dimlicht blijft branden na contact uit
-
baszwolle
- Geregistreerd lid
dimlicht blijft branden na contact uit
ik heb de laatste tijd dat mijn licht blijft branden nadat ik de auto uit heb gezet. paar keer met de grootlichthendel op en neer en hij gaat uit.
plakkende contacten in het lichtrelay? iemand al eens aan de hand gehad?
edit: moet ook haast wel, zit nu ff in het schema te loeren, zit ook verder weinig in een 99.
kende het probleem nog niet specifiek voor een 99.
of zou het een verborgen optie zijn zoals de 9-3/9-5's hebben?
plakkende contacten in het lichtrelay? iemand al eens aan de hand gehad?
edit: moet ook haast wel, zit nu ff in het schema te loeren, zit ook verder weinig in een 99.
kende het probleem nog niet specifiek voor een 99.
of zou het een verborgen optie zijn zoals de 9-3/9-5's hebben?
-
Menno
- Geregistreerd lid
Re: dimlicht blijft branden na contact uit
Eev van de onderdelen die je met een tik kan testen / herstellen. Ik heb het relay eens opengehad en vond alleen maar plakkrige smurrie tussen de contacten; alsof iemand dacht dat roestpreventie daarbinnen wel eens een goed idee zou kunnen zijn.baszwolle schreef:
plakkende contacten in het lichtrelay?
-
FHR
- Donateur (2x)

achterlicht blijft branden
Wanneer je een trekhaak hebt onder de saab, zit het wsl in de
stekkerdoos!
FHR.
stekkerdoos!
FHR.
-
baszwolle
- Geregistreerd lid
-
Injectie
- Moderator
Ik heb het onlangs te pas gehad in mijn 9000. Was idd het lichtrelais. BIj mij gingen ze ook af en toe uit onder het rijden.`Of reageerden ze doodleuk niet op de schakelaar. Dan bleef ie in alle posities op dimicht branden.
Welk relais ze in de 99 hiervoor gebruiken weet ik niet. Als het net zo'n grote is als bij de 900 classic of de 9000. Met 2x 3 aansluitingen. is dat je eerste verdachte.
Welk relais ze in de 99 hiervoor gebruiken weet ik niet. Als het net zo'n grote is als bij de 900 classic of de 9000. Met 2x 3 aansluitingen. is dat je eerste verdachte.
-
FHR
- Donateur (2x)

Achterlichten blijven branden
FHR ?????????? ken ik niet !!!!!!!!!!
Ik ben "brand'" nieuw hier. Zal me z.s.m. voorstellen
-
Menno
- Geregistreerd lid
Bij mijn 99 is het een metalen doos direct voor de zekeringkast. Dat hele doosje zit met twee boutjes in een houder en kan je er dus uithalen zonder alle stekkertjes los te halen. Eenmaal uit de houder kan je het deksel van de bodemplaat halen en binnenin koekeloeren. Weet even niet of het logisch is om daar te kijken, overigens, vooral omdat het grootlicht geven de boel oplost. Zou er geen klap op geven, bij de weg, corrigerend tikje ter diagnose hooguit.
-
baszwolle
- Geregistreerd lid
Re: Achterlichten blijven branden
eindelijk...ben ik geen doorgeefluik meer. scheelt weer veel dateverkeer.FHR schreef:FHR ?????????? ken ik niet !!!!!!!!!!
klap=corrigerend tikje bij bas.Bij mijn 99 is het een metalen doos direct voor de zekeringkast. Dat hele doosje zit met twee boutjes in een houder en kan je er dus uithalen zonder alle stekkertjes los te halen. Eenmaal uit de houder kan je het deksel van de bodemplaat halen en binnenin koekeloeren. Weet even niet of het logisch is om daar te kijken, overigens, vooral omdat het grootlicht geven de boel oplost. Zou er geen klap op geven, bij de weg, corrigerend tikje ter diagnose hooguit.
en bij mijne is het ook die metalen doos achterop de zekeringkast
-
baszwolle
- Geregistreerd lid
-
FHR
- Donateur (2x)

stroomverbruik 99
Dat is het 4 poots knipperlichtrelais die alleen op de 82'er 99 zit boven
de linkervoet van de bestuurder onder de zwarte plaat.
de linkervoet van de bestuurder onder de zwarte plaat.