Cabrio vs Sport Sedan - geluid met dak dicht
-
Frans47
- Donateur (3x)

Re: Cabrio vs Sport Sedan - geluid met dak dicht
Ivo, ik heb een Aero Cabrio (2.0T). Je bent van harte welkom in Leusden om die een keer uit te proberen. Heerlijke auto!
Brandstofverbruik valt erg mee (als je je rechtervoet enigszins beheerst). Scoor gemiddeld 8,5l/100km
Een vriend heeft de 6 cilinder, die is behoorlijk dorstiger. (10l/100km)
Grt. Frans
Brandstofverbruik valt erg mee (als je je rechtervoet enigszins beheerst). Scoor gemiddeld 8,5l/100km
Grt. Frans
-
Maus71
- Donateur (3x)

[]Dat is een net verbruik, ik doe 12,5/100 km 
Reden: Quote verwijderd
-
Frans47
- Donateur (3x)

@maus: Hele zware voet? 
-
Ivo
- Geregistreerd lid
Hoi Frans,Frans47 schreef:Ivo, ik heb een Aero Cabrio (2.0T). Je bent van harte welkom in Leusden om die een keer uit te proberen. Heerlijke auto!
Grt. Frans
Dank voor het aanbod, ik maak er graag een keer gebruik van, zal je een PB sturen tzt. Handgeschakeld of automaat? Ik ga de komende dagen eerst eens onderzoeken of er interesse in mijn sedan Aero is, 'ns kijken wat die ongeveer op zou moeten brengen.
Grt. Ivo
-
Maus71
- Donateur (3x)

Veel korte ritten, rijdt wel stevig door vanaf zijn twee/drie, anders hoef je toch geen aero te kopenFrans47 schreef:@maus: Hele zware voet?
-
Frans47
- Donateur (3x)

@ Ivo: Handgeschakeld. Ik lees je. Welkom!
-
Ivo
- Geregistreerd lid
De Aero Sport Sedan staat in een interessepeiling in de aanbieding en binnenkort ga ik bij Frans ook nog even een stukje in zijn cabrio rijden, het wordt allemaal wat serieuzer.
Om even in mijn eigen thread off-topic te gaan: enige punt waar ik me nog niet in heb verdiept en waar een cabrio wellicht anders is dan mijn sedan, is onderhoud van de buitenkant.
Als ik een cabrio aanschaf wordt het waarschijnlijk eentje uit 2004-2007 met < 100 dkm, die zal er netjes uitzien en veel binnen hebben gestaan. Vervolgens staat hij bij mij echter permanent buiten en ga ik er zo'n 25-30 dkm per jaar mee rijden.
Centrale vraag is dan of hij inderdaad als vierseizoenenauto gewoon in alle omstandigheden buiten kan staan en of ik daarbij nog specifiek onderhoud (met name aan de kap) moet voorzien.
Hoe onderhoud je de buitenkant van een cabrio eigenlijk - je kunt er vast niet mee door een wasstraat of zijn er wasstraten waarbij het wel kan? In een wasbox met de hand? Er gaat natuurlijk een vogel verschrikkelijke dingen laten vallen op zo'n dak, hoe krijg je dat schoon? En moet ik rekening houden met het vervangen van de kap na verloop van tijd, of speelt dat echt pas over jaren?
Wellicht slim als ik hier ook even op ga zoeken in het forum, is vast al het nodige over geschreven.
gr. Ivo
Om even in mijn eigen thread off-topic te gaan: enige punt waar ik me nog niet in heb verdiept en waar een cabrio wellicht anders is dan mijn sedan, is onderhoud van de buitenkant.
Als ik een cabrio aanschaf wordt het waarschijnlijk eentje uit 2004-2007 met < 100 dkm, die zal er netjes uitzien en veel binnen hebben gestaan. Vervolgens staat hij bij mij echter permanent buiten en ga ik er zo'n 25-30 dkm per jaar mee rijden.
Centrale vraag is dan of hij inderdaad als vierseizoenenauto gewoon in alle omstandigheden buiten kan staan en of ik daarbij nog specifiek onderhoud (met name aan de kap) moet voorzien.
Hoe onderhoud je de buitenkant van een cabrio eigenlijk - je kunt er vast niet mee door een wasstraat of zijn er wasstraten waarbij het wel kan? In een wasbox met de hand? Er gaat natuurlijk een vogel verschrikkelijke dingen laten vallen op zo'n dak, hoe krijg je dat schoon? En moet ik rekening houden met het vervangen van de kap na verloop van tijd, of speelt dat echt pas over jaren?
Wellicht slim als ik hier ook even op ga zoeken in het forum, is vast al het nodige over geschreven.
gr. Ivo
-
Frans47
- Donateur (3x)

Morgen antwoord op al die vragen 
-
Schtem
- Geregistreerd lid
Qua dak onderhoud moet je een paar keer per jaar je dak met groene zeep en een zachte borstel wassen. Wasstraat lijkt me niet goed voor de stof. Ook al heb je wel wasstraten waar ze de dakborstel uit kunnen zetten, vraag ik me af of het schoonmaakmiddel niet te agressief is. Ik doe het in iedergeval met de hand.
Een dak zou volgens mij zo'n 15 jaar mee moeten kunnen gaan. (mijne is 13 en dak is 99% waterdicht op wat naden na)
Vogelpoep kun je gewoon met water en een borsteltje verwijderen.
Als je een Caab hebt gekocht zou ik ook een windscherm aanschaffen, ideaal!
Succes
Een dak zou volgens mij zo'n 15 jaar mee moeten kunnen gaan. (mijne is 13 en dak is 99% waterdicht op wat naden na)
Vogelpoep kun je gewoon met water en een borsteltje verwijderen.
Als je een Caab hebt gekocht zou ik ook een windscherm aanschaffen, ideaal!
Succes
-
Fokko1
- Donateur

Hoewel ik het niet zou adviseren, kun je met een cabrio door de wasstraat. Heel af en toe doe ik het ook, maar was de auto liever met de hand. Overigens ga ik dan door een zgn. lappenwasstraat. Bovendien hebben de meeste moderne wasstraten een stand speciaal voor cabrio's. Om de groene vlekken te voorkomen zou je inderdaad een paar keer per jaar de kap kunnen wassen met groene zeep - het is namelijk best wel klusje om groene vlekken te verwijderen, dus op die manier voorkom je het wellicht. Mijn huidige (en ook mijn vorige) cabrio staat altijd buiten en ervaar geen nadelige gevolgen ervan (alleen beetje voorzichtig zijn met ruiten krabben dat je niet in het linnen steekt).
Mijn ervaring is dat het een prima vier-seizoenenauto is.
Grtz Fokko
Mijn ervaring is dat het een prima vier-seizoenenauto is.
Grtz Fokko
-
Ivo
- Geregistreerd lid
Dank voor de tips en Frans, nogmaals bedankt voor de proefrit en de adviezen, was zeer nuttig.
Heb nu concreet 2 cabrio's op het oog (1 in NL, 1 in Dld) en heb de Sport Sedan Aero te koop gezet op Autoscout, Marktplaats en natuurlijk hier op het forum. Nog even kijken hoe het allemaal uitpakt maar als het een beetje meezit ben ik binnenkort vaker in dit subforum te vinden, en dan als eigenaar van een Aero Cabrio...
Heb nu concreet 2 cabrio's op het oog (1 in NL, 1 in Dld) en heb de Sport Sedan Aero te koop gezet op Autoscout, Marktplaats en natuurlijk hier op het forum. Nog even kijken hoe het allemaal uitpakt maar als het een beetje meezit ben ik binnenkort vaker in dit subforum te vinden, en dan als eigenaar van een Aero Cabrio...
-
Frans47
- Donateur (3x)

Geen dank. Het was een plezier en veel succes Ivo!
-
Ivo
- Geregistreerd lid
Vanochtend mijn sport sedan Aero ingeruild op een hele mooie V6 Aero Cabrio bij Van Delden in Twello! Lekker proefgereden in de stromende regen, uitstekend weer om het vierseizoenenkarakter nog eens te testen.
Dus vanaf volgende week op dit forum actief als cabriorijder (auto moet nog even klaargemaakt worden, nieuw kenteken want Duitse import, enz.)
Dank voor alle input en de proefrit, heeft zeer geholpen bij het maken van de beslissing!
groet,
Ivo
Dus vanaf volgende week op dit forum actief als cabriorijder (auto moet nog even klaargemaakt worden, nieuw kenteken want Duitse import, enz.)
Dank voor alle input en de proefrit, heeft zeer geholpen bij het maken van de beslissing!
groet,
Ivo
-
Frans47
- Donateur (3x)

Gefeliciteerd Ivo en veel plezier met je Caab!
grt. Frans
grt. Frans
-
shearwater
- In memoriam †
Gefeliciteerd! Prachtwagen!
Hoewel we allemaal weten hoe zo'n ding er uitziet, worden een paar fotootjes tzt zeer op prijs gesteld. Even virtueel bandjes trappen is altijd leuk.
Hoewel we allemaal weten hoe zo'n ding er uitziet, worden een paar fotootjes tzt zeer op prijs gesteld. Even virtueel bandjes trappen is altijd leuk.