saab 99 2.0 special 1983

1967-1984
Ron99
Geregistreerd lid

saab 99 2.0 special 1983

Bericht door Ron99 » wo 26 mar, 2008 18:43

even een update , nog niks bijzonders maarrrrr de saab staat nu op mijn naam en vrijdag halen we de wagen op ,nog eens even goed gekeken naar de wagen en het verbaast me steeds meer dat er echt niet al te veel rotte plekken zijn, nu heb ik 'm onder nog niet erg goed bekeken maar dat gaat ook wel binnen kort gebeuren , deuren sluiten mooi, en dan toch weer dat interieur, schitterend, alleen het hemeltje aanpakken , in iedergeval gaat het interieur er uit voor inspectie.
de eigenaar heeft mij nog vertelt dat er ook nog een nieuwe waterpomp is ingezet, ook zat er een onderhoudskaartje bij dat de wagen schijnbaar 248907-260000 een onderhoudsbeurt heeft gehad en dat de volgende op 280000 zou moeten zijn, de teller staat op zo'n 270.000.
ook zouden de gasveren in goede staat.
ik krijg gelukkig proffesionele hulp bij dit soort ongevallen van Arjen 8)
hier dan nog wat foto's van deze middag....
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » wo 26 mar, 2008 19:08

Mooi hoor. Ziet er nog goed uit, zo te zien.

Motorkap een klein plekje, maar da's wel op te lossen. Haynes ligt al op de zitting; da's een goed teken, net zoals de saabclubsticker.

Is dat derde remlicht origineel Saab? Kewl!

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » wo 26 mar, 2008 21:40

brinky schreef:Is dat derde remlicht origineel Saab? Kewl!
neeeh..... das toch zo'n standaard hella ding? Miks mis mee hoor.

utan
Geregistreerd lid

Bericht door utan » wo 26 mar, 2008 21:42

Paul99 schreef:
brinky schreef:Is dat derde remlicht origineel Saab? Kewl!
neeeh..... das toch zo'n standaard hella ding? Miks mis mee hoor.
Een derde remlicht, zouden meer mensen moeten doen......................

Ik heb gehoord van iemand die een aantal originelen op voorraad heeft

Ron99
Geregistreerd lid

Bericht door Ron99 » wo 26 mar, 2008 22:37

brinky schreef:Mooi hoor. Ziet er nog goed uit, zo te zien.

Motorkap een klein plekje, maar da's wel op te lossen. Haynes ligt al op de zitting; da's een goed teken, net zoals de saabclubsticker.

Is dat derde remlicht origineel Saab? Kewl!
ja dat viel me dan ook weer op , een saabclubsticker..die heb je toch ook niet zomaar :roll:...in iedergeval in handen geweest van een liefhebber...

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » wo 26 mar, 2008 23:27

n iedergeval in handen geweest van een liefhebber
n iedergeval in handen geweest van een Saab Club lid. :lol:

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » wo 26 mar, 2008 23:39

Een echte liefhebber plakt niet van die haaievinnen op de ruitenwissers... ;)

Sorry, flauw flauw. Jelger begon trouwens. Ik kop alleen maar in.

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » do 27 mar, 2008 0:15

brinky schreef:Een echte liefhebber plakt niet van die haaievinnen op de ruitenwissers... ;)

Held...

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » do 27 mar, 2008 1:38

brinky schreef:Jelger begon trouwens.
Jaja :roll: Het bekende WIJZENDE VINGERTJE ome brinkert ;) :lol:

Ron99
Geregistreerd lid

Bericht door Ron99 » do 27 mar, 2008 1:44

brinky schreef:Een echte liefhebber plakt niet van die haaievinnen op de ruitenwissers... ;)

ik wou al bijna een zoekertje plaatsen om een tweede te vinden.... :twisted:

theun
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door theun » do 27 mar, 2008 19:29

volgens mij heb ik achter het net gevist,.... komt de auto niet uit giethoorn?

iig. mooie auto! Veel plezier ermee..

Ron99
Geregistreerd lid

Bericht door Ron99 » vr 28 mar, 2008 1:53

theun schreef:volgens mij heb ik achter het net gevist,.... komt de auto niet uit giethoorn?

iig. mooie auto! Veel plezier ermee..

you tell me...! hij staat nu in delft....en morgen in de loop van de ochtend gaat de wagen naar dordrecht.....dus als jij me meer kan vertellen , graag..... :lol:

Ron99
Geregistreerd lid

Bericht door Ron99 » za 29 mar, 2008 10:46

Vanwege twee erg zachte banden en na zeker een uur door Delft te zijn gereden om een freakin' luchtpomp te vinden :? konden we eindelijk de wagen opladen, nog even een snelle blik onder de auto en het verbaasde me weer dat de auto 'nog' geen opvallende rare plekken heeft onder de wagen zover ik zag gewoon nog mooi zwart alleen de trekhaak is behoorlijk geroest maar goed nog niet het belangrijkste op dit moment...
Goed, auto staat op z'n plek en morgen komt hopelijk Arjen langs om het een en ander te bekijken en hoe we te werk gaan, wel ga ik in de avonden alvast het interieur verwijderen om te kijken naar de bodem en ook om het interieur weer in oude glorie te herstellen daar waar nodig is.
Ook lag er in de kofferbak 4 rem klauwen, ook wel oude , ook lag er een pionier casette recorder met pionier boxen voor op de hoedeplank.
Het motorblok ziet er wel echt achtergelaten uit, dus daar moet wel even groot onderhoud tegen aan, ook de versnellings pook gaat soepel in alle 5 z'n versnellingen.
Afbeelding
Afbeelding
kortom dit wordt nu al een mooie zomer!

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » za 29 mar, 2008 10:55

supper15fiets schreef:Goed, auto staat op z'n plek en morgen komt hopelijk Arjen langs om het een en ander te bekijken en hoe we te werk gaan
Tot morgen en ik ben heel erg benieuwd naar deze witte SAAB 99 GL Special!! :P
Maar jouw foto's en jouw reacties tot nu toe beloven veel goeds!! :wink:

Menno
Geregistreerd lid

Bericht door Menno » za 29 mar, 2008 11:27

Mwa, blokje ziet er eigenlijk wel okee uit; verse olie en koelvloeistof erin, lekkende verdeler aanpakken, luchtfilter uitkloppen, carburateurtje openen en kijken of naald en membraam nog in zekere staat zijn, aanvallen met reiniger, demperniveau aanvullen en eventueel stellen waar mogelijk, van die systeemreiniger in de tank (offer daar het huidige benzinefilter aan op; vervang die pas na een halve tank met die meuk erin leeggereden te hebben), verse bougietjes, verdelerkapje en rotorarmpje, ontsteking stellen en kijken wat-ie doet. Lekker middagje klussen met veel koffie en een zonnetje erbij, lekker hoor. Veel plezier in ieder geval.

Plaats reactie