Aanschaf nieuwe cabriokap/-dak

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Pieter-v-S
Geregistreerd lid

Aanschaf nieuwe cabriokap/-dak

Bericht door Pieter-v-S » ma 23 jul, 2007 11:12

Mijn Saab Cabrio 900S uit 1992 is over enige tijd toe aan een (eerste)nieuwe kap. Bij Saab zelf is de kap bijzonder kostbaar. Via via vernam ik dat de kap van het merk Sonnenland veel goedkoper is. Wie heeft met deze kap van Sonnenland langdurige ervaring? Hoe houdt die kap zich? Is de kwaliteit van Sonnenland vergelijkbaar met die van Saab? Wie heeft er (een) goed(e) adres(sen), waar een goede kap te koop is en vakkundig gemonteerd wordt?

Pieter van Schravendijk

rien900
Geregistreerd lid

Bericht door rien900 » ma 23 jul, 2007 16:48

Hallo,

De originele softtop is meestal (op een paar bouwjaren na) gemaakt door Sonnenland, zowel van de classic als de ng900 en 9.3.
Kosten in de v.s. niet veel, vergeleken met hier (minder dan 500 dollars..., kijk ook eens op de Duitse ebay. Zelf monteren is wel een hele flinke klus hoor.

vr.gr.,

Rien

teunis
Geregistreerd lid

Bericht door teunis » ma 23 jul, 2007 18:09

Ik heb enkele maanden geleden bij Hame in Rotterdam er een nieuwe kap op laten zetten. Op een classic uit 1993. Niet goedkoop, wel heel goed. Kijken ook gelijk naar gebruikelijke slijtages en zwakke punten en passen dat indien nodig aan.
Is zeker aan te raden. Prijs incl. enkele kleine reparaties en vervangingen 1700,- euro.

xtensive
Geregistreerd lid

Bericht door xtensive » wo 25 jul, 2007 13:57

Ik ben ook eens op zoek geweest daarnaar. Inderdaad op ebay.de staat wel het één en ander. goede prijs ook nog. Ik ben er alleen niet zeker van dat ik hem er goed opkrijg. Ik moet zeggen dat ik 1700 euri wel heel veel geld vind. Zou er nou echt niemand zijn die deze klus privé aandurft?!?!
michel

whataboutus
Geregistreerd lid

Bericht door whataboutus » zo 12 aug, 2007 12:38

na jaren van gesukkel, en een kofferruimte die meer rook naar een muffe kelder, ondanks vele kostbare uren van onderzoek bij de erkende saabdealer, eindelijk de knoop doorgehakt om mijn tweede cabriodak te vervangen.
Door schade en lekkageschande erg kritisch geworden, op positief advies van 900CLASSIC.NL (bedankt Robert!), in zee gegaan met HAME in Rotterdam.
Aangezien de haastfactor totaal niet aanwezig was, kon men daar de nodige tijd besteden aan het oplossen van het jarenlange incontinentie probleem.
Vorige week kon het resultaat van het HAME-vakmanschap beoordeeld worden.
Kortom perfect.
Alle waardering voor alle informatie, vóór, tijdens en na de ingreep.
De prijs is wel wat hoger geworden (steeds in overleg) dan begroot was, maar alle schade die vroegere reparatiepogingen veroorzaakt hadden, vergden uiteraard de nodige tijd.
Dus nu weer verder met de andere restauratieonderdelen!

Dus ook nu weer "schoenmaker blijf bij je leest"

Afbeelding

ja ja, ik weet het van die velgen!!

dasdaas
Geregistreerd lid

Bericht door dasdaas » zo 12 aug, 2007 13:09

whataboutus schreef:
ja ja, ik weet het van die velgen!!
:lol:

whataboutus
Geregistreerd lid

Bericht door whataboutus » zo 12 aug, 2007 13:13