MIS de enthousiaste berichten van de cabrio-rijders!

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Jungleman
Geregistreerd lid

Re: MIS de enthousiaste berichten van de cabrio-rijders!

Bericht door Jungleman » za 18 apr, 2020 11:05

Voorlopig nog even niet, vanwege de koppakking:

Afbeelding

Techman
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Techman » za 18 apr, 2020 14:01

De eerste km'ers zijn gemaakt. Heerlijk. Afbeelding

rauwers
Donateur (12x)
Donateur (12x)

Bericht door rauwers » za 18 apr, 2020 14:50

Hallo Saab vrienden,

Voorlopig hier in ES niet mogelijk, vanwege volledige lockdown, al meer dan 4 weken.
Je komt alleen in de (dichtstbijzijnde) supermarkt en de apotheek, dus cabrio is en wordt voorlopig helaas niet gebruikt.
Wilde hem ff wassen en kreeg hem daarna meteen niet meer van zijn plek met de foutmelding "Steering lock engageer".
In overleg met mijn Saab monteur in België, wat dingetjes geprobeerd (o.a. nieuwe accu + contactslot gereinigd) maar zonder succes.
Garages hier zijn dicht tot zeker nog 28 april.
Ik denk dat ik hem maar laat afslepen (Pechhulp hier ook thuis via autoverzekering) en hoop dat iemand bij de (Opel) garage mijn stuurslot kan "unlocken".
Moet via Global TIS, als ik het allemaal goed begrepen heb!

Auto moest ook al gekeurd worden, maar die ITV (APK-stations) ook gewoon al een maand dicht, dus zal daar straks NOG drukker worden dan het normaal al is.

Maar blijf enthousiast over mijn Saab Cabrio's in ES en NL en zie uit naar onze eerste echte tocht door de mooie Costa Blanca en later dit jaar hopelijk weer in NL.

Geniet in Nederland van de vrijheid die je hebt in de "intelligente" lockdown en de combinatie van het uitzonderlijk mooie weer daar.

Saludos,
Fr@nk.

PS. Net vernomen dat de lockdown hier verlengd wordt tot en met 10 mei Pfffffffffff

Afbeelding

Mrwhoopie
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Mrwhoopie » za 18 apr, 2020 16:34

caspar schreef:
za 18 apr, 2020 10:52
Mrwhoopie schreef:
di 17 mar, 2020 21:37
Het heerlijke weer begint weer

Afbeelding
Mooie auto . Zijn dat Hirsch wielen? Ivm andere naafdoppen
Afbeelding
Dit zijn idd de Hirsch 5-twin spoke wielen met custom made wheel caps,normaal gingen deze niet commercieel gaan zouden ze One off worden.Ze zijn nu wel commercieel voor zolang als het gaat duren.

Sneepie
Geregistreerd lid

Bericht door Sneepie » za 25 apr, 2020 20:13

Blijft leuk, zo'n ruime cabrio. Ik zag al eerder foto's van een kerstboom en Sinterklaas op de achterbank. In deze vreemde tijd hebben we onze grote Diesel geschorst.... en wat blijkt: prima alternatief zo'n cabrio :D. Vandaag Bamboe vervoerd ... niets is een Cabrio teveel :applause: (als de zon schijnt).

We zijn maar binnendoor gereden - 50km/u was hard zat voor dit transport ;-). En de nodige lachende gezichten in het voorbijgaan.

Afbeelding

wbsmit
Geregistreerd lid

Bericht door wbsmit » za 25 apr, 2020 20:40

Sneepie schreef:Blijft leuk, zo'n ruime cabrio. Ik zag al eerder foto's van een kerstboom en Sinterklaas op de achterbank. In deze vreemde tijd hebben we onze grote Diesel geschorst.... en wat blijkt: prima alternatief zo'n cabrio :D. Vandaag Bamboe vervoerd ... niets is een Cabrio teveel :applause: (als de zon schijnt).

We zijn maar binnendoor gereden - 50km/u was hard zat voor dit transport ;-). En de nodige lachende gezichten in het voorbijgaan.

Afbeelding
Volgens mij heb ik je zien inladen bij de Intratuin in Amersfoort vanmiddag, kan dat?

Sandr
Geregistreerd lid

Bericht door Sandr » za 25 apr, 2020 20:52

+10 graden en zon = dak eraf
Nederland is derhalve een prima cabrioland :-)

Foto is van even na de aanschaf, 's nachts, amper 3 graden, geen windschot en de koning te rijk :-)

Afbeelding

delano.888
Geregistreerd lid

Bericht door delano.888 » za 25 apr, 2020 22:43

Mijne staat (helaas) te koop om persoonlijke redenen:

viewtopic.php?f=128&t=170075

En pfff ik ben er wel sip om zeg, elke rit die ik open rij is weer zo ontzettend genieten, maar dat is binnenkort klaar. Ik twijfelde nog om te wachten tot na de zomer met de verkoop maarja dan krijg je er natuurlijk ook veel minder voor.

Zal het echt missen deze zomer! Maar ik ga heel erg mijn best doen om volgend jaar er weer 1 terug te kunnen kopen!

Dolphin Grey
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Dolphin Grey » zo 26 apr, 2020 14:03

Waarom heb ik geen toestemming om bovenstaand topic te lezen? Heb me aangemeld, dus dat kan het niet zijn.

basroggel
Geregistreerd lid

Bericht door basroggel » zo 26 apr, 2020 15:43

Je moet je los inschrijven voor de saab marktplaats geloof ik

martinphili
Geregistreerd lid

Bericht door martinphili » zo 26 apr, 2020 19:52

Hier eindelijk weer een enthousiast bericht. De winterslaap is weer voorbij en we deden een eerste rit via IJmuiden langs Heemskerk naar Den Helder en via Breezand en Kolhorn weer terug. Wát een goddelijk weer!!

Afbeelding

raspaardje
Donateur
Donateur

Bericht door raspaardje » vr 08 mei, 2020 11:56

Het cabrio-seizoen is natuurlijk alweer een tijdje aan de gang en ook kan ik in deze rare tijd gelukkig nog genoeg woonwerkkilometers maken!

Afbeelding

antoniew
Geregistreerd lid

Bericht door antoniew » za 09 mei, 2020 8:05

Iets minder enthousiast dit weekend. Gisteravond sprong het olie lampje aan en voor ik motor uit kon zetten klonk het alsof alle lagers zich door de motorkap een weg naar buiten wilden banen.... 😟😭

Volgende week maar een andere motor erin. Ik heb nog een 9-5 Aero motor liggen..... Ideetje??? 🤔

Afbeelding

Sneepie
Geregistreerd lid

Bericht door Sneepie » za 09 mei, 2020 8:10

Oei.... zeker als het de auto is die op je profielfoto staat: snel doen, mooie wagen!

antoniew
Geregistreerd lid

Bericht door antoniew » za 09 mei, 2020 9:04

Sneepie schreef:
za 09 mei, 2020 8:10
Oei.... zeker als het de auto is die op je profielfoto staat: snel doen, mooie wagen!
Yep dat is 'm.... Hopen dat we volgend week weer open kunnen rijden.

Plaats reactie