Stalen velgen

1967-1984
Plaats reactie
utan
Geregistreerd lid

Stalen velgen

Bericht door utan » do 02 dec, 2004 21:26

Zo, de winterbandjes zitten er weer onder.

Nu heb ik het idee opgevat om mijn zomervelgen (die stalen met die "chinese hoedjes") eens goed onder handen te nemen. Is het goed te doen om ze zelf te schuren en te spuiten of verdient zandstralen en laten spuiten de voorkeur, zo ja weet iemand wat dat dan kost?

Ik vind op het forum veel info over lichtmetalen velgen maar die vind ik eerlijk gezegd onder mijn 99 (denk ik want ik heb het nog niet gezien) niet zo mooi. En deze passen echt bij dit model. Hoewel Karl the mechanic ze afschildert als "roundish" merk ik daar bij de snelheden die ik rij niks van.

:O:

BenS
Geregistreerd lid

Re: Stalen velgen

Bericht door BenS » do 02 dec, 2004 22:07

Ik kan je geen kosten opgeven omdat ik dat niet weet, maar ik vind persoonlijk dat stralen en overspuiten het mooiste resultaat geeft.

Groetjes, Ben

Alexander
Geregistreerd lid

Bericht door Alexander » di 07 dec, 2004 10:47

In het verleden heb ik de stalen velgen van mijn 99 een keer zelf gespoten.

Eerst de velgen goed met staalwol en schuurpapier te lijf gegaan. Daarna een roestwerende grondverf erop gespoten van Hammerite. Vervolgens met zilverkleurige Hammerite gespoten en daarna nog een paar lagen blanke lak eroverheen.

Gaf een prima resultaat en roest heb ik niet meer gezien.

Hammerite heb ik wisselende ervaringen mee, maar op mijn velgen pakte het goed uit.

Alexander

utan
Geregistreerd lid

Bericht door utan » di 14 dec, 2004 21:42

Ondertussen wat info ingewonnen, poedercoaten schijnt geen optie te zijn op stalen velgen vanwege de lasnaad. Het stralen zelf kost ongeveer 20 euro per velg. Totaal incl laten spuiten wordt ongeveer 200 euro voor 4 stuks.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » di 14 dec, 2004 21:57

utan schreef:Ondertussen wat info ingewonnen, poedercoaten schijnt geen optie te zijn op stalen velgen vanwege de lasnaad. Het stralen zelf kost ongeveer 20 euro per velg. Totaal incl laten spuiten wordt ongeveer 200 euro voor 4 stuks.
Style&Co had een setje mooie Ronal (worstewielen) te koop staan, is dat niet goedkoper? (en mooier)

op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door op » di 14 dec, 2004 22:05

verde900 schreef:[.
Style&Co had een setje mooie Ronal (worstewielen) te koop staan, is dat niet goedkoper? (en mooier)[/quote]
Die heb ik al! en dat is mooier :!: :!: :D

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » di 14 dec, 2004 23:07

:P

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » di 14 dec, 2004 23:19

op schreef:
verde900 schreef: Style&Co had een setje mooie Ronal (worstewielen) te koop staan, is dat niet goedkoper? (en mooier)
Die heb ik al! en dat is mooier :!: :!: :D
bofkont!

Zeend
Geregistreerd lid

Poedercoaten

Bericht door Zeend » do 16 dec, 2004 1:11

De wielen en doppenvan mijn VW Pick-Up uit 1974 heb ik laten stralen en poedercoaten bij Henstra in Drachten. Mooi resultaat, alleen jammer dat ik er in totaal 8 wieldoppen heengebracht heb... die dingen blijken onder het chroom te kunnen rotten, dat wil je gewoon niet weten... Nu 5 knappe doppen, dus 1 voor reserve.

Kostte me in totaal ongeveer €250,- Voor dat geld is alles gestraald, en zijn de wielen driemaal in de oven geweest. De eerste keer om voor te verwarmen, dan een kitrand in de naad (anders gaat het inderdaad bubbelen). Vervolgens zilverkleurig gepoedercoat, en daarna nog een blanke poedercoatlaag eroverheen. Behoorlijk prijzig, maar ook een overtuigend resultaat!

Aandachstpunt: zorg voor roestarme velgen. Je ziet alle beschadigingen van het staal na het coaten! En.. check ook of je wielen mooi recht zijn. Toch wel zonde om een enigszins slingerend wiel te laten coaten.

Jens

Plaats reactie