schurend geluid versnellingsbak

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Jack Betting
Geregistreerd lid

schurend geluid versnellingsbak

Bericht door Jack Betting » zo 22 mei, 2005 13:35

als ik het gas loslaat van mijn auto ( caab 900 2.3 se cabrio uit 1995) maakt hij een schurend geluid in de versnellingsbak. ik ben in twee garages geweest en heb bij de eerste de versnellingsbakolie laten vernieuwen en teflon aan de olie toe laten voegen, doch dit had geeb enkel resultaat. bij het tweede bedrijf werd mij verteld dat dit een veelvoorkomend euvel bij dit type saab is en als oplossing wordt gegeven de versn.bak te vernieuwen of te laten reviseren, zijn er mensen die dezelfde problemen hebben of gehad hebben en wat zou een goede oplossing kunnen zijn. graag bericht m.vr.gr. jack

Jack Betting
Geregistreerd lid

Re: schurend geluid versnellingsbak

Bericht door Jack Betting » za 28 mei, 2005 9:55

a.s. dinsdag 31mei gaat de auto naar de garage, na een grondig onderzoek en testritten is gebleken dat de hoofdlagers van de versnellingsbak bij druk meelopen, met het gevaar dat ze er helemaal uitlopen, ook bleek dat de koppelingsplaten helemaal op zijn en de koppelingskabel nooit gesmeert is ( dit moet bij IEDERE beurt gebeuren)niet smeren van de kabel en te lang doorrijden met slechte koppelings platen kan (zo zeggen ze in de garage) bij dit type auto funest zijn voor de versnellingsbak, nu of van de week, na een reparatie van ruim 2500.- euro, kunnen wij weer gaan genieten van een perfecte auto, want..o.. wat is ie mooi... ik heb er deze week splinternieuwe 17" velgen met 215ers ondergezet.zodra ik foto,s heb, en weet hoe ze te plaatsen zal ik ze op deze side zetten. groetend jack betting.

Erik
Lid van verdienste

Bericht door Erik » za 28 mei, 2005 10:16

2500 Euro. Oei dat is een aardige aderlating. Kunnen ze er dan niet beter een andere bak onderhangen?

Jack Betting
Geregistreerd lid

Bericht door Jack Betting » za 28 mei, 2005 15:35

is inderdaad veel geld, maar weet zeker dat de auto dan ook 100% is er komt trouwens een zo goed als nieuwe bak onder met 35dkm en 6 maanden garantie, daarbij moeten de koppelingsplaten, drukgroep en druklagers vernieuwd worden plus de koppelingskabel, aan de versn.bak werken is nogal duurzaam i.v.m. de uren. maargoed voor iedereen die zich een gebruikte saab koopt, je moet denk ik altijd een kenner meevragen, bij een vertrouwd adres kopen en niet te snel handelen zoals ik... maar goed, zand erover want komende week is mijn saab dan ook 100% en zullen wij er nog veel plezier aan beleven. groeten jack

900 SE C
Geregistreerd lid

Bericht door 900 SE C » za 28 mei, 2005 18:13

zijn er mensen die dezelfde problemen hebben of gehad hebben en wat zou een goede oplossing kunnen zijn. graag bericht m.vr.gr. jack[/quote]

Sorry, nee: geen ervaringen/problemen mee. Klaas

Plaats reactie