Zijruit sluit niet mooi aan
-
jaap noord
- Geregistreerd lid
Re: Zijruit sluit niet mooi aan
Heb het al eerder genoemd in dit topic, ook of eerst de kunststof rollen vervangen, anders kantelt het raam nog steeds in de geleiders.
-
werli
- Donateur (2x)

heey
ik denk dat ruudcaab het over een andere auto heeft of hij heeft een uniek model want van die uitleg klopt niks van
en er zit maar 1 rol; in een alu geleider die met 2 moertjes vastzit >dat is het betreft moeren en schroeven de rest is popnagels
de verstelling ivm de horizontale kanteling van de raam zit wel achter die folie
mvg werner
ik denk dat ruudcaab het over een andere auto heeft of hij heeft een uniek model want van die uitleg klopt niks van
en er zit maar 1 rol; in een alu geleider die met 2 moertjes vastzit >dat is het betreft moeren en schroeven de rest is popnagels
de verstelling ivm de horizontale kanteling van de raam zit wel achter die folie
mvg werner
-
sterkstromer
- Donateur

Zwerft er niet nog ergens een windows.pdf rond? Dat bestand was wel verhelderend.
-
caabjed
- Geregistreerd lid
"heey
in de sluitkant van de deur een moertje met dopje 10 verzetten <naar buiten toe dan gaat de raam naar binnen"
Hai Werner, voor de duidelijkheid: je bedoelt bij bestuurderskant tegen de klok in, en bij de bijrijderskant met de klok mee???
in de sluitkant van de deur een moertje met dopje 10 verzetten <naar buiten toe dan gaat de raam naar binnen"
Hai Werner, voor de duidelijkheid: je bedoelt bij bestuurderskant tegen de klok in, en bij de bijrijderskant met de klok mee???
-
caabjed
- Geregistreerd lid
Nogmaals:
Vraag aan Werner, voor de duidelijkheid: je bedoelt bij bestuurderskant tegen de klok in, en bij de bijrijderskant met de klok mee???
Vraag aan Werner, voor de duidelijkheid: je bedoelt bij bestuurderskant tegen de klok in, en bij de bijrijderskant met de klok mee???
-
Ron van D
- Donateur (2x)

Volgens mij moet je de moer een beetje lossen en deze dan vervolgens een beetje naar links of rechts verplaatsen en vervolgens weer vastdraaien.
-
caabjed
- Geregistreerd lid
Bij nader inzien zit het probleem bij mij bij de achterruit, die staat te veel naar binnen.
Hoe kan je daar het beste iets aan doen?
Hoe kan je daar het beste iets aan doen?
-
rademaker
- Donateur (6x)

zijpaneel er af halen en ook daar zijn twee stelschroeven.
-
Mkem
- Geregistreerd lid
Hallo, bij mij sluiten de ramen plots ook niet meer automatisch goed. Ze werken goed, maar na het sluiten van het portier schuift hij net niet meer in het rubber. Al 6 jaar geniet ik probleemloos van onze 9-3 cabrio en net als mijn vrouw zuiniger wil gaan rijden, komen de probleempjes. Wie heeft de tip, want ik wil geen auris of andere vrouw?
-
Mrwhoopie
- Donateur (5x)

Andere vrouw is nochtans een goede optie een vrouw die begint over zuinig rijden moet al heel goed zijn in bed om zo een uitspraken goed te maken.
Ma bon, jouw probleem is een heel ander probleem dan hier omschreven, jij hebt een pinchprotect probleem.Maar is simpel op te lossen
1.Zorg dat het dak dicht is.
2.Zorg dat de deuren dicht zijn
3.Laat de motor stationair draaien
4.Hou nu de knop om het dak omhoog te doen omhoog tot je een geluidje hoort
Ma bon, jouw probleem is een heel ander probleem dan hier omschreven, jij hebt een pinchprotect probleem.Maar is simpel op te lossen
1.Zorg dat het dak dicht is.
2.Zorg dat de deuren dicht zijn
3.Laat de motor stationair draaien
4.Hou nu de knop om het dak omhoog te doen omhoog tot je een geluidje hoort
-
Mkem
- Geregistreerd lid
Bedankt voor het meedenken en de tip
Helaas heeft het niet gewerkt, ik krijg na 60sec geen piepje te horen.
Het is een 9-3 uit 2001.
Zijn er nog andere dingen die ik kan proberen?
Het is een 9-3 uit 2001.
-
rademaker
- Donateur (6x)

ik heb het gevoel dat MrWhoopie een vreemd advies heeft gegeven. Alsof het probleem na het piepje is verholpen.
Het piepje geeft alleen aan dat de hele open of dicht procedure correct is verlopen.
Heb je nooit zo'n piepje gehoord dan betekent het dat die functie niet in jouw sid is geprogrammeerd. Misschien omdat je een andere sid hebt aangeschaft. Dan kan het simpel softwarematig worden ingesteld mbv Tech2.
Los daarvan zul je nog steeds de stelschroeven van je raampjes moet in- of uitdraaien teneinde een wijziging in de stand van de rampjes te bewerkstelligen.
Het piepje geeft alleen aan dat de hele open of dicht procedure correct is verlopen.
Heb je nooit zo'n piepje gehoord dan betekent het dat die functie niet in jouw sid is geprogrammeerd. Misschien omdat je een andere sid hebt aangeschaft. Dan kan het simpel softwarematig worden ingesteld mbv Tech2.
Los daarvan zul je nog steeds de stelschroeven van je raampjes moet in- of uitdraaien teneinde een wijziging in de stand van de rampjes te bewerkstelligen.
-
Mrwhoopie
- Donateur (5x)

Ooh maar dat is wel een belangrijk detailMkem schreef: ↑zo 20 okt, 2019 19:01Bedankt voor het meedenken en de tip
Het is een 9-3 uit 2001.
-
Mrwhoopie
- Donateur (5x)

Bij een NG werkt het zo dus wel, als je raam niet meer geheel in de rubbers gaat maar telkens weer zakt, is het meestal wel de pinch protectie die roet in het eten gooit, maar ik zal idd het probleem verkeerd begrepen hebben.rademaker schreef: ↑zo 20 okt, 2019 19:51ik heb het gevoel dat MrWhoopie een vreemd advies heeft gegeven. Alsof het probleem na het piepje is verholpen.