sprintje tussen 2 99T16's

1967-1984
Plaats reactie
baszwolle
Geregistreerd lid

sprintje tussen 2 99T16's

Bericht door baszwolle » do 10 jan, 2008 18:19

FHR en ondergetekende vonden het wel eens tijd om de krachten te meten.

de winnaar is.....................Baszwollllleeeeeeeeeeeee...met de vingers in mn neus.

FHR. 99T16, 2.3 kop, 2.1 spruitstuk, 0,7 turbodruk.LPG

Baszwolle, 99T16 2.0 kop, 2.0 spruitstukje, 0,5 turbodruk op LPG. MAAAAAR met special special very special verdamper...hehehehe...

dasdaas
Geregistreerd lid

Bericht door dasdaas » do 10 jan, 2008 18:23

heeft ie dan eindelijk een waardig opvolger gevonden?? :twisted:

FHR
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door FHR » do 10 jan, 2008 18:35

dit doet zeer.... :cry:

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » do 10 jan, 2008 19:33

Gefeliciteerd Bas!

Ben benieuwd wat er gebeurd wanneer je `m tegen zwartje, de 99 CombiCoupe van whataboutus zet. :twisted:

jonatas 900s
Geregistreerd lid

Bericht door jonatas 900s » do 10 jan, 2008 19:35

Leuk dit, ook nog een klokje mee laten lopen?

baszwolle
Geregistreerd lid

Bericht door baszwolle » do 10 jan, 2008 19:40

whataboutus?? wat is dat voor machine?

helaas geen klokje erbij, we begonnen pas vanaf 30kmh.

het hok van mij heeft een vreemde vermogenskromme, tot 4000 tpm is ie redelijk tam maar daarboven trekken als een peerd. zal wel aan het i-blokje liggen

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » do 10 jan, 2008 19:47

baszwolle schreef:whataboutus?? wat is dat voor machine?

het hok van mij heeft een vreemde vermogenskromme, tot 4000 tpm is ie redelijk tam maar daarboven trekken als een peerd. zal wel aan het i-blokje liggen
Papa Daan, haalde op de vermogensbank vorig jaar 185pk (als ik het goed heb). Was sneller dan ik, toen er nog 195pk onder de kap zat.

dasdaas
Geregistreerd lid

Bericht door dasdaas » do 10 jan, 2008 19:50

taaffert schreef: Was sneller dan ik, toen er nog 195pk onder de kap zat.
Nog steeds hoor :lol:

@bas: beetje oneerlijk, draait puur op benzine en geeft alleen gas met het pedaal oh en is nog helemaal origineel, dus dat red je nooit :-P+

baszwolle
Geregistreerd lid

Bericht door baszwolle » do 10 jan, 2008 19:53

taaffert schreef:
baszwolle schreef:whataboutus?? wat is dat voor machine?

Papa Daan, haalde op de vermogensbank vorig jaar 185pk (als ik het goed heb). Was sneller dan ik, toen er nog 195pk onder de kap zat.

ohw maar dat redt ik nooit, als ik nu 160 pk heb of zoiets...heb eigenlijk geeeen idee wat ie nu geeft, hij doet het ook zo apart, toerenmachine!!

komende maanden motortje wisselen en dan kan de turbodruk omhoog.

wat ie nu doet is spinnen in de 3de na 4500 toeren, schrikken want had het stuur niet goed vast en kwam ff redelijk dicht langs de afrastering langs de weg. wegdek was wel wat vochtig.

wat heeft papa daan eraan gedaan? een 8v turbo cc, ik heb eigenlijk geen idee, bas zal wel weer wat gemist hebben hier.

dasdaas
Geregistreerd lid

Bericht door dasdaas » do 10 jan, 2008 19:59

baszwolle schreef: wat heeft papa daan eraan gedaan? een 8v turbo cc, ik heb eigenlijk geen idee, bas zal wel weer wat gemist hebben hier.
de nodige flappen getrokken & that's it! :facts:
kleine daan heeft er toen een ic in geduwd en wat zitten pielen met de turbodruk en ontsteking :bullie: & voila, sneller dan fabrieksaf (and still counting...)

baszwolle
Geregistreerd lid

Bericht door baszwolle » do 10 jan, 2008 19:59

je komt trouwens van de ene ellende in de andere, nu heb het verdamper/mengstuk verhaal voor elkaar en dan bevriest de verdamper bij vol vermogen en als ik de kachel dichtzet gaat het goed. tap het koelwater af op de aansluiting van de waterkoeling van de turbo op het thermostaathuis maar waarschijnlijk geeft de verdamper meer weerstand dan de weg door de radiator, moet ik nog eens ff over denken.

zul je zien dat ik dat opgelost heb en dat ik aan de 8mm gasleiding moet ipv 6.

baszwolle
Geregistreerd lid

Bericht door baszwolle » do 10 jan, 2008 20:01

dasdaas schreef:
baszwolle schreef: wat heeft papa daan eraan gedaan? een 8v turbo cc, ik heb eigenlijk geen idee, bas zal wel weer wat gemist hebben hier.
de nodige flappen getrokken & that's it! :facts:
kleine daan heeft er toen een ic in geduwd en wat zitten pielen met de turbodruk en ontsteking :bullie: & voila, sneller dan fabrieksaf (and still counting...)
145 + IC = 155, turbodruk van 0,7 naar 1,0 geeft....?wat heb je aan de ontsteking gedaan dan?

dasdaas
Geregistreerd lid

Bericht door dasdaas » do 10 jan, 2008 20:04

baszwolle schreef: 145 + IC = 155, turbodruk van 0,7 naar 1,0 geeft 184 pk?
Ontsteking staat meen ik op 21 graden voor BDP zoals hoort? kan ook 25 zijn, geen idee, gaat goed vooruit
reserveblokje staat altijd klaar :P

baszwolle
Geregistreerd lid

Bericht door baszwolle » do 10 jan, 2008 20:06

dasdaas schreef:
baszwolle schreef: 145 + IC = 155, turbodruk van 0,7 naar 1,0 geeft 184 pk?
Ontsteking staat meen ik op 21 graden voor BDP zoals hoort? kan ook 25 zijn, geen idee, gaat goed vooruit
reserveblokje staat altijd klaar :P

vanmiddag met ferry ook nog een discussie..wat doet 0.1 bar extra turbodruk met je vermogen? 10 pk per tiende bar druk?

dasdaas
Geregistreerd lid

Bericht door dasdaas » do 10 jan, 2008 20:08

baszwolle schreef: vanmiddag met ferry ook nog een discussie..wat doet 0.1 bar extra turbodruk met je vermogen? 10 pk per tiende bar druk?
das nou weer es een leuke discussie, zou het eerlijk gezegd niet met enige zekerheid durven zeggen, wie wel? Zit vast wel een exacte wetenschap achter... :roll:

Plaats reactie