Misschien herkent iemand dit...klepje van tankdop wil niet open. Voor de zoveelste keer bij het tanken staan rommelen om het klepje open te krijgen. Heb diverse keren het palletje en afsluitmechanisme gereinigd, WD40 enz enz. Het probleem blijft. Ook bij mn vorige saab (9.3 diesel 2009) nogal wat problemen hiermee. Ben het een beetje zat om bij iedere keer tanken maar te hopen of het klepje open zal gaan of niet.
Al met al, ik ben op zoek naar een afsluitbare tankdop (zo eentje met een slotje/sleutel) . Moet zijn met bajonet sluiting, voor 9.3 cabrio, 2010, benzine. Wie weet iets?
tankdop
-
rutgerreinier
- Donateur

-
avg
- Geregistreerd lid
Re: tankdop
Dank voor je reactie. Maar deze is met een schroef. En ik heb er een nodig met een bajonetsluiting ( dus als je zoiets weet of tegenkomt, dan zou dat geweldig zijn..)
-
evo
- Donateur (2x)

Waar ben je bang voor? Dat ze wat in je tank gooien?
Want er iets uit halen lukt zo goed als niet... althans als het ongeveer zo moeilijk is als bij de oudere 9-3, maar ook 9-5. Heb het bij jou type nog nooit geprobeerd, maar bij andere wel. En geloof me, dat gaat niet makkelijk.
Daarbij, zit je klepje ervoor. Als die netjes aansluit met het paneel, denkt niemand dat ie open staat. Toch?
Want er iets uit halen lukt zo goed als niet... althans als het ongeveer zo moeilijk is als bij de oudere 9-3, maar ook 9-5. Heb het bij jou type nog nooit geprobeerd, maar bij andere wel. En geloof me, dat gaat niet makkelijk.
Daarbij, zit je klepje ervoor. Als die netjes aansluit met het paneel, denkt niemand dat ie open staat. Toch?
-
avg
- Geregistreerd lid
@ evo. Op zich heb je gelijk: het is lastig en je ziet het nauwelijks. Maar in een stad als bijv Amsterdam heb ik de meest idiote dingen meegemaakt (waar ik tot op de dag van vandaag het ‘waarom’ nog niet ontdekt heb) . Zo worden er raampjes ingetikt omdat er een lege plastic tas in de auto ligt. Maar ook auto’s bekrast , banden lek gestoken… waarschijnlijk alleen omdat het ‘kan’
Het is voor mij 95% gemoedsrust en toch ook die 5% dat er wel iets gebeurt.
Het is voor mij 95% gemoedsrust en toch ook die 5% dat er wel iets gebeurt.