Ik ben aan het proberen om in mijn 99er stuurbekrachtiging in te bouwen. Ik heb ruimte voor een dubbele poulie, alleen is de poulie die ik van Thom overgenomen heb er één van een B202 blok. Dit betekent dat de naaflengte maar 30 mm is in plaats van de gewenste 42 mm voor mijn B201 blok.
Het stuurhuis van de 900 heb ik er met een heleboel moeite in de motorruimte gekregen tegen het schutbord aan. Uiteindelijk ging dit heel simpel door beide stofhoezen te demonteren en de spoorstangen afwisselend van links naar rechts te sturen.
Ik ben nu zo ver dat ik het schutbord moet gaan aanpassen om de verdeler van het stuurhuis, dat deel waar de toe en retour olieleidingen en de drukleidingen naar links en rechts bevestigd zijn, te kunnen onderbrengen, zodat de de stuuras van.het stuurwiel hieraan bevestigd kan worden. Voor dat ik hier aan ga beginnen wil ik zeker weten dat ik over een geschikte poulie kan beschikken. Anders zal ik helaas op moeten geven.
Het bekrachtigde stuurhuis aan de carosserie vastmaken is een eitje. De bevestigingsogen vallen namelijk precies op een vlak plaatdeel tussen de dragende delen en dus is het een kwestie van uitmeten, boren en een dubbelplaat aanbrengen.
Tot zover ben ik al een hele dag kwijt.
De vraag is nu, wie kan mij helpen aan een dubbele poulie voor een B201 motor?
Stuurbekrachtiging inbouwen
-
Veeude49
- Geregistreerd lid
-
De900C-GAS
- Geregistreerd lid