Over die elektrische pomp valt een aantal interessante reacties te lezen op het 99 Bulletin Board van The Saab Network. Ik stond op het punt er eentje te bestellen, maar ik had het geluk van de wereld: Harm van der Laan in Overschild (nog vlakbij ook) had er nota bene nog een compleet nieuw en origineel exemplaar liggen...
Vandaag, nog geen 6 maanden en amper 6000 km later, naar huis gesleept door de WW. De temperatuurmeter vloog onder het rijden plotseling in het rood. Stoppen en kijken onder de kap. Op de weg lag een aardig waterspoor... Toch kon ik geen lekkage vinden. Motor af laten koelen tot normale temperatuur, koelvloeistof bijgevuld en weer gestart. Geen lekkage te bespeuren, maar de meter vloog weer met een noodgang richting het rood. Toen maar de WW gebeld. Zijn conclusie bevestigde mijn vermoeden: defecte waterpomp.
In maart was het alleen maar lekkage, maar de pomp werkte nog wel. Nu lijkt er van pompen geen sprake meer, zo ineens, van het ene moment op het andere... Kan de garage die de pomp destijds heeft vervangen iets verkeerd hebben gedaan? Of heb ik gewoon weer eens domme pech?