cabriodakje gaat niet altijd open
-
Denieskor
- Geregistreerd lid
cabriodakje gaat niet altijd open
Beste forummers,
Onze Saab cabrio is het niet altijd eens met onze keuzes voor het open en dicht doen. Heeft een eigen willetje. Soms reageerd de schakelaar wel en soms niet .. Iemand een idee waar de oorzaak kan liggen? het betreft een classic...
Onze Saab cabrio is het niet altijd eens met onze keuzes voor het open en dicht doen. Heeft een eigen willetje. Soms reageerd de schakelaar wel en soms niet .. Iemand een idee waar de oorzaak kan liggen? het betreft een classic...
-
WimZ
- Geregistreerd lid
Wat hier eigenlijk altijd de oorzaak van is: een haperende handremschakelaar. De controle hiervan: het waarschuwingslampje op het dash dat je handrem is aangetrokken. Dit moet branden.
Bij een haperende schakelaar de handrem net zo lang op en neer bewegen totdat je lampje brandt. Doet ie het nooit, dan controleren of de schakelaar wel op zijn plek zit en of de draden er goed op zitten. Evt contactspray enzo.
Bij een haperende schakelaar de handrem net zo lang op en neer bewegen totdat je lampje brandt. Doet ie het nooit, dan controleren of de schakelaar wel op zijn plek zit en of de draden er goed op zitten. Evt contactspray enzo.
-
DaVinz
- Geregistreerd lid
-
Denieskor
- Geregistreerd lid
-
roberto
- Geregistreerd lid
wat je even moet doen is het volgende:
Als de kap bv niet open wil gaan , dan moet je onder de achterbank de twee lichtbruine relais even omwisselen. Als dan de kap wel open gaat moet je even testen of de kap daarna dichtgaat. Zo niet weer even de relais wisselen.
Als je op het elektrisch schema kijkt dan zie je dat de twee relais samen zorgen voor de aansturing van de pompmotor, zowel op als neer.
Ze werken dus niet zonder elkaar !!
Na wat zoek werk bleek bij mij dat een van de relaiskontakten niet werkte. Na vervanging van een van de relais werkt alles weer perfect !
Deze relais zijn nog wel verkrijgbaar bij Elferink of via internet.
succes ,
stuur anders even een PB tje naar mij !
Als de kap bv niet open wil gaan , dan moet je onder de achterbank de twee lichtbruine relais even omwisselen. Als dan de kap wel open gaat moet je even testen of de kap daarna dichtgaat. Zo niet weer even de relais wisselen.
Als je op het elektrisch schema kijkt dan zie je dat de twee relais samen zorgen voor de aansturing van de pompmotor, zowel op als neer.
Ze werken dus niet zonder elkaar !!
Na wat zoek werk bleek bij mij dat een van de relaiskontakten niet werkte. Na vervanging van een van de relais werkt alles weer perfect !
Deze relais zijn nog wel verkrijgbaar bij Elferink of via internet.
succes ,
stuur anders even een PB tje naar mij !
-
De900C-GAS
- Geregistreerd lid
-
roberto
- Geregistreerd lid
-
De900C-GAS
- Geregistreerd lid
Niet van Bosch, ik dacht dat symbool te herkennen in de linker boven hoek, maar kijk eens naar het nummerroberto schreef:helaas niet het goede nummer/type,
Het relais heeft partnummer 899946 (12V 50 A) en komt niet van Bosch.
achter het nummer dat ik dacht dat het een Bosch onderdeelnummer is en dat van die 12V 50A staat er ook
op, zijn lichtbruin/beige van kleur en dus heb ik hoogstwaarschijnlijk 2x het juiste relais liggen.
-
dasdaas
- Geregistreerd lid
wat ik nog mis is de schakelaar zelf, als de contacten achter het drukknopje vervuild zijn krijg je ook dit soort toestanden
als je de knop loshaalt, kun je em vrij eenvoudig demonteren door de drukknop met beleid omlaag te drukken uit het huis
je ziet daarna vanzelf of er wat schoonmaakwerk nodig is
als je de knop loshaalt, kun je em vrij eenvoudig demonteren door de drukknop met beleid omlaag te drukken uit het huis
je ziet daarna vanzelf of er wat schoonmaakwerk nodig is