lekkage

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Dkaan
Geregistreerd lid

lekkage

Bericht door Dkaan » di 07 jun, 2022 13:28

Beste Forum leden,
Ondanks extra hoes toch lekkage voornamelijk in het midden en langs de scharnieren achter.
iemand tips? of eerst eens goed impregneren?
Dank
Daniel

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vincent9-3
Donateur
Donateur

Re: lekkage

Bericht door Vincent9-3 » wo 08 jun, 2022 1:32

Had ik eerst ook. Water druppelde netjes op de middentunnel voor de achterbank. Schoonmaken en impregneren (gebruikte toen Renovo) verhielp het helemaal!

NeufegliseThierry
Geregistreerd lid

Bericht door NeufegliseThierry » wo 08 jun, 2022 11:58

Aan je foto te zien van binnen lijkt de watervlek bovenin niet vanuit de zijkanten te komen. Dan is, als er geen beschadiging waarneembaar is, maar 1 remedie en dat is impregneren (nou ja, vooruit, je kunt haar ook binnenparkeren ;-) )

Ahart
Geregistreerd lid

Bericht door Ahart » wo 08 jun, 2022 14:23

als het impregneren niet geholpen heeft, wat kan dan het probleem zijn.
bij ons is het zo dat er nu meer water langs binnen komt dan ooit tevoren.
ik kan naar een Saab garage gaan hier in Antwerpen, maar wil toch eerst eens weten wat er aan de hand is
het is een 9.3 Saab cabrio van 2005
dank voor een ieders feeback

NeufegliseThierry
Geregistreerd lid

Bericht door NeufegliseThierry » wo 08 jun, 2022 15:15

Zul je toch echt specifieker moeten zijn. Waar in de kap lekt de auto, waar zie je het eerst watersporen binnen? Tijdens een normaal regenbuitje of alleen als je 'm door de wasstraat rijdt of juist op hoge snelheid?

Het kan aan zoveel zaken liggen dat het handig is om aan te geven onder welke omstandigheden de lekkage optreedt.

Sonab
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Sonab » wo 08 jun, 2022 16:11

Ik heb erg goede ervaringen met Fabsil Gold impregneer.
Al twee kappen mee behandeld naar volle tevredenheid.
Kost je een paar tientjes, dus als het onverhoopt niet helpt - geen man overboord.

Ahart
Geregistreerd lid

Bericht door Ahart » wo 08 jun, 2022 18:16

hierbij iets meer informatie: het komt binnen aan de bestturderskant. Zowel vooraan bij het raam als in het midden waar het scharnier van de kap zit.
Daar stroomt het echt naar binnen op de stoel.
het regent heel hard nu en dan heb ik de meeste problemen helaas, maar ook bij een ' normaal ' buitje komt het water binnen
zou denken dat er iets verstopt is, maar dat kanik niet direct terug vinden

gj.stegeman
Donateur
Donateur

Bericht door gj.stegeman » wo 08 jun, 2022 18:54

Valt de voorruit wel goed in het rubber. Anders raam afstellen.

Sonab
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Sonab » wo 08 jun, 2022 20:07

Dit gebeurde bij mij ook. Mijn hypothese: Als het regenwater door de buitenstof heen zakt komt het middenop de tussenlaag van je cabriokap. Daar loopt het dan bij het eerste de beste bochtje opzij vanaf en naar binnen. Impregneren hielp bij mij verrassend goed. Het water loopt gewoon weer van de kap áf in plaats van erin.
Ook lopen er gootjes door het voorraamrubber opzij naar benden die schoon en vrij moeten zijn. Vervolgens kun je het rubber tegen de voorruitrand nog insmeren met vaseline.
De strak stelling van je kap kan ook een ding zijn.
Een heel simpele truc om de kap wat strakker te krijgen (lees; minder kuilen) is om hem als hij goed nat is, los te koppelen van de voorruit en hem in die stand geheel te laten opdrogen. Hij krimpt dan iets meer dan wanneer hij opgespannen staat en komt dus, vervolgens weer eenmaal opgespannen, wat strakker te staan dan eerst.
Alle beetjes helpen!

Plaats reactie