Demper-olie weg..??
-
Tool
- Geregistreerd lid
Demper-olie weg..??
Ik heb het gevoel dat mijn auto nogal snel zn carburateur demper-olie verbruikt. Als ik hm net heb bijgevult dan voel je dat het stokje zwaar door de olie gaat (logisch), maar na een week voel/zie ik niks meer (op een bodempje na dan), waar zou dit aan kunnen liggen..?? T is overigens een gewone Solex CD 175.
-
baszwolle
- Geregistreerd lid
-
Jandek
- Geregistreerd lid
Onderin de cylinder waarin het zuigertje beweegt, zit een schijfje waarmee de sproeiernaald op en neer kan worden bewogen.
De afdichting tussen dit schijfje en de cylinder gebeurt d.m.v. een O-ring.
Vermoedelijk is die O-ring versleten.
Het schijfje kun je naar boven trekken (ijzerdraad, haakje, etc).
De afdichting tussen dit schijfje en de cylinder gebeurt d.m.v. een O-ring.
Vermoedelijk is die O-ring versleten.
Het schijfje kun je naar boven trekken (ijzerdraad, haakje, etc).
-
Alex B
- Geregistreerd lid
ATF-olie. Tot overmaat van ramp is die nog dun van zichzelf ook, dus bij het minste beetje lekkage is het zo weer verdwenen. Ik heb in de 13 jaar dat ik 99 reed altijd olie weglekkende carburateurs gehad, maar eerlijk gezegd voelde ik weinig verschil tussen rijden met net bijgevulde olie en zonder.
Alex
Alex
-
Hannes
- Forum Admin
-
Tool
- Geregistreerd lid
-
sb153b
- Geregistreerd lid
-
sb153b
- Geregistreerd lid
Heb dat ringetje nog nooit kunnen vinden, zelfs bij revisie moet il er overheen gekeken hebben, zal het boek er eens op na slaan...
1 of zelfs 2..
( ook 1 voor de reserve carb die klaarligt, tenslotte heeft de sproeierzitting aardig te lijden van het rijden op LPG) van die ringetjes zouden zeer welkom zijn! De rest via pb, moet ik toch snel die volle mailbox legen
.
Cornell
1 of zelfs 2..
Cornell
-
Tool
- Geregistreerd lid
Ik zal ff kijken wanneer ik tijd heb om mn carburateur uit mekaar te halen. Als ik t heb gevonden dan stuur ik wel n pb'tje.nike schreef:als het inderdaad het Oringetje is dat door Jandek bedoeld wordt, stuur even een Pb-tje met de diameter (binnen/buitenkant/dikte), want ik heb laatst een overdosis van die dingen gekocht (olie bestendig) en dan kan ik je zo een opsturen.
-
S@@bman
- Geregistreerd lid
-
sb153b
- Geregistreerd lid
Maakt niet zo gek veel uit, hoogstens kan ie overstromen en wat sneller de extra olie verliezen wat evt koolaanslag in de motor kan veroorzaken.
Boven het randje vullen (ergens in het midden van de cilindervormige demperolieruimte) heeft geen zin, zolang er maar olie genoeg in staat om de demper te dempen is het ok.
Cornell
Boven het randje vullen (ergens in het midden van de cilindervormige demperolieruimte) heeft geen zin, zolang er maar olie genoeg in staat om de demper te dempen is het ok.
Cornell
-
S@@bman
- Geregistreerd lid
Bedankt!sb153b schreef:Maakt niet zo gek veel uit, hoogstens kan ie overstromen en wat sneller de extra olie verliezen wat evt koolaanslag in de motor kan veroorzaken.
Cornell