouwd door Russische bouwvakkers uit de Oeral.
Russische (Oeral) architect en alle bouwmaterialen ook uit de Oeral. Is een exacte kopie van een zelfde (eeuwenoude) kerk in Rusland - Oeral. Dit alles op- initiatief en kosten van een Russische miljardair (oliegarch), die het voor zijn moeder bouwde omdat zij anders niet naar Spanje wilde verhuizen. 2007 in gebruik genomen.
Je moet daar de omgeving en de kerk even op je in laten werken, maar is echt een prachtig bouwwerk dat heel indrukwekkend is, met veel details en eigenlijk een historische kerkelijk monument is ondanks zijn nog maar 16 jaren! Marmer, glimmende koepels, bladgoud, muur- en plafondschilderingen etc.
Entree € 3 pp en krijg je er een kaarsje bij! Op het plot is een toiletgebouw museum en een klein restaurant. Gewoon leuk om een keer gezien te hebben en wij zijn er honderden keren voorbij gereden en vaak zeiden we: "Moeten we ook eens naar toe". Foto 2.

Toen door naaaaaaaaar ........ euh Benidorm, doen wij meestal 1 of 2x per jaar. In het hoogseizoen niet te doen daar, dus nu net voor de Kerst? Wel dus! Was gewoon gezellig druk daar. In de oude stad veel feestjes, muziek, disco's op straat bij de (Engelse) pubs, toch ook veel winkels open en voor € 2,85 de hele middag geparkeerd in een parking midden in het centrum kort bij het strand.
Gewoon op een terrasje zitten, wijntje, tappasje, lekker weer en ...... mensjes kijken en wat heeft onze Lieve Heer toch veel bijzondere kostgangers. Die Engelsen ...... die pik je er zo uit! Dat zijn er daar veel hoor, al zijn de NL'ers en Belgen ook wel stevig vertegenwoordigd! Maar was gewoon weer een keer leuk. Foto 3 was eind van de middag toen het frisser en rustiger werd!

Net voor het donker worden, gauw naar huis, haardje aan en nog een kaasplankje met ijstoetje als afsluiter! Leven is "slecht" in Spanje!

Wens jullie allen hele Fijne Feestdagen en de beste wensen voor het Nieuwe Jaar.
Dat het ook voor jullie weer een fijn en bijzonder Saab Jaar mag worden!

Kerstgroet van Frank.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Marcel-S
Geregistreerd lid

Bericht door Marcel-S » za 20 jan, 2024 0:36

Op het werk kregen we een muts uitgereikt met de challenge om er een ludieke foto mee te maken, vandaar.

Afbeelding

Ik heb onze directeur gechallenged om een soortgelijke foto te maken met zijn Cabrio (jammer genoeg wel een Mercedes), we wachten af.

Plaats reactie